AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har startet for en stund siden å ta denne medisinen, 25mg hver kveld før jeg legger meg. Det står at man ikke skal drikke eller spise grapefrukt mens man går på den. Førrige uke drakk jeg en kartong med grapefrukt. Jeg skulle ikke gjort det, kom jeg på etterpå. Hva er det som kan skje? Hvorfor skal man holde seg unna grapefrukt? Har ringt apotek og spurt, men de vet ikke. Anonymkode: 5f168...358
Leo Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Grapefrukt inneholder stoffer som kan påvirke/forsterke virkningen av enkelte typer medisiner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Kan komme med et input til alkohol-biten av HI. Da jeg gikk på den merket jeg at jeg ble full ekstremt fort. Tåler i utgangspunktet alkohol godt, spesielt sett i forhold til kroppsvekt, men den tiden jeg tok Quetiapin var jeg særs billig i drift festmessig. I følge psykiateren var det helt normalt, og derfor sto det også i pakningsvedlegget at man helst skal unngå alkohol. 😛 Anonymkode: 00e24...c1b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Ikke svar på spørsmål, men jeg ville diskutert bruken av quetiapine på denne måten med legen (som jeg selv har gjort, og fått noe bedre egnet). Anonymkode: 1f73a...c9c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Ikke svar på spørsmål, men jeg ville diskutert bruken av quetiapine på denne måten med legen (som jeg selv har gjort, og fått noe bedre egnet). Anonymkode: 1f73a...c9c Hæ? Anonymkode: 5f168...358
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Anonymkode: 5f168...358 Var avsporing egentlig, bare en advarsel mot å bruke antipsykotika som sovemedisin. Anonymkode: 1f73a...c9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå