AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #41 Skrevet 9. juni 2020 På 8.6.2020 den 12.25, AnonymBruker skrev: Har litt angst for tanken om å få satt inn noe i livmoren via skjeden (forestiller meg at det vil gjøre ufattelig vondt å sette den inn), og kommer kjæresten til å støte bort i trådene når vi har sex? Gjør ikke vondt, det er som å ta celleprøce, som jeg håper for din skyld du har tatt?!:) Samboer her støter ikke borti den når vi har sex nei. Det er ikke ofte det skjer med folk som setter inn spiral. Anonymkode: c8bbf...e9c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #42 Skrevet 9. juni 2020 På 7.6.2020 den 21.46, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fornøyd! Mistet mensen, og ellers merker jeg ikke noe som helst til den. Det er virkelig helt fantastisk å ikke ha hatt mensen på 7 år (med utakk av renselse etter en fødsel) Anonymkode: 77a79...a2a Det høres fantastisk ut. Jeg blør 12 -14 dager hver måned 🙈 de første fem-seks dagene så mye at jeg knapt kan bevege meg uten at det renner over. Mildt sagt et mareritt når jeg er på jobb. Har fått time til å sette inn hormonspiral på mandag og håper dette kan forandre livet mitt. Anonymkode: 469d2...2c6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #43 Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres fantastisk ut. Jeg blør 12 -14 dager hver måned 🙈 de første fem-seks dagene så mye at jeg knapt kan bevege meg uten at det renner over. Mildt sagt et mareritt når jeg er på jobb. Har fått time til å sette inn hormonspiral på mandag og håper dette kan forandre livet mitt. Anonymkode: 469d2...2c6 Da må du prøve hormonspiral!! Anonymkode: c8bbf...e9c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #44 Skrevet 9. juni 2020 På 8.6.2020 den 16.16, mia83 skrev: Jeg kjenner 2 som har brukt kobberspiral. Begge ble gravide. Ja, jeg også. Husk på at kobberspiral hindrer ikke befruktning. Det skjer befruktning hele tiden, og kobberspiralen hindrer bare at det befruktede egget fester seg. Skjer på en måte mange små mikroskopiske «aborter» hele tiden. Enkelte ganger greier egget å feste seg like vel. Med hormonspiral er det annerledes. Den hindrer befruktning. Hormonene virker bare lokalt, i motsetning til p-piller Anonymkode: 97627...25f 1
Matrosen Skrevet 9. juni 2020 #45 Skrevet 9. juni 2020 Personlig så vil jeg ikke anbefale den. Dersom du har sykdommer knyttet til underlivet, typ endo, adeno ol, kan man ha dårlige opplevelser. Men dette varierer fra person til person. Kjenner mange som har gode erfaringer med hormonspiral, jeg slet veldig med smerter hver dag pga endometriose. Nå skal det sies at jeg har vondt nesten hver dag fra før, men det ble verre med hormonspiral. Men om fastlegen din anbefaler hormonspiral, så bør du prøve det. Som sagt, det varierer fra person til person. Noen mister mensen helt og får ingen plager, noen (slik som meg) får det motsatt. Ikke meningen å skremme deg, men det er greit å ha prøvd det😊 Om du skulle få vondt når den settes inn, prøv å hold ut i minst 6 måneder, det kan gå over! Og sliter du med gynekolog-undersøkelse, går det an å få satt den inn i narkose👍 det vurderer legen din. Snakk med fastlege, prøv og gjør opp din egen mening.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå