AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #21 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I praksis er det bare sying og omsying av hud. Tråden de syr med holder i 1-2 uker, så fire uker er da mer enn nok. Du må uansett bruke tape og støttebh i lengre tid etterpå. Kosmetiske inngrep er selvvalgte og som andre sier må du bruke ferien din. Anonymkode: 6ef63...ef6 Har du tatt brystløft? Anonymkode: b1923...d3b
AllahBallah Skrevet 6. juni 2020 #22 Skrevet 6. juni 2020 Tror ikke det hjelper med finere pupper, så sur og muggen du er TS 😂 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #23 Skrevet 6. juni 2020 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Det gis ikke sykemelding for kosmetiske inngrep. Jeg brukte ferie og oppsparte fridager. Hvor mange feriedager og oppsparte fridager brukte du? Fikk du komplikasjoner i ettertid? Og var det tungt å begynne i jobb igjen, om du vil skrive det hva jobber du med? Jeg er litt nervøs for at 4 uker er for lite med tanke på at jeg har en fysisk tung og aktiv jobb. Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #24 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver jo bare hva DU mener. Ikke hva som er fakta osv. Og det syns jeg er irriterende. Jeg søkte det dog opp nå og nei, man får ikke sykmelding for kosmetiske inngrep. Anonymkode: b1923...d3b Så hvorfor gjorde du ikke det med en gang? 🙄 Anonymkode: c4998...592 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #25 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hvorfor gjorde du ikke det med en gang? 🙄 Anonymkode: c4998...592 Nei, si det. Håpte jeg fikk høre fra noen som selv er i jobb og har tatt brystløft, eventuelt også fra noen som kanskje fikk komplikasjoner. Det verste kan jo skje selv om det ikke burde skje.... Heldigvis har jeg fått svar fra en som selv har tatt brystløft og som har brukt feriedager. Anonymkode: b1923...d3b
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #26 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så skriver du bare surt hva du mener, ikke hva som er riktig... Så nei, lite fornøyd med et svar som ikke ga meg svar i det hele tatt. Men jeg fikk svar av andre her, så null stress. Anonymkode: b1923...d3b Som også mener du bør bruke ferien din til dette. En sykemelding går ut over både arbeidsgiver og kolleger, men kanskje du ikke bryr deg om dem?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #28 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Som også mener du bør bruke ferien din til dette. En sykemelding går ut over både arbeidsgiver og kolleger, men kanskje du ikke bryr deg om dem? Har jeg noen gang skrevet at jeg mener jeg burde få sykmelding, og at jeg IKKE skal bruke feriedager? Nei. Jeg går utifra at jeg må bruke ferieuker og oppstarte fridager, men igjen så har jeg en kollega som fikk sykmelding og lurer på om noen andre har fått det. Kanskje du skal slutte å være så muggen og heller finne en annen tråd å være grinete i. Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #29 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, Vhgj skrev: Hvordan er du sykepleier? Nå kan du lure. Anonymkode: b1923...d3b
Gjest theTitanic Skrevet 6. juni 2020 #30 Skrevet 6. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at de som røyker skal betale for kols behandling? Anonymkode: c4998...592 Det burde de abdolutt
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #31 Skrevet 6. juni 2020 Noen klinikker gir sykemelding for kirurgiske inngrep som er ‘selvvalgt’, da nav ikke skiller mellom begrepene: altså de vet ikke om det var et nødvendig kirurgisk inngrep. Anonymkode: fcc72...791
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #32 Skrevet 6. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg noen gang skrevet at jeg mener jeg burde få sykmelding, og at jeg IKKE skal bruke feriedager? Nei. Jeg går utifra at jeg må bruke ferieuker og oppstarte fridager, men igjen så har jeg en kollega som fikk sykmelding og lurer på om noen andre har fått det. Kanskje du skal slutte å være så muggen og heller finne en annen tråd å være grinete i. Anonymkode: b1923...d3b Hvis du hadde planer om å bruke feriedager er det jo litt tart du spør om sykemelding... Liker meg godt her jeg.
