AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #21 Skrevet 6. juli 2020 På 8.6.2020 den 23.55, Raven.Writingdesk skrev: Jeg er enig i at det er et utrolig merkelig skille å dra. I mange andre kulturer er det ukultur (hehe) - å drive å sortere folk slik vi gjør her i Norge. Noe jeg synes er enda «verre» er den «du er invitert på kaffe» greia vi gjør. Da er du en del av B-laget. Sånn sett er det bedre å dra et «generelt skille» ved onkler/tanter, fremfor de som sitter å siler hver enkelt gjest: «Onkel Bernt på din side fortjener middag men tante Trulte på min side er bare verdt kaffe og kake». Vi har også en veldig «stiv» og overformell tilnærming til bryllup; alle får (tvangs)tildelt en plass de skal sitte på i fire, fem timer, samtidig som de hører flere timer lange monologer om hvor fantastisk brudeparet er. Hele greia er litt kleint. Vi har mye å lære av andre kulturer, hvor «alle» er invitert til fest, mindre formelt og mer - fest! Rett og slett. I utgangspunktet er jeg enig i det du sier, men problemet er at en fest hvor absolutt alle er invitert kan komme til å koste satans mye. Anonymkode: 2bded...c0d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå