AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Har et spørsmål. Vurderer brystløft. Så klart er årsakene kosmetisk. Har gått ned mye i vekt, de er slappe og lange og det er ikke noe i dem lenger. Ønsker å løfte dem opp, uten å legge inn silikon. Når kan jeg gjøre dette når jeg er i full jobb? Er det slik at om jeg tar denne operasjonen så kan jeg ikke få sykmelding når jeg har sår som skal gro? Å gå på jobb dagen etter et brystløft er jo ikke aktuelt i det hele tatt, og jeg forstår egentlig ikke hvordan jeg skal få tid til å gjøre noe slikt... Jeg jobber som sykepleier og har en aktiv jobb om det skulle være av relevans. Har en kollega som har tatt brystløft og hun var jo sykmeldt.. Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Når det er kosmetisk så må du bruke av ferieukene. Du blir jo sydd så jobb er nok uaktuelt på noen uker med den jobben duhar. Anonymkode: 036ba...d94 9
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Slike ting bør du bruke ferien til. Ikke sløse med arbeidsplassen sine penger. Dette er 100 % selvpåført, og da bør du ta konsekvensene av det. 4
Nerine_ Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Det gis ikke sykemelding for kosmetiske inngrep. Jeg brukte ferie og oppsparte fridager. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Slike ting bør du bruke ferien til. Ikke sløse med arbeidsplassen sine penger. Dette er 100 % selvpåført, og da bør du ta konsekvensene av det. Er du alltid like sur når du svarer i tråder? Det er mange ting her i livet som per definisjon er selvpåført og folk får sykmeldinger likevel, så den argumentasjonen kjøper jeg ikke. Anonymkode: b1923...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Siden det er kosmetisk så syns jeg du får bruke ferien. Felleskassa skal da ikke betale for det Anonymkode: c4998...592 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er kosmetisk så må du bruke av ferieukene. Du blir jo sydd så jobb er nok uaktuelt på noen uker med den jobben duhar. Anonymkode: 036ba...d94 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Det gis ikke sykemelding for kosmetiske inngrep. Jeg brukte ferie og oppsparte fridager. Takk for svar, men er 4 uker nok for at det skal gro ordentlig? Hva om jeg får komplikasjoner osv? Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, The Kitten skrev: Slike ting bør du bruke ferien til. Ikke sløse med arbeidsplassen sine penger. Dette er 100 % selvpåført, og da bør du ta konsekvensene av det. Så du mener at de som røyker skal betale for kols behandling? Anonymkode: c4998...592 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men er 4 uker nok for at det skal gro ordentlig? Hva om jeg får komplikasjoner osv? Anonymkode: b1923...d3b Skulle du få komplikasjoner utover tiden du har fri så får du nok sykemelding Anonymkode: c4998...592 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden det er kosmetisk så syns jeg du får bruke ferien. Felleskassa skal da ikke betale for det Anonymkode: c4998...592 Jeg har ikke sagt det heller, er derfor jeg spør. Ingen grunn til å være frekk... Har som sagt en kollega som fikk sykmelding så er derfor jeg, igjen, spør. Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle du få komplikasjoner utover tiden du har fri så får du nok sykemelding Anonymkode: c4998...592 Ok. Er litt redd for det siden det er et litt stort inngrep (må flytte på brystvortene osv også)... Anonymkode: b1923...d3b
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at de som røyker skal betale for kols behandling? Anonymkode: c4998...592 Det er ikke en kosmetisk behandling. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Det er ikke en kosmetisk behandling. Nei men det er selvpåført Anonymkode: c4998...592 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt det heller, er derfor jeg spør. Ingen grunn til å være frekk... Har som sagt en kollega som fikk sykmelding så er derfor jeg, igjen, spør. Anonymkode: b1923...d3b Frekk? Fordi jeg sier at dette er noe felleskassa ikke skal betale for da eller? 🤷🏼♀️ Ikke ta deg så nær av alt Anonymkode: c4998...592 1
The Kitten Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du alltid like sur når du svarer i tråder? Det er mange ting her i livet som per definisjon er selvpåført og folk får sykmeldinger likevel, så den argumentasjonen kjøper jeg ikke. Anonymkode: b1923...d3b Var du ikke fornøyd med svaret? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er du alltid like sur når du svarer i tråder? Det er mange ting her i livet som per definisjon er selvpåført og folk får sykmeldinger likevel, så den argumentasjonen kjøper jeg ikke. Nei, det er hun ikke. Videre så er det da forskjell på noe som er selvpåført, men som blir akutt - og det å ta et kosmetisk inngrep. Sykemelding og fellesskapets penger skal ikke brukes til slikt. Men det er jo ikke noe problem, det er bare å gjøre det i ferien man har rett på. Anonymkode: 5664c...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Var du ikke fornøyd med svaret? Helt ærlig så skriver du bare surt hva du mener, ikke hva som er riktig... Så nei, lite fornøyd med et svar som ikke ga meg svar i det hele tatt. Men jeg fikk svar av andre her, så null stress. Anonymkode: b1923...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er hun ikke. Videre så er det da forskjell på noe som er selvpåført, men som blir akutt - og det å ta et kosmetisk inngrep. Sykemelding og fellesskapets penger skal ikke brukes til slikt. Men det er jo ikke noe problem, det er bare å gjøre det i ferien man har rett på. Anonymkode: 5664c...bd6 Så klart, men jeg tenker også om det blir komplikasjoner osv, hva som skjer da. Det er jo igjen et kosmetisk inngrep, og komplikasjoner kan oppstå.... Anonymkode: b1923...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men er 4 uker nok for at det skal gro ordentlig? Hva om jeg får komplikasjoner osv? Anonymkode: b1923...d3b I praksis er det bare sying og omsying av hud. Tråden de syr med holder i 1-2 uker, så fire uker er da mer enn nok. Du må uansett bruke tape og støttebh i lengre tid etterpå. Kosmetiske inngrep er selvvalgte og som andre sier må du bruke ferien din. Anonymkode: 6ef63...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekk? Fordi jeg sier at dette er noe felleskassa ikke skal betale for da eller? 🤷🏼♀️ Ikke ta deg så nær av alt Anonymkode: c4998...592 Du skriver jo bare hva DU mener. Ikke hva som er fakta osv. Og det syns jeg er irriterende. Jeg søkte det dog opp nå og nei, man får ikke sykmelding for kosmetiske inngrep. Anonymkode: b1923...d3b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå