Gå til innhold

Hvorfor diagnoser i psykiatrien?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir det gitt ut diagnoser når det er bare en merkelapp som ikke fører til noe som helst annet enn at man blir sett på som annenrangs menneske, Er det trynefaktor eller hva?

Anonymkode: 822c5...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den ødelagte delen av meg henger meg med på det du skriver.. den delen som har opplevd senest i dag å få merkelapp etter meg.. 

men, diagnose forteller noe om hva slags utfordringer man kan ha. Samtidig utløser det noen rettigheter (eks: hjelp/ ressurser/ støtte i Bhg, skole, arbeid, helsetjeneste o.l)... 

Anonymkode: 470c5...92f

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo med hvilken behandling man skal få da! Og så ikke minst hvilke rettigheter man plutselig kan få ved en diagnose på papiret! Mine diagnoser har på ingen som helst måte gitt meg noen merkelapper, derimot får jeg riktig hjelp!

Anonymkode: aa158...ade

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😶 Har lyst til å si "ja, det er seff trynefaktor, men svarer ikke det da. 

Det er jo litt vesentlig å få en grov oversikt over om du skal behandles for schizofreni, spilleavhengighet eller depresjon... 

Glem den merkelappen når du er ute av døra, hvis den ikke gir deg noe. Klag om du mener de er helt på jordet. Kan jo være farlig med feil diagnose mtp risiko for feilbehandling. 

Tror legene trenger en eller annen offisiell diagnose å forholde seg til for å i det hele tatt kunne behandle? 

Anonymkode: c092a...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...