Gå til innhold

Menstruasjon etter fjerning av hormonspiral

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg fjernet hormonspiralen etter to år med ubehag og smerter og ser nå frem til en vanlig syklus igjen. Nå har det gått fem uker siden den ble fjernet og jeg har ennå ikke fått igjen menstruasjon. For noen uker siden virket det som om jeg hadde eggløsning, men blødningen begynte aldri. 

Noen med erfaringer? Står lite om det ellers på nettet og legen sa at det skulle være på plass igjen ganske fort. Jeg er ikke gravid, så det er ikke derfor.

Takk for alle svar på forhånd! 

Anonymkode: 63457...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prøver123

Min lege sa at det kan gå lang tid før mensen er tilbake, det er veldig individuelt. Jeg skulle kontakte legen hvis den ikke har kommet innen 3 måneder. Jeg har hatt spiralen i 4,5 år og ikke hatt mensen i det hele tatt siden jeg satt den inn.

Jeg tok den ut onsdag denne uka, så har ingen erfaring å vise til enda da😊 Hadde en liten blødning i går, men tror det bare var "rester" fra fjerninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg fjernet hormonspiralen etter to år med ubehag og smerter og ser nå frem til en vanlig syklus igjen. Nå har det gått fem uker siden den ble fjernet og jeg har ennå ikke fått igjen menstruasjon. For noen uker siden virket det som om jeg hadde eggløsning, men blødningen begynte aldri. 

Noen med erfaringer? Står lite om det ellers på nettet og legen sa at det skulle være på plass igjen ganske fort. Jeg er ikke gravid, så det er ikke derfor.

Takk for alle svar på forhånd! 

Anonymkode: 63457...311

Jeg er i min andre periode med hormonspiral nå. Mellom disse spiralene hadde jeg mensen én gang. Det var et helvete, fysisk sett, så jeg råder deg til å ha smertestillende klart!

Anonymkode: ae7dc...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mens selv! Fjernet spiralen for 4 uker siden etter 2 1/2 år med store smerter og ubehag. Føler jeg går å kjenner etter symptomer på mens hele tiden. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Fjernet spiral. Etter 6 måneder er det varierende enda. Tok rundt 40 dager før første mens, så 28, så 35... 

Anonymkode: 1523a...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fjernet hormonspiral 2 ganger, og begge ganger fikk jeg mensen 2 dager senere. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person. Tenker det som noen skriver over med å kontakt lege om den ikke er tilbake etter 3 mnd høres fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Kan jeg spørre hvilke ubehag dere har hatt m spiralen? Hatt endel ubehag men det er jo vabskelig å si at det er på grunn av spiralen? Vet bare at jeg ikke hadde det før jeg satte den inn...

Anonymkode: 380f7...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...