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #33 Skrevet 6. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kan du lure. Anonymkode: b1923...d3b Jeg lurer også på det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #34 Skrevet 6. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Så klart, men jeg tenker også om det blir komplikasjoner osv, hva som skjer da. DA kan vi jo selvfølgelig snakke om at vi nærmer oss noe som blir alvorlig og akutt, og det vil da falle i samme kategori som kols-pasienten som ble nevnt. Men man tar ikke høyde for at det skal skje komplikasjoner.. Anonymkode: 5664c...bd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #35 Skrevet 6. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har jeg noen gang skrevet at jeg mener jeg burde få sykmelding, og at jeg IKKE skal bruke feriedager? Nei. Jeg går utifra at jeg må bruke ferieuker og oppstarte fridager, men igjen så har jeg en kollega som fikk sykmelding og lurer på om noen andre har fått det. Kanskje du skal slutte å være så muggen og heller finne en annen tråd å være grinete i. Anonymkode: b1923...d3b Her er fra hovedinnlegget ditt; det står ingenting om feriedager der, men derimot fremstår det som om du ønsker deg sykemelding for å få til operasjonen, ellers har du jo ikke tid... "Er det slik at om jeg tar denne operasjonen så kan jeg ikke få sykmelding når jeg har sår som skal gro? Å gå på jobb dagen etter et brystløft er jo ikke aktuelt i det hele tatt, og jeg forstår egentlig ikke hvordan jeg skal få tid til å gjøre noe slikt... " Anonymkode: 5664c...bd6 1
Sam Jones Skrevet 6. juni 2020 #36 Skrevet 6. juni 2020 Veldig mange som synser og mener her. Men man får altså ikke sykemelding for kosmetiske inngrep. Uavhengig av hva man måtte mene.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #37 Skrevet 6. juni 2020 Ojsann, da, tråden har sklidd ut litt, gitt! For å holde meg til tema: jeg tror nok det er bedre om du bruker oppspart ferie/ avspasering til operasjonen i første omgang, siden det er kosmetisk. Dersom det skulle oppstå komplikasjoner, så vil jeg tro du får sykemelding. Jeg er litt usikker på hva som kan defineres som akseptabel grunn for sykemelding når det gjelder skille mellom kosmetiske inngrep og faren for komplikasjoner som gjør at man ikke kan jobbe. Du kan prate med legen om det? Og siden du er sykepleier, så er det jo en del tunge løft som kanskje ikke er helt forenlig med operasjonen du skal ta, er det muligheter for at du kan ta deg lettere jobb som ikke innebærer tunge løft? F.eks sitte telefonvakt? Jobbe ved legevakta med å ta blodprøver osv, har du muligheter til å prate med arbeidsgiveren din om du kan ta på deg lettere jobber som ikke innebærer tunge løft? Jeg må dog innrømme jeg ikke har hørt om leger som gir sykemeldinger basert på kosmetiske operasjoner. Bortsett fra de som er relatert til alvorlige sykdommer som kreft eller etter alvorlige ulykker der man har måttet operere for å fikse på f.eks knust nese. Anonymkode: 9bedb...e13
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #38 Skrevet 6. juni 2020 Altså folk som får dette dekket av medisinske grunner får to uker sykemelding, da er det ingen grunn til at du skal trenge det dobbelte. Anonymkode: 6ef63...ef6
Nerine_ Skrevet 6. juni 2020 #39 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange feriedager og oppsparte fridager brukte du? Fikk du komplikasjoner i ettertid? Og var det tungt å begynne i jobb igjen, om du vil skrive det hva jobber du med? Jeg er litt nervøs for at 4 uker er for lite med tanke på at jeg har en fysisk tung og aktiv jobb. Anonymkode: b1923...d3b Jeg tok brystforstørrelse. Jobber på sykehjem, pleie. Hadde tre uker ferie/fridager, etterfulgt av friuke i turnusen, så tilsammen fire uker. Gikk helt fint å begynne på jobb igjen, litt følelsen av å være støl bare (fikk implantater under muskel og da er det gjerne sånn).
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #40 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, si det. Håpte jeg fikk høre fra noen som selv er i jobb og har tatt brystløft, eventuelt også fra noen som kanskje fikk komplikasjoner. Det verste kan jo skje selv om det ikke burde skje.... Heldigvis har jeg fått svar fra en som selv har tatt brystløft og som har brukt feriedager. Anonymkode: b1923...d3b Jeg er spl og gjorde brystreduksjon og brystløft. Fikk sykmld siden jeg gjorde reduksjon av medisinsk årsak. Var hjemme i 10 dager. Begynte på jobb etter det med noen begrensninger. Dro ikke ut på utrykning feks. Hadde ingen komplikasjoner. Anonymkode: fc6a2...c5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå