AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #121 Skrevet 23. november 2020 Fått forskudd på arv av faren min på 1,5 millioner Fått forskudd på arv av mormoren min på 170.000 kr. Dette kom helt ut av det blå, det kom utrolig godt med da oppussinga ble endel dyrere enn forventa. Det betydde så mye Når den tid kommer at mindre foreldre takker for seg deler vi på en leilighet, en gård og et hus og en bankkonto som nærmer seg 10 millioner. Min største drøm er at de bruker opp mesteparten av pengene og koser seg. Vil at de skal være de som skal bruke pengene... faren min har sagt at hans eneste mål med livet er å være her for å sørge for at vi får en fin fremtid... han lever veldig nøkternt selv og unner seg aldri noe, han sparer alt han kan til oss barna for å sikre fremtiden vår. Vet han trives veldig godt og lever det livet han liker, men skulle ønske han unnet seg litt mer i livet.. 😕 Anonymkode: 92819...728 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #122 Skrevet 23. november 2020 Er det virkelig vanlig å arve av besteforeldrene? Jeg arvet ikke en krone etter mine 4 (arvet noe servise da..og julepynt ). Har aldri fått noen store summer til å etablere meg, men jeg fikk flytte hjem til foreldrene mine etter endt Master uten å betale leie og det gjorde jo at jeg kunne spare så det er jeg veldig glad for! Ellers ønsker jeg egentlig heller at mor og far bruker pengene sine mens de lever på noe som kan gjøre de lykkelige. De har jobbet så hardt hele livet så det unner jeg de. Anonymkode: 16010...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #123 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig vanlig å arve av besteforeldrene? Jeg arvet ikke en krone etter mine 4 (arvet noe servise da..og julepynt ). Har aldri fått noen store summer til å etablere meg, men jeg fikk flytte hjem til foreldrene mine etter endt Master uten å betale leie og det gjorde jo at jeg kunne spare så det er jeg veldig glad for! Ellers ønsker jeg egentlig heller at mor og far bruker pengene sine mens de lever på noe som kan gjøre de lykkelige. De har jobbet så hardt hele livet så det unner jeg de. Anonymkode: 16010...9e5 Da min fars foreldre begge var døde ga min far avkall på arven. Han hadde nok, og ved at arven ble fordelt på meg og mine tre søsken unngikk vi arveavgift. Anonymkode: e9770...781 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #124 Skrevet 23. november 2020 Fått en mill hver i forskudd, vi er to. Regner med det blir ca 2-3 til på hver, men det håper jeg er veldig lenge til.. Anonymkode: ba2f7...d03
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #125 Skrevet 23. november 2020 Jeg kommer fra fattige kår, men har opparbeidet meg greit med penger. Tok utdannelse, og begynte å spare tidlig etter råd fra mine foreldre.. Fikk 600 000 i arv fra mine døde foreldre. De hadde nedbetalt hus, men dårlig beliggenhet og 4 stk å dele arven på. Anonymkode: 2754b...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #126 Skrevet 26. november 2020 Jeg fikk ikke en gang 10 000 kroner! noe som uansett måtte dele på ett par stykker. men jeg blir likevel ikke "irritert" eller "grinete" av den grunn altså! Det burde virkelig ikke være foreldrenes ansvar å leve mst mulig fattigslig, bare fordi barna skal sitte igjen med en pen klatt penger etter dem... Anonymkode: 816a1...d5f
Gidavmeg Skrevet 26. november 2020 #127 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 12.29): Er det virkelig vanlig å arve av besteforeldrene? Jeg arvet ikke en krone etter mine 4 (arvet noe servise da..og julepynt ). Har aldri fått noen store summer til å etablere meg, men jeg fikk flytte hjem til foreldrene mine etter endt Master uten å betale leie og det gjorde jo at jeg kunne spare så det er jeg veldig glad for! Ellers ønsker jeg egentlig heller at mor og far bruker pengene sine mens de lever på noe som kan gjøre de lykkelige. De har jobbet så hardt hele livet så det unner jeg de. Anonymkode: 16010...9e5 Jeg arvet besteforeldre, foreldrene mine døde før dem
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #128 Skrevet 26. november 2020 Etter pappa ble det 500kr. Mamma bor sammen med samboer og de sitter på en leilighet som nesten helt eies av banken. De betaler veldig lite i avdrag om noe. Så kanskje jeg og søsknene mine får 50,000kr hver. Anonymkode: 92c4b...e88
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #129 Skrevet 26. november 2020 Jeg arvet gifteringene etter mine besteforeldre & det synes jeg er et veldig fint minne å ha. Foreldrene mine lever & det håper jeg de gjør i mange flere år! Og jeg håper de bruker pengene på seg selv. Hvis jeg skulle tenkt ut ifra dagens situasjon, hadde jeg kanskje arvet rundt 2 mill. Anonymkode: 44491...496
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #130 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (På 6.6.2020 den 20.35): Det er heldigvis ingen ting som tyder på at det skal skje med det første, men jeg er enebarn og dermed også eneste arving. Hvis jeg skulle arvet mine foreldre i dag ville det trolig blitt mellom 8 og 10 millioner. Anonymkode: cabf4...9eb Det er ikke sikkert, da det kan være at du har halvsøsken. Anonymkode: ca4e6...eff 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #131 Skrevet 26. november 2020 Jeg arver sannsynligvis litt over 5 millioner. Det kommer til å gå til barna mine 😊 Anonymkode: bbf64...54b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #132 Skrevet 26. november 2020 fikk noen sølvskeier og en bunad. Ingen penger. Anonymkode: 53b4c...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå