Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 6 søsken. Forventer omtrent minus 50 000 i arv hvertfall 😂 

Anonymkode: 16333...995

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Heidi40 skrev:

Du er skuffet?..Er vel ikke alle som har sparekonto som de setter inn på for å tenke på arv til barnebarn?

Skuffet over min mor selvfølgelig. 

Anonymkode: 78a96...0ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Arver ikke noe fra moren min men fra faren min vil jeg arve mange millioner. Får allerede forskudd på arv. Om jeg bruker pengene riktig og investerer en del så vil jeg ikke ha økonomiske bekymringer så lenge jeg lever. 

Anonymkode: dd1ee...170

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du vel? Du ble seriøst ikke skuffet over 60 tusen? Det er mye penger faktisk om du prioterer dem riktig.

Anonymkode: 8a8e1...012

60 000,- er virkelig ikke mye penger. Og selvfølgelig ble jeg skuffet, hun kunne fint gitt meg og min bror 250 000,- hver og beholdt 500 000,- selv. 

• Liker 4
Skrevet

Fikk et par millioner av min far og for sikkert et par hundre tusen av en tante.

AnonymBruker
Skrevet

Får nok ikke noe der. Mamma og pappa passer nok på å bruke opp. Har dessuten 5 søsken. Og ei av søstrene mine er veldig grådig og grisk. Orker ikke ha noe med oppgjøret å gjøre i det hele tatt.

Anonymkode: 83485...ebf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 6 søsken. Forventer omtrent minus 50 000 i arv hvertfall 😂 

Man arver ikke gjeld med mindre man selv ønsker det.

Anonymkode: de595...a2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60 000,- er virkelig ikke mye penger. Og selvfølgelig ble jeg skuffet, hun kunne fint gitt meg og min bror 250 000,- hver og beholdt 500 000,- selv. 

60 tusen er mye penger om du bruker dem rett så. Hva er grunnen før at hun ikke ville dere 250tusen hver? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun gjøre det? Du vil jo arve henne  en dag uansett.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 500 000

Kommer til å bli en kamp å få ut depengene

Anonymkode: 6fd39...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk under 100 000  totalt etter foreldrene mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60 tusen er mye penger om du bruker dem rett så. Hva er grunnen før at hun ikke ville dere 250tusen hver? 

Aner ikke. Har ikke spurt henne. Hun er vel redd for å bli pensjonist og ha lite penger. Hun er elendig med økonomi. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun gjøre det? Du vil jo arve henne  en dag uansett.

Det hadde vært greit med litt penger når man er ung, om 20-30 år vil jeg uansett sitte med noen millioner. 

Skrevet

300 000 etter bestemor og bestefar. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mine foreldre dødd i dag ville jeg nok fått 2 mill fra Mamma, og 1-2 fra pappa. Har 2 søsken og en stemor som også arver.

Anonymkode: 26775...9eb

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Aner ikke. Har ikke spurt henne. Hun er vel redd for å bli pensjonist og ha lite penger. Hun er elendig med økonomi. 

Hvorfor mener du deg berettiget til å få av din mors arv? Det var din mor som arvet og ikke du! Du skal være veldig takknemlig for at du fikk 60.000 kr, hun hadde all rett til å beholde hele summen selv.  

Anonymkode: 84c7f...07f

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man arver ikke gjeld med mindre man selv ønsker det.

Jeg er klar over det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du deg berettiget til å få av din mors arv? Det var din mor som arvet og ikke du! Du skal være veldig takknemlig for at du fikk 60.000 kr, hun hadde all rett til å beholde hele summen selv.  

Anonymkode: 84c7f...07f

Ja, må for all del ikke dele med barna sine som er i etableringsfasen :ironi:

Greit hun kjøper mye til oss og fikk 15 000,- da vi fikk vår datter. Men hadde vært så mye bedre å få noen hundretusener å administrere selv, ikke få litt her og der når det passer henne. Da min stefar arvet 400 000,- tok han 100 000,- selv, resten delte han på sine to barn og meg. Han og mamma er ihvertfall ikke lik når det kommer til økonomi. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine eier en liten leilighet de har fullt lån på og jeg har søsken det skal deles med. Tipper vi kanskje kommer til å arve 100 000 hver til slutt. Håper det blir meget lenge til... 

Anonymkode: b24bb...d91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine foreldre lever ennå, og det håper jeg de gjør i mange år til. Det gjelder også mannens foreldre. Både jeg og mannen har fått noe forskudd på arv ved hver vår anledning, hhv. 300.000 og 250.000.

Vi har god økonomi, og trenger ikke pengene som kommer med arv. Jeg har derfor ikke spekulert i hvor mye det ville blitt, men både mine og mannens foreldre har solid og stabil økonomi, uten å være direkte rike. Jeg har i tillegg besteforeldre med MYE penger på bok (fordi de er ekstremt nøysomme).

Anonymkode: 30dfc...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...