Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rett og slett nysgjerrig på hva som er vanlig rundt om. Det er heldigvis lenge til mine eller samboers foreldre dør (håper jeg), men jeg ser de har veldig ulik økonomi og formue. 

Hvor mye har du arvet og fra hvem?

Anonymkode: 9e9ee...bfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke arvet noe, men mine foreldre har arvet henholdsvis 100 000 kr og 450 000 kr etter sine foreldre. Selv regner jeg med å ikke få noe arv eller svært lite fra mine foreldre. 

Anonymkode: 35cb7...733

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner ikke med å arve noe som helst egentlig. Eller, kanskje rundt 100.000,- av min biologiske far. Ingen av de sidene har noe særlig med penger. Eller interesse for å spare det lille de har. 

Min samboer får minst en million i arv. Småpenger det også når man ser det i det store bildet. Kan komme godt med når ungene sblir store da. 

Anonymkode: 943d9...f80

AnonymBruker
Skrevet

Arvet 600k fra min far. Jeg er tidlig i 20 årene og føler jeg er alt for ung til å være uten pappa...

Anonymkode: 285cf...be5

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 100.000 fra min farmor og 500.000 fra min mormor. 

Anonymkode: 754f3...dae

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har vel arvet ca 4 millioner fra mine foreldre (lever fortsatt). En del av det har vært videreføring av arv (f.eks min far har arvet, og sendt arven direkte videre til meg). Har arvet 50 000 fra min farmor direkte. 

Endret av Nuttery
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er heldigvis ingen ting som tyder på at det skal skje med det første, men jeg er enebarn og dermed også eneste arving. Hvis jeg skulle arvet mine foreldre i dag ville det trolig blitt mellom 8 og 10 millioner. 

Anonymkode: cabf4...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å arve noen millioner etter min far, regner jeg med. 

Min mor arvet rundt en million etter mormor i fjor, jeg fikk 60 000,- Aldri vært så skuffet i hele mitt liv. 

Anonymkode: 78a96...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å arve barndomshjemmet til min mor. Har sagt fra meg min del av arven på mitt barndomshjem.. Av min far så blir det nok familiebåten om ikke den blir skrevet over på sønnen min. Verdi av arven er jeg ikke så opptatt av. Det er minnene som er desto viktigere før meg.

Anonymkode: 8a8e1...012

AnonymBruker
Skrevet

100 000

Anonymkode: e3497...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Pappa døde i 2011, og jeg fikk en del arv men ikke alt, for da måtte mamma ha solgt huset de bodde i. Fikk 450 000kr som kom godt med da vi har småbarn.

Anonymkode: 10bc6...d03

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mor arvet rundt en million etter mormor i fjor, jeg fikk 60 000,- Aldri vært så skuffet i hele mitt liv. 

Du er skuffet?..Er vel ikke alle som har sparekonto som de setter inn på for å tenke på arv til barnebarn?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 400 000 fra min mor når mormor døde. Og arvet omtrent 1 million når pappa døde.

Anonymkode: fb9d6...825

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å Arve mye. Max 2 millioner. 

Anonymkode: 5b190...e0b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du vel? Du ble seriøst ikke skuffet over 60 tusen? Det er mye penger faktisk om du prioterer dem riktig.

Anonymkode: 8a8e1...012

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg arver så veldig mye. Har ikke kontakt med min far, og etter hva jeg har skjønt har han gjort det han kan for at ny familie skal arve etter han. Dvs. skrevet over alt av verdier på ny kone. Mamma har etablert seg på nytt hun også, og det er stefaren min som sitter på de store verdiene der også. Og han arver ikke jeg, det gjør deres felles barn. Så jeg ser for meg at jeg kanskje vil arve opptil 50.000 til sammen.

Anonymkode: cba02...d4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

170 000 når min far døde. Null fra mor.

Anonymkode: 30b35...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og broren min kommer til å arve en leilighet i Oslo sentrum. Håper det er mange mange år til. Mannen min derimot, er et annet tilfelle, han får nok mest sannsynlig verdier til 30-40 mill. 

Anonymkode: df589...882

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis foreldrene mine hadde dødd i dag så hadde vi fått rundt 5 millioner hver. Vi er tre stykker. 
Om jeg dør i dag så vil min sønn arve 2 millioner. :) 

Anonymkode: c74f4...56e

Skrevet (endret)

Hm, når det kommer til farsarven så er jeg litt usikker? Tror det blir delt når arv fra begge skal deles? Mistet faren min som 14 åring så tror nok moren min «ser/passer/forvalter» fremtidig farsarv.

Men jeg kommer til arve gården( ca 5 mill med alt av mål og utstyr) men tror nok kommer til si fra meg odel og da aner jeg ikke helt? Vi er tre stk, og får vi solgt gården så kanskje 1,6m? Vet det er 1-2 mill på bok i tillegg også men jeg tenker ikke så mye over det, dette håper jeg hun bruker på å kose seg og reise så langt helsa holder når hun blir pensjonist, så om hun har brukt opp alt det helt toppers😊👍🏻 Kun lagt litt tanke og regning i gården da det er lite sannsynlig at noen vil overta

Endret av Thjelp
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...