Gå til innhold

Hva er din trivsels-BMI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På hvilken BMI føler du kroppen din fungerer og har det best? Hvordan merker du forskjell om den er mer eller mindre? 

Anonymkode: 68345...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives personlig best rundt 19-20. Merker ikke noe forskjell på energinivået, men merker at jeg ser bedre ut i klærne mine og føler meg da mye bedre enn hvis jeg ligger høyere. Jeg er ganske lav så ser fort ganske kompakt ut hvis ikke vekten ligger på den lave siden. 

Anonymkode: 43701...297

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Rundt 19. De periodene jeg har veid mer har som regel vært ekstra fett, merker at kroppen er lettere å bevege uten de kiloene, ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg trives best med en bmi på 22. Nå har jeg bmi på 24 og det er for mye for min kropp.

Anonymkode: 47858...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K33 og trives på 24-25 med litt muskler. Nå ligger jeg på rundt 29, og det føles ikke bra.

Anonymkode: a9046...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives best med en bmi rundt 22, men fettprosent rundt 18-20% :) 

Anonymkode: 9b6f6...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BMI på 22,3. Er egentlig veldig lik i kroppen som da jeg hadde BMI på 20-21 for noen år siden, men da hadde jeg lite muskler fordi jeg var syk. Nå trener jeg jo styrke ca 5 dager i uka og har mye muskler og lav fettprosent. Føler kroppen fungerer bra, og legen kommenterer at jeg er mer enn tynn nok. 

Anonymkode: 4b41f...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med denne tråden, har tenkt om jeg skulle spurt om det samme da jeg lurer på hva andre tenker.

Jeg har ikke hatt lavere bmi enn 24 i voksen alder for å være ærlig. Det var ikke så værst det, men syntes jeg hadde for mye fett rundt rumpe/lår, mens overkroppen var jeg veldig fornøyd med. Nå, ca 15 år senere og etter to tette graviditeter har jeg gått ned fra bmi 34 (fyttikatta så ille det er å innrømme det) til bmi 29. Og jeg skal ikke gi meg før jeg er nede i en sunn bmi, dvs under 25. Men jeg vet ikke helt hva målet mitt er etter det, vedlikehold eller videre ned? Jeg får vel ta det når jeg kommer så langt. 
 

Når jeg var ung ville jeg bare se bra ut, nå vil jeg være sterk men lett i kroppen så jeg orker å leke/løpe etter barna og ha det gøy!

Anonymkode: d7d73...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var fornøyd hadde jeg BMI rundt 25-26. Håper å komme ned på 27. Er 32 nå, på tur ned!

Anonymkode: 42e33...593

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidlig i 50-årene og trives best med en BMI midt i normalområdet.  Går jeg under det synes jeg at jeg ser sliten og dratt ut. 

Anonymkode: 98d3a...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 29. Ellers blir det tap av muskler. 

Anonymkode: 55d0b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bmi ligger nå på 20, trives best når den ligger rundt 19. Men det er nok mest fordi klærne mine sitter litt bedre da😁

Anonymkode: 2faf4...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vei nedover nå, foreløpig på ca 29. Men historisk sett har jeg likt det best på rundt 25.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på 19 og trives med det. Hadde 17 før, men har lagt på meg muslelmasse. Fettprosent på 18.

Anonymkode: fe301...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BMI på 22 er ideelt for min kropp. Nå som jeg ikke trener utover tur med hunden hver dag, har jeg da en fettprosent på 20 og en over snittet muskelmasse (i følge body scan) på denne BMI'en. Er da veldig tynn rundt midje og brystkassen, har litt mer på lår og overarmer enn jeg helst skulle ønske, (i form av hva jeg føler selv, er jo ikke tykk der heller) men noe av dette er jo muskler også. Og jeg har igjen ok med pupper også på denne vekten.Trives her, da jeg passer godt inn i str S (er 180 høy) og om jeg skal enda mer ned i størrelse så blir lengden hvertfall håpløs. Sliter med at klær er for korte i lengden og for breie i midjen, generelt. Men på en BMI på 22 går det ganske greit å finne klær og kroppen føles lett og enkel å forholde seg til. Om jeg skal endre på noe så må det være styrketrening av kjernemuskulatur.

 

Anonymkode: 65cc3...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives best på 19. Har 20 nå men orker ikke strekke med det. 

Anonymkode: ba2fb...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...