Gå til innhold

Barn i bryllup


LillEve

Anbefalte innlegg

6 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg synes bryllup er en familiefest. Og barna er del av familien og bør være med. Man kan organisere barnevakt etter middag, enten en eller to tenåringer som har ansvar hele kvelden, eller at foreldrene bytter på å være med barna. 

For de aller fleste barn og familier er det ikke skadelig for barna å se at noen er litt beruset. Tenker at foreldrene/barnevakten bør holde seg noenlunde, men ellers er det helt greit. 

Ha klar noen leker, et område de kan gjøre 'hva de vil'. Tre timers middag og taler blir for mye for de fleste barn. 

Dere bestemmer jo selv, men som en annen sa over: hvis barn ikke kan bli med så er det godt mulig at dere mister noen av de voksne gjestene også. Jeg har selv takket nei til bryllup fordi barna ikke kunne bli med. Vi måtte reise langt og de eneste aktuelle barnevaktene for en hel helg var også i bryllupet. Så da kunne vi ikke bli med. 

Jeg kan godt forstå at andre mener det og ønsker å ta med barna, og særlig hvis store deler av familien har barn :)  Jeg kommer ikke til å begrense meg på bryllupsdagen min eller få vennene mine til å gjøre det samme, når såppas få gjester faktisk har barn. Jeg vil ikke være for beruset foran barn, og det vil ikke mange av mine familiemedlemmer heller. Da kommer nok store deler av min slekt til å holde seg helt edru. Hva hvis det er barn som ikke takler at voksne blir fulle? Eller venner drikker seg altfor fulle under middagen? Det er gøyalt hvis det ikke er barn til stede, men tragisk hvis det er det. Syns jeg da 😅

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette. Har selv tenkt på å kun invitere de voksne, men hva skriver man for eksempel på kortet da for å gjøre det klart at ikke barna er invitert?

Anonymkode: a2348...1c9

Vi skal skrive "Selskapet vil være for voksne over 18 år" på invitasjonen eller lignende. Det gjorde noen venner av oss og, og de har ikke fått noen klager på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, LillEve said:

Jeg kan godt forstå at andre mener det og ønsker å ta med barna, og særlig hvis store deler av familien har barn :)  Jeg kommer ikke til å begrense meg på bryllupsdagen min eller få vennene mine til å gjøre det samme, når såppas få gjester faktisk har barn. Jeg vil ikke være for beruset foran barn, og det vil ikke mange av mine familiemedlemmer heller. Da kommer nok store deler av min slekt til å holde seg helt edru. Hva hvis det er barn som ikke takler at voksne blir fulle? Eller venner drikker seg altfor fulle under middagen? Det er gøyalt hvis det ikke er barn til stede, men tragisk hvis det er det. Syns jeg da 😅

Vi skal skrive "Selskapet vil være for voksne over 18 år" på invitasjonen eller lignende. Det gjorde noen venner av oss og, og de har ikke fått noen klager på det :)

Okei. Det hørtes jo greit ut.

Anonymkode: a2348...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn. Om vi hadde blitt invitert i bryllup med barn, hadde vi dratt uten. Mye hyggeligere å være på fest uten barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltapiken
På 8.6.2020 den 14.40, LillEve skrev:

Jeg forstår veldig godt at man vil ha barna med seg når man selv har barn og de fleste man kjenner har barn. Da legger man jo opp til et barnevennlig bryllup, regner jeg med? Likevel er det et paradoks når store deler av kvinneguiden syns det er veldig viktig å bli godt skjenket i løpet av kvelden, helst med åpen bar. 

Jeg som ikke har barn selv har satt 18 års aldersgrense i mitt bryllup, fordi jeg ikke ønsker at barn skal være sammen med fulle mennesker i mitt arrangement. Om jeg så bare har et par venner som kan drikke seg veldig fulle er det nok til at jeg ikke vil være arrangør der det skjer og barn kan bli ukomfortable med fulle voksne rundt seg. I tillegg blir det enklere med fri servering, uten at jeg bidrar til å servere ungdommer under 18 år. 

Hva slags andre tanker er det rundt dette? Mener folk her at jeg er for "streng"? Er ute etter en diskusjon på dette, jeg står ved min mening. Bare spennende å se hva andre mener om dette. 

Til ekstrainfo vokste jeg opp uten å se voksne drikke noe så mye, og følte det var veldig trygt og fint for meg. Jeg er fra et tettsted nærme by, kanskje det er annerledes lenger ut på landet, for eksempel? Eller inne i sentrum av store byer? 

Når jeg giftet meg i 2010 så satte vi 18 år. Det vil si ungene til mannen min + forloverne fikk spise sammen med oss men når vi fikk inn kafégjestene og baren åpnet da dro de hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Barn og fest hører ikke sammen. Har ingen gode minner fra å se fulle voksne i barndommen.

Anonymkode: 12a7e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...