Gå til innhold

Hvem kan gravere logo på skinn i Trondheim?

Nevian

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt en logo gravert på en overflate av skinn. Jeg kjenner til en skomaker hvis de gjøre den slags. Noen som har forslag til andre aktører som kan gjøre sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skulle til å foreslå skomaker jeg også, skomaker Kjetil Aalberg på Lademoen kan fikse det meste tror jeg, en mann med respekt for sitt fag.

Anonymkode: 26275...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle til å foreslå skomaker jeg også, skomaker Kjetil Aalberg på Lademoen kan fikse det meste tror jeg, en mann med respekt for sitt fag.

Han jeg tenkte på også. Har fikset flere ting for meg tidligere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:) Bra mann det. Tror du ikke han vet om noen om han ikke kan gjøre det selv? Ville dratt bort å spurt ham jeg.

Ellers når jeg søkte litt på nett så fant jeg denne bedriften http://www.gavegravering.no/omagg.html De holder til på Bosberg/Spongdal står det, som da er mot Byneset. Kanskje det er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers når jeg søkte litt på nett så fant jeg denne bedriften http://www.gavegravering.no/omagg.html De holder til på Bosberg/Spongdal står det, som da er mot Byneset. Kanskje det er noe?

Ingen av skomakerne kunne hjelpe 😕 Flere jeg var innom kunne bruke laser, men kunne ikke få til en slik "fordypning" i graveringen. Men denne bedriften tyder bra. Skal sjekke i morgen. Takker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mm, jeg så også at det var endel som brukte maskin og tenkte at det ikke var det du var ute etter. 

Noe annet jeg tenkte på er å komme med noen forespørsler igjennom Villmarksmessen, der finnes det jo endel folk som arbeider med skinn https://nb-no.facebook.com/Villmarksmesse

Har opp igjennom årene visst av noen gamle sløydlærere som har drevet med slikt, men de jeg har visst av er for gamle nå. Det finnes sikkert noen pensjonister eller andre der ute med hobbyen, men det blir vel som å lete etter nåla i høystakken om man ikke kjenner til noen fra før.

Hehe, ja utenom det så har du kanskje en ny hobby å starte selv som du kunne tjent noen kroner på? ;)

Ble jo litt nysgjerrig her jeg nå, hadde vært artig å se hva du holder på med/skal få gravert. 

Ønsker deg lykke til i allefall! Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekka trykkerier? En del trykkerier kan stanse ut eller prege ganske mye forskjellig materiale. Nå vet ikke jeg nøyaktig hva du er ute etter, men kanskje verdt å sjekke. 

Her er et eksempel på preging av skinn gjort på et trykkeri (i Oslo).

PrintHouse_Produktbilde_20150717-IMG_337

https://07.no/referanser/hardcover-meny-i-skinn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gravere er kanskje feil ord her? Trykke? Ikke vet jeg, altså, men jeg tror ikke det er snakk om gravering.

Anonymkode: b2f13...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble jo litt nysgjerrig her jeg nå, hadde vært artig å se hva du holder på med/skal få gravert.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravere er kanskje feil ord her? Trykke? Ikke vet jeg, altså, men jeg tror ikke det er snakk om gravering.

Anonymkode: b2f13...f4a

Trykke eller prege er kanskje bedre?
Under er et eksempel på hva det kunne vært. Det skal være på en dokumentmappe. Jeg kunne fått det gjort fra fabrikk, men det tenkte jeg jo ikke på da jeg bestilte :dry: Hadde det kun vært vanlige bokstaver kunne kanskje flere klart å gjøre det, men siden det er mer en grafisk logo aner jeg ikke hva slags verktøy som vanligvis benyttes til den slags. Men trykkerier er kanskje veien å gå. At selve mappen allerede er produsert gjør det muligens heller ikke enklere.

image.png.50d6c4112d8cb9310354735631464724.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...