AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Del Skrevet 6. juni 2020 Fikk høre dette fra en venninne i dag, og hun insisterte veldig på det. Snakker om villmark og slikt, ikke solotur til ghettoen in Johannesburg altså. Har ofte tatt turen ut alene når det har passet seg, har andre venninner jeg vet gjør det samme, og jeg vet at mamma også pleide å gjøre det. Er det så vågalt? Hun ville ikke snakke detaljer, men jeg ble sittende med et inntrykk at hun nærmeste trodde en tur ut alene i marka ville ende i voldtekt eller drap. Anonymkode: a0616...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Del Skrevet 6. juni 2020 Av alle rare ting 😂 Jeg har dratt på turer og campet både alene og med datteren min fra hun var baby. En gang, vi teltet i Russland, var jeg litt engstelig for bjørn. Men det gikk bra😊 Anonymkode: 42073...f01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Del Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av alle rare ting 😂 Jeg har dratt på turer og campet både alene og med datteren min fra hun var baby. En gang, vi teltet i Russland, var jeg litt engstelig for bjørn. Men det gikk bra😊 Anonymkode: 42073...f01 Ååååå du er kjempe tøff som camper i russisk villmark! 😄 men TS, jeg vill ikke tro du bør bekymre deg for å bli overfalt på telt tur. Anonymkode: 5f992...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Del Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk høre dette fra en venninne i dag, og hun insisterte veldig på det. Snakker om villmark og slikt, ikke solotur til ghettoen in Johannesburg altså. Har ofte tatt turen ut alene når det har passet seg, har andre venninner jeg vet gjør det samme, og jeg vet at mamma også pleide å gjøre det. Er det så vågalt? Hun ville ikke snakke detaljer, men jeg ble sittende med et inntrykk at hun nærmeste trodde en tur ut alene i marka ville ende i voldtekt eller drap. Anonymkode: a0616...97d Nei, jeg ville ikke sett på det som spesielt vågalt. Er ingen villmarksvandrer selv, men har tilbragt flere dager alene i diverse byer (i utlandet) uten å tenke at dette var spesielt farlig. Men jevnt over så er jeg en veldig ubekymret type. Jeg vet mange andre kvinner kanskje ikke ville gjort det samme som meg, men jeg føler meg veldig sjelden utrygg. Samtidig kan det godt hende jeg ville følt meg mindre trygg ute i villmarken enn midt i en ukjent by... Vanskelig å vite. Anonymkode: c826c...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Del Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååååå du er kjempe tøff som camper i russisk villmark! 😄 men TS, jeg vill ikke tro du bør bekymre deg for å bli overfalt på telt tur. Anonymkode: 5f992...c5d Vi bor rett ved grensen så for oss er det nærmiljø, på en måte😊 Anonymkode: 42073...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aniita Skrevet 6. juni 2020 #6 Del Skrevet 6. juni 2020 Jeg hadde aldri turt å dra alene ut i villmarken eller oppå et øde fjell. Selv om du mest sannsynlig er trygg, tenk på om det skjer deg en ulykke? Men det er også risiko med tanke på drap. Det har vært ett par drap som jeg ikke husker navnet på som forsvant, og dette var jenter som gikk alene. Til og med i en så sentral park som i oppe ved kafeen i Ålesund, ble en kvinne voldtatt og drept for få år siden. Hun var ute og jogget på dagtid. Husk, det er mange gærninger der ute. Og noen av dem tenker som oss når det gjelder å bruke marka som rekreasjonsområde. Støter man på en gærning, kan det være gjort. Nå høres jeg sikkert veldig skeptisk ut, er klar over det. Men ta i hvert fall med deg noen. Ikke dra helt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Del Skrevet 6. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk høre dette fra en venninne i dag, og hun insisterte veldig på det. Snakker om villmark og slikt, ikke solotur til ghettoen in Johannesburg altså. Har ofte tatt turen ut alene når det har passet seg, har andre venninner jeg vet gjør det samme, og jeg vet at mamma også pleide å gjøre det. Er det så vågalt? Hun ville ikke snakke detaljer, men jeg ble sittende med et inntrykk at hun nærmeste trodde en tur ut alene i marka ville ende i voldtekt eller drap. Anonymkode: a0616...97d Tenker venninna di går glipp av noen fine opplevelser grunnet frykt. Jeg reiser alene på langtur på fjellet. Gir mine nærmeste kart over hvor jeg skal, og tidspunkt jeg er tilbake på. Sånn at om jeg ikke kommer så vet de hvor de kan finne levningene mine 😆 Anonymkode: 25af9...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Del Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, Aniita said: Jeg hadde aldri turt å dra alene ut i villmarken eller oppå et øde fjell. Selv om du mest sannsynlig er trygg, tenk på om det skjer deg en ulykke? Men det er også risiko med tanke på drap. Det har vært ett par drap som jeg ikke husker navnet på som forsvant, og dette var jenter som gikk alene. Til og med i en så sentral park som i oppe ved kafeen i Ålesund, ble en kvinne voldtatt og drept for få år siden. Hun var ute og jogget på dagtid. Husk, det er mange gærninger der ute. Og noen av dem tenker som oss når det gjelder å bruke marka som rekreasjonsområde. Støter man på en gærning, kan det være gjort. Nå høres jeg sikkert veldig skeptisk ut, er klar over det. Men ta i hvert fall med deg noen. Ikke dra helt alene. Ulykker kan jo også ramme menn, da. Det er kjønnsvinklingen jeg reagerer på. Anonymkode: a0616...97d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
semperflorens Skrevet 6. juni 2020 #9 Del Skrevet 6. juni 2020 Hvis du drar ut i naturen alene, oppstår det ikke farlige situasjoner fordi du er kvinne, men fordi du er menneske - et steinras, en grein du snubler i, en fjellskrent du kan havne utfor, uvær, et tre du får i hode, ulv og bjør bryr seg ikke om kjønn... Det er en myte at det ligger øksemordere og voldtektsmenn bak hver en busk og tue ute i skogen 😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aniita Skrevet 6. juni 2020 #10 Del Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ulykker kan jo også ramme menn, da. Det er kjønnsvinklingen jeg reagerer på. Anonymkode: a0616...97d Ja, så klart. Alene er man ganske liten der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 6. juni 2020 #11 Del Skrevet 6. juni 2020 Du er mye tryggere i villmarka enn noe annet sted i sivilisasjonen. Det er folk du skal være redd for . De er det flest av i sivilisasjonen. Dessuten har jeg inntrykk av at friluftsfolkene er de folkene som har det best med seg selv og driver ikke med drit. De værste gerningene drar aldri på fjelltur. De bor i byer eller tettsteder og holder seg som oftest der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Del Skrevet 6. juni 2020 10 minutter siden, Aniita said: Jeg hadde aldri turt å dra alene ut i villmarken eller oppå et øde fjell. Selv om du mest sannsynlig er trygg, tenk på om det skjer deg en ulykke? Men det er også risiko med tanke på drap. Det har vært ett par drap som jeg ikke husker navnet på som forsvant, og dette var jenter som gikk alene. Til og med i en så sentral park som i oppe ved kafeen i Ålesund, ble en kvinne voldtatt og drept for få år siden. Hun var ute og jogget på dagtid. Husk, det er mange gærninger der ute. Og noen av dem tenker som oss når det gjelder å bruke marka som rekreasjonsområde. Støter man på en gærning, kan det være gjort. Nå høres jeg sikkert veldig skeptisk ut, er klar over det. Men ta i hvert fall med deg noen. Ikke dra helt alene. Enig. Nå har jeg blitt voldtatt da, så kanskje derfor jeg er mer skeptisk enn andre. Hadde aldri dratt på tur alene. Anonymkode: 08cc9...600 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Del Skrevet 6. juni 2020 Det høres ut som naboen min! Bare at hun snakker om slemme troll (menn) og svært dødelige slanger (hoggorm), og så er hun noen og søtti år da!😂 Hun freaker ut hver eneste gang hun får høre at jeg skal på eller er på tur! I fjor truet hun med å komme og hente meg da jeg var på campingtur på et veldig populært tursted, jeg var på tur alene men var langt ifra den eneste som var på overnattingstur der, likevel mente hun at sjansen var ekstrem stor for at noe skummelt kom til å skje med meg... T Så lenge du syns det er greit, koser deg og slapper av - kjør på! Jeg elsker å dra å på på turer, både med og uten overnatting, og drar alltid alene. Dra på tur i skog og villmark og nyt det! Gi gjerne beskjed om hvor du skal og hvor lenge du blir borte til noen du vet vil ta affære om du ikke er å få tak i! Anonymkode: d930f...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Del Skrevet 7. juni 2020 De andre man møter ute i villmarka er i 99% av tilfellene sånne som deg selv, de som bare vil ut og kose seg i naturen. Det er litt vel tidkrevende for en Voldtektsmann eller øksemorder å lete etter personer i villmarka 😂 Anonymkode: 94a92...f63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Del Skrevet 7. juni 2020 De færreste voldtektsmenn og drapsmenn gidder vel å gå langt til skogs og fjells for å finne ofre. Jeg vil påstå man er mye mer utsatt for denslags i lett tilgjengelige områder der det er flere folk. Som flere nevner er det andre farer man bør tenke på når man er alene langt uti skauen eller oppi fjellet, men det gjelder begge kjønn. Anonymkode: 1328b...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Del Skrevet 7. juni 2020 Går ofte på tur alene i marka og om sommeren på fjellet. Kan ikke huske at jeg har opplevd noe skummelt eller truende. Anonymkode: 115ed...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 11. juni 2020 #17 Del Skrevet 11. juni 2020 Beklager men enig med venninna di, TS. Sjansen er selvsagt liten. Men jeg personlig ville aldri turt. https://www.ba.no/nyheter/jenter-bor-tenke-seg-om-for-de-legger-ut-pa-tur-alene/s/1-41-7535141 https://www.ba.no/nyheter/kvinne-funnet-dod-pa-akslafjellet/s/1-41-6836324 dette er saker fra Norge. Det er selvsagt mange flere av de. Og Norge er jo veldig trygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Del Skrevet 11. juni 2020 Dette ville jeg aldri tenkt over. Men noen er redd alt, enkelte reagerte også fordi jeg reiste alene på en hytte en gang, som om det skulle vært farlig 😂 Anonymkode: d9eab...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå