Gå til innhold

Anbefale telt og stormkjøkken


Jaybird

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Jaybird said:

Takk for tips! Jeg tror det blir å gå for gass, bare jeg får bekreftet at jeg ikke må ha med meg 10 patroner for å leve ute en uke 😄 

Telt på en kilo ja, jeg har kikket på litt tester av et helsport-telt på nærmere fire! Hva må man gi for å få et så lett telt montro? Har sett tester på Helsport Nordmarka 3 nå, og det synes jeg kunne vært passende i både størrelse og pris (basert på min veldig lille erfaring).

Jeg skal reise uten bil, men jeg er godt vant med å ha noen kilo på ryggen, og har en veldig god tursekk. Jeg går jo veldig gjerne ned i vekt, så lenge prisen er overlevbar.

Mitt minner litt om dette her:

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/telt-lavvo/telt/urberg-1-person-ul-kombu-green.html

Var et par hakk billigere, men skal sies at det er ti år gammelt nå. Det er på sett og vis litt som å sove i en kiste, og ikke et telt man tilbringer mye tid i på dagtid, men det er prisen å betale for noe såpass lett. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endte opp meg å kjøpe Bergans Trillemarka 3 på tilbud i dag. Håper det innfrir mine behov, det eneste jeg ser som en klar ulempe er at det kunne vært noe høyere. Men, jeg er ikke av de lengste, og jeg tror det skal gå greit.

Ser for meg en kort tur ut i marka her jeg bor bare for å gi det et forsøk. Stor sekk er i mål, samt litt forskjellig småtteri. Så nå er det i grunn bare å bestemme seg for stormkjøkken for å få en varm kaffekopp og en matbit på turen.

Takk igjen for råd og innspill alle sammen :) Gleder meg til tur!

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke "tarp". Bare dra på Europris eller Biltema og kjøp en ikke altfor stor presenning og noe småtau. :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Cordelia said:

Trenger ikke "tarp". Bare dra på Europris eller Biltema og kjøp en ikke altfor stor presenning og noe småtau. :danse:

Jepp, kikka kjapt på det og fant ut at presenning og no strips gjør nytta, tau er kanskje litt mer miljøvennlig dog 😄 (litt for vant til å bruke strips på litt vel mye rart ;))
 

4 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/turkjokken/turbrennere/biolite-campstove-2.html
 

Jeg har denne, og er fornøyd! Har ikke lyst å drasse med meg gass eller noe, så fant denne istedet. Den har lys og usb-utgang, så man kan lade tlf. 

Anonymkode: 6f711...715

Den der har jeg sett før, men hadde helt glemt! Den blir ført opp på ønskelista med en gang, selvom den nok er litt utenfor rekkevidde pga. budsjettet nå. Helt genial sak og moro å høre du er fornøyd med den! Kjenner det er litt for lenge til bursdag, den der vil jeg ha nå ;) 

Takk for tilbakemeldinger, de settes pris på!

Teltet er for øvrig prøvd ut i hagen i noen netter, fungerer strålende, stort og fint for bare meg, men likevel grei vekt. Gikk en drøy mil med 17 kilos oppakning her om dagen (i nærområdet) bare for å få litt trening, kjenner at det nok å lurt at jeg gjør et par ganger før jeg drar ut på noe lenger tur!

Anonymkode: aa136...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/turkjokken/turbrennere/biolite-campstove-2.html
 

Jeg har denne, og er fornøyd! Har ikke lyst å drasse med meg gass eller noe, så fant denne istedet. Den har lys og usb-utgang, så man kan lade tlf. 

Anonymkode: 6f711...715

Har en sånn selv, og liker den egentlig veldig godt, men jeg tar den ikke med på solotur. Den veier jo en del, og tar opp en del plass i sekken, og for 1-2 netter er det like greit å bare ha en powerbank i sekken for sikkerhets skyld. Men er vi 2-3 stykker er den knall.

Kjøpte nettopp grillristen, tenkte jeg kunne prøve den som et alternativ til engangsgrill i parken. Har ikke fått testet ennå, men omtalene er jo lovende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...