Gå til innhold

Barneønske med eggdonasjon


Gjest Mumlehumle

Anbefalte innlegg

Gjest Mumlehumle

Tenkte jeg skulle starte en dagbok. Vi har en lang prøveperiode som begynte i 2018. Vi har hatt 2 negative forsøk i Riga og 1 negativ forsøk i Finland med fryst egg fra eggbanken. Ble gravid på 4. forsøk som også var i Finland ved hjelp av fersk donor, men mistet i uke 6 😭. Har 3 blastocyst på frys og håper vi kan reise igjen for 5. forsøk ganske snart. Vi gir ikke oss enda. Håper på eskimo baby i 2021. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Deg vil jeg gjerne følge :) Hvordan er Finland kontra Riga? Er det en klinikk i Helsingfors du bruker? Pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Spennende! Deg vil jeg gjerne følge :) Hvordan er Finland kontra Riga? Er det en klinikk i Helsingfors du bruker? Pris? 

De har samme opplegg med behandling med medisiner. Eneste forskjellen er at i Finland er ikke donor anonym. Det vil si at barnet kan få vite hvem sin biologiske mor er. Finland krever og rapport fra psykolog. Prisen er omtrent det samme mellom 70-80000 norske kroner. Grunnen til vi først valgte Riga var at de kommuniserte raskt. Så byttet vi til Finland da vi vet om flere par som har blitt gravid der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mumlehumle skrev:

De har samme opplegg med behandling med medisiner. Eneste forskjellen er at i Finland er ikke donor anonym. Det vil si at barnet kan få vite hvem sin biologiske mor er. Finland krever og rapport fra psykolog. Prisen er omtrent det samme mellom 70-80000 norske kroner. Grunnen til vi først valgte Riga var at de kommuniserte raskt. Så byttet vi til Finland da vi vet om flere par som har blitt gravid der. 

Kan jeg spørre hva grunnen er for at dere bruker donor? 

Håper du får reise snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Jeg har dessverre ikke eggstokker. Blir spennende å høre pressekonferansen i morgen. Da vet vi mer om reiseråd. Også klaffer det med sommerferien. Hadde vært greit å ruge når jeg har sommerferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mumlehumle skrev:

Jeg har dessverre ikke eggstokker. Blir spennende å høre pressekonferansen i morgen. Da vet vi mer om reiseråd. Også klaffer det med sommerferien. Hadde vært greit å ruge når jeg har sommerferie. 

🤞🤞 Krysser fingre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mumlehumle

Nå har vi spennende tider foran oss. Finland har åpnet for at vi kan få satt inn ene blastocysten vi har på frys. Så nå venter jeg på TR så begynner jeg på medisin syklus dag 2. Siden jeg ble gravid sist gang har jeg et lite håp om at denne gangen vil den sitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Har hatt telefonsamtale med legen i Finland i dag. Det blir mest sannsynlig innsett 1. Juli. 😀👏👍Så da blir jeg ruger i sommerferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne følge deg, masse lykke til! Vi har holdt på med søskenforsøk i tre år, skal i gang med eggdonasjon og har planlagt Russland. Men Finland kunne absolutt være mer aktuelt, særlig nå som det åpnes tidligere opp for reiser i Norden enn utenfor! Kan du si noe om hvor lange ventetiden er i Finland? Blir spennende med innsettet nå i juli 🤞💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

De har eggbank og da tok det 2 måneder. 

Så ville vi ha fersk donor. Det tar lenger tid. Vi var heldig som ventet i bare 3 måneder. Ventetiden på fersk varierer veldig. Kommer an på hvor fort de klarer å finne en som er lik din profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Lykke til.

Bare litt nysgjerrig hvorfor valgte dere ikke Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

 Vi valgte Finland for vi har hørt så mange gode historier der. Både av kjente og ukjente  som går igjennom det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Mumlehumle

Da begynner jeg på progesteronstøtte i morgen og innsetting på tirsdag. Så nå skal jeg bruke ferien på ruging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Spennende tider nå.  Nå er jeg ruger på blastocyst. Har fått testdato 14. juli

Endret av Mumlehumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mumlehumle

Har ikke hatt spesielle symptomer i denne rugetiden. Utenom i dag at jeg er tørr i munnen og drikker vann hele tiden. Det hadde jeg sist også da jeg ble gravid. Så krysser fingrene for at det er godt tegn og at blastocysten har festet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mumlehumle skrev:

En tung morgen i dag. Negativ graviditetstest i dag 9 dager etter innsett. 😥

💔Så trist med negativ test 😔 En kjempeklem til deg 💜💜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...