Gå til innhold

Hva er din trivsels-BMI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19/20, er på 20 nå. Trives.

K44

Anonymkode: 584e6...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20,5. Kvinne. Føler meg slank og fin da, lite valker. 

Anonymkode: 1d733...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. Synes jeg ser best ut på 18, men da blir jeg fort litt manisk. På 19 føler jeg meg sterk, rask, sunn og er god i hodet. Nå er jeg på 20, da verker leddene, og jeg føler meg tung og seig og treig både i kropp og hode.

Aner ikke fettprosent, men har uansett alltid synlige mageruter.

Anonymkode: bcc9b...8a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg trives med den jeg er i nå. Jeg ligger på 47 i bmi. Er ganske god og rund ☺️

Anonymkode: 566dd...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18,5-19. Da føler jeg meg sprek og sterk.  Kan løpe langt uten å bli sliten og spretter opp trapper.  Fysisk arbeid går som bare det.  Slank er normalen for meg. 

Anonymkode: 1fae9...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2020 den 16.07):

Jeg trives personlig best rundt 19-20. Merker ikke noe forskjell på energinivået, men merker at jeg ser bedre ut i klærne mine og føler meg da mye bedre enn hvis jeg ligger høyere. Jeg er ganske lav så ser fort ganske kompakt ut hvis ikke vekten ligger på den lave siden. 

Anonymkode: 43701...297

Jeg er også lav og synes også at jeg fort blir seende kompakt ut om jeg legger på meg.

I tillegg er det sånn at BMI-skalaen er tilpasset gjennomsnittlig høye personer. Dermed får lave personer for lavt resultat med vanlige BMI-kalkulatorer, mens høye folk får for høyt tall.

Det er jo nemlig sånn at lave personer bør veie mindre per cm høyde, mens høye personer bør veie mer per cm høyde enn folk som er gjennomsnittlig høye.

Høye personer har jo (gjennomsnittlig) bredere skjelett, bredere knokler og større indre organer enn en gjennomsnittsperson, mens en lav person har (gjennomsnittlig) smalere skjelett og mindre indre organer.

Det finnes en BMI-kalkulator som tar hensyn til dette. https://tall.life/better-bmi-for-short-and-tall-people/

På denne får jeg en BMI på 22.7, mens jeg ifølge vanlig BMI-kalkulator har en BMI på 21.5. Og det er den første som er mest korrekt. Så kanskje du egentlig har en høyere BMI enn du tror du også :)

Anonymkode: 19a59...8a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trives best med BMI på 19. Nå er jeg nærmere til 21, og føler meg litt tung i kroppen og småfeit.

Anonymkode: 6d905...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig: 19-20

Realistisk som 35-åring etter to barn, som jeg ikke må jobbe så mye for: 22-23

Anonymkode: 0d010...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.6.2020 den 17.20):

Jeg tror jeg trives best med en bmi på 22. Nå har jeg bmi på 24 og det er for mye for min kropp.

Anonymkode: 47858...edc

Enig

Anonymkode: 80618...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2020 den 19.39):

Jeg har bmi på 19 og trives med det. Hadde 17 før, men har lagt på meg muslelmasse. Fettprosent på 18.

Anonymkode: fe301...778

17 er direkte skadelig

Anonymkode: 80618...49e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg best med en bmi på 17-18. 
Før hadde jeg bmi i 14, da følte jeg meg uvel psykisk og syk, føler meg mye friskere nå på 17-18 :) 
 

Anonymkode: 166ac...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg best med en bmi på 17-18. 
Før hadde jeg bmi i 14, da følte jeg meg uvel psykisk og syk, føler meg mye friskere nå på 17-18 :) 
 

Anonymkode: 166ac...7fd

Forresten jeg har veldig lett og tynn benbygning!

Anonymkode: 166ac...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BMI på 15.8. Føler med ok, selv om det tilsier alvorlig undervekt. Tror dere jeg vil føle meg bedre med litt høyere? Hvis jeg kommer meg opp til normalområdet?

Anonymkode: bd209...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

17 er direkte skadelig

Anonymkode: 80618...49e

Jeg vet da det.. Men så er folk individuelle, og tåler forskjellig.

Jeg leser om folk som mister mensen hvis de kommer ned i bmi på 20, men jeg har alltid hatt stabile sykluser og vært fruktbar selv med bmi på 17. Hvis det hadde vært farlig lav vekt på meg så tror jeg kanskje ikke jeg ville blitt så lett gravid. 

Men som jeg skrev så har jeg gått opp i vekt, og ligger nå på 19. Men fettprosent er fremdeles "farlig" lav. 

Anonymkode: fe301...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...