Gå til innhold

Lange negler - hvorfor er det så negativt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ser også ekstremt upraktisk og KLØNETE ut å skulle taste noe på telefon eller pc-tastatur med lange negler. Man må legge ned hele fingeren for neglene er i veien, man kan ikke taste og skrive med fingrene i naturlig posisjon rett ned med fingertuppene.

Og den største grunnen for min del til at jeg rett og slett ikke fikser lange negler, er det at det er så uhygienisk. Æsj og fy. Tenk å skulle tørke seg bak med lange negler.... grøss!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Million said:

Det ser også ekstremt upraktisk og KLØNETE ut å skulle taste noe på telefon eller pc-tastatur med lange negler. Man må legge ned hele fingeren for neglene er i veien, man kan ikke taste og skrive med fingrene i naturlig posisjon rett ned med fingertuppene.

Tenk å skulle tørke seg bak med lange negler.... grøss!

På telefon brukes sidene av tomlene, på pc/Mac fingerputene og jeg i hvert fall bruker dopapir om jeg skal tørke meg bak :blink:
Jeg har pr nå varierende lengder (1- 2 cm) fordi jeg bruker falske lange, men jeg har ikke problemer med å gjøre det jeg gjorde før. Alt kan tilvennes  ^^, 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva legger dere i lange (ekle, uhygeniske) negler? Hvor langt er langt?

Anonymkode: daa9d...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva legger dere i lange (ekle, uhygeniske) negler? Hvor langt er langt?

Anonymkode: daa9d...a26

Dette f.eks er for langt og ekkelt i min mening. Grøsser av tanken på hvor mye bakterier det er bak de, usjjjjjj ekkelt

Skjermbilde 2020-06-10 kl. 18.14.43.png

Anonymkode: 523d9...e49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette f.eks er for langt og ekkelt i min mening. Grøsser av tanken på hvor mye bakterier det er bak de, usjjjjjj ekkelt

Dette er kort i mine øyne, da. Så lange negler at jeg reagerer er myyye lengre. Disse er helt vanlige.

Anonymkode: 638e3...d83

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørmålet burde heller være "hva er det som er positivt med lange negler?"

For meg er lange negler stygt, det ser uhygienisk ut, det er upraktisk, det er harry og tacky. Jeg ser overhodet ingen grunner til å ha det.

Anonymkode: e8d7b...3a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner at damer med korte lubne fingre vil ha lange negler, for at fingrene skal se lengre og slanke ut. Er det ikke bedre å slanke seg for å få slankere fingre? 

Anonymkode: 4899a...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff. Hvorfor søkte jeg opp dette? :redd: 

extra-long-toenails-trend-featured.jpg

Og hva i h.... er vitsen med å la baby ha lange negler????!!!!!!!

thumb_e-whos-baby-is-this-tag-someone-wiextra-long-toenails-trend-9.jpg

Upraktisk!!!! Hvilke sko skal man bruke på vinteren når man har så lange taaaaanegler  :klo: 

Anonymkode: 01a01...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes laaange negler er veldig fint jeg

Anonymkode: 7ff02...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.6.2020 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Djises, dette er ikke langt i det hele tatt. 
Men hygienehysterikerne på kg er jo noe for seg selv. 

Anonymkode: 3ecf0...c45

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er upraktisk, uhygienisk, stygt, lager slitsomme og/eller ekle lyder, er grusomt å bli berørt av og får meg til å fryse nedover ryggen. 

Anonymkode: 95c0e...596

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at damer med korte lubne fingre vil ha lange negler, for at fingrene skal se lengre og slanke ut. 

Det kommer an på negleformen. Om den er «square» synes jeg det ikke hjelper stort. Selv foretrekker jeg «long oval» på neglene fordi de passer mer meg. Type: 
61ET064q8QL._AC_SL1000_.jpg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Upraktisk!!!! Hvilke sko skal man bruke på vinteren når man har så lange taaaaanegler  :klo: 

Anonymkode: 01a01...2cb

Mest sannsynlig bor hun ikke i Norge... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker lange negler og man vasker bort det som eventuelt samler seg under neglen med en baby tannbørste. Ei heller noe problem med å håndtere intimhygiene med lange negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Upraktisk og uhygienisk. Og så koster det penger, de fleste må jo på neglesalong.

Er glad jeg startet med kampsport i tidlig ungdomsalder, har hatt korte negler hele livet. Bruker av og til neglelakk som jeg legger selv, men tanken på lange negler er helt bisarr på meg selv.

Anonymkode: aec58...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at damer med korte lubne fingre vil ha lange negler, for at fingrene skal se lengre og slanke ut. Er det ikke bedre å slanke seg for å få slankere fingre? 

Jeg har en bmi på 21 og har litt store lubne hender, har ikke noe med vekt å gjøre.  Elsker lange negler og har det året rundt på tross av at jeg jobber innen helse.  Så lenge ingen ber meg klippe de så fortsetter jeg å ha de lange, legger shellac i salong jevnlig. Da blir de harde og vokser, klarer ikke å få særlig lange negler med naturlig negleseng. De er for tynne.  Jeg syns lange negler er elegant og feminint. 

Anonymkode: 27898...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt særlig lange negler på grunn av jobb. Klipper de stort sett alltid helt kort. Nå når jeg ble permittert spartr jeg de ut til en passelig lenge, men syns igrunnen bare det var i veien. De blir skitne av ingenting, og da kan man jo bare tenke seg alt av bakterier som legger seg under. Syns det er mye greiere å ha de helt kortklipte så jeg ikke trenger å bruke flere minutter på å vaske hendene fordi det legger seg dritt under.

Anonymkode: 43d05...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Djises, dette er ikke langt i det hele tatt. 
Men hygienehysterikerne på kg er jo noe for seg selv. 

Anonymkode: 3ecf0...c45

Det er for langt om man har yrker som krever god hygiene i disse tider hvertfall. Da skal man ikke se tuppen av neglene om man ser hånda og ser mot håndflata. 

Anonymkode: a46cf...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det virker utrolig uhygienisk og ekkelt. I tillegg har folk med veldig lange negler en utrolig ekkel måte å bruke henda på fordi neglene er i veien. Måten de bøyer fingra bakover for å taste på skjermer og lukker glidelåser med hånda halveis i knyttneve får meg nesten til å ville spy. Veit ikke hvorfor.

Man kan putte så mye bing og dritt på neglene som man bare vil, det er fortsatt ekkelt og stygt 😅

Anonymkode: 24713...a77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker utrolig uhygienisk og ekkelt. I tillegg har folk med veldig lange negler en utrolig ekkel måte å bruke henda på fordi neglene er i veien. Måten de bøyer fingra bakover for å taste på skjermer og lukker glidelåser med hånda halveis i knyttneve får meg nesten til å ville spy. Veit ikke hvorfor.

Man kan putte så mye bing og dritt på neglene som man bare vil, det er fortsatt ekkelt og stygt 😅

Anonymkode: 24713...a77

Jeg syns korte og bare negler på kvinner er ekkelt og stygt, ser ikke ut som om de tar godt vare på seg selv.  Smaken er som baken.  Må være slitsomt å måtte spy for noe så trivielt som negler, tror jeg ville oppsøkt lege for det.  Er jo ikke normalt.  😁

Anonymkode: 27898...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/8/2020 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor ser noen på det som så negativt? 
#seriøs Innspill takk :) 

Anonymkode: 4c7b3...b25

Sosial press fra de som er altfor maskuline. Seriøst. 

Anonymkode: b6c53...3fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...