Gå til innhold

Jeg er ikke rasist, men..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater ikke muslimer, men jeg liker ikke kvinnesynet blant muslimer. Tror det er langt flere som har blitt drept og fratatt liv og frihet på grunn av sitt medfødte kjønn enn sin hudfarge i verden.

Jeg vil nok ikke kalle deg rasist TS, men kanskje islamhater.

Jødehat er f.eks veldig vnalig blant muslimer uten at de kalles rasister.

Anonymkode: d9e71...755

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller det 'kulturalist'. Det er jo ikke rase eller hudfarge du kicker på. Men kultur/religion.

Jeg er null rasist. Men jeg har nok kulturalistisk tankegods. Kulturer hvor kvinner er menns eiendom osv synes jeg er dårlig.

Anonymkode: 82e84...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting. Jeg er ikke rasist, kunne ikke brydd meg mindre om hudfarge, men jeg takler rett og slett ikke muslimer. Ja jeg drar alle muslimer under en kam nå, men det er ikke poenget. Er det et ord for dette? Jeg er jo ikke rasist, jeg hater bare en bestemt religion og menneskene som praktiserer den. 

Anonymkode: 69b58...dbf

Så hvis en etnisk nordmann (eller brite, eller japaner) konverterer til islam, så hater du han eller hun også?

Anonymkode: 9180e...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Som flere sier, og som jeg nevnte selv, jeg drar alle under en kam. Det tar jeg tilbake. Jeg vil gjerne utdype og forklare litt mer. 

Jeg takler ikke ekstreme muslimer. Jeg har jobbet med flere muslimske mennesker i min karriere, flotte folk, så jeg tok litt hardt i i hovedinnlegget mitt. Beklager for dette. 

Det jeg misliker er de ekstreme som selger døtrene sine, brenner homofile og ikke-troende osv. Fellesnevneren for ovennevnte er islam. Ja selvfølgelig, ikke-troende gjør noen av ovennevnte også, men det forekommer ofte i muslimske familier. Det er galskap satt i system. 

Så da prøver jeg igjen: hva kalles dette? Har Somsagt ikke noe med hudfarge å gjøre. 

Anonymkode: 69b58...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Som flere sier, og som jeg nevnte selv, jeg drar alle under en kam. Det tar jeg tilbake. Jeg vil gjerne utdype og forklare litt mer. 

Jeg takler ikke ekstreme muslimer. Jeg har jobbet med flere muslimske mennesker i min karriere, flotte folk, så jeg tok litt hardt i i hovedinnlegget mitt. Beklager for dette. 

Det jeg misliker er de ekstreme som selger døtrene sine, brenner homofile og ikke-troende osv. Fellesnevneren for ovennevnte er islam. Ja selvfølgelig, ikke-troende gjør noen av ovennevnte også, men det forekommer ofte i muslimske familier. Det er galskap satt i system. 

Så da prøver jeg igjen: hva kalles dette? Har Somsagt ikke noe med hudfarge å gjøre. 

Anonymkode: 69b58...dbf

Oppegående, normalt, empatisk menneske? 😅😂

Helt ærlig så synes jeg det ikke er noe galt i å ikke like dem som driver på som du skriver. For det er ikke greit. Altså hele blacklivesmatter greiene, her vil jeg og da skrive femalelivesmatter, for en slik bevegelse hadde den muslimske verden hatt godt av 😅

Anonymkode: 9df1a...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle rasister er drittsekker. Rasist betyr å dømme, hate, tenke negativt om andre kun pga hudfarge. Uten å ta hensyn til mennesket bak. 

Anonymkode: 681ef...c29

Neida. En kan fint være rasist kun i sitt eget hode. Dette vil da ikke gå utover noen som helst, og en kan umulig være drittsekk.

Anonymkode: 41a08...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo du er rasist når du hater en menneskegruppe på grunnlag av religion.
https://snl.no/rasisme

Anonymkode: 613c4...c13

Nei, jeg er dypt uenig i den påstanden. Dette er en relativt ny omskriving av rasismebegrepet, altså en utvidelse av begrepet til å gjelde blant annet multietniske religioner. Den er kraftig kritisert, og det råder ingen konsensus av denne tolkningen innenfor fagmiljøet. Denne omdefineringen er mer forankret i det politiske enn i det faglige. 

Den åpner dessuten opp for en enorm relativisering av rasismebegrepet, skal f. eks ideologier også omfattes av rasismebegrepet? Og hva med religioner som delvis er ideologiske? Hvor går skillet? Og hvor går nå skillet mellom kritikk og rasisme? Vi ser alt at enkelte avfeier helt legitim religionskritikk som rasisme, f. eks i forbindelse med kjønnslemlestelse. Eller bruker rasisme som et vern mot kritikk av diverse religiøse praksiser. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, "rasshøl". 

Anonymkode: 14d4a...097

Så bra svart 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, "rasshøl". 

Anonymkode: 14d4a...097

Såklart er man ett rasshøl om man ikke liker muslimer og deres motbydelige religion 😏

Anonymkode: d8dc6...8a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke greit å si at man hater muslimer, men derimot så er det helt legitimt å si at man hater Islam som er en politisk ideologi i tillegg til å være en religion.

Man må ikke glemme at imaner og andre religiøse ledere i Islam prøver å innføre sharialover, oppfordrer muslimske ungdommer til å ikke bli for norske og ta avstand fra vestlige verdier og lover. Når dette skjer så er det faktisk et veldig stort politisk problem som ingen våger å ta tak i.

Paradoksalt så er mange av disse som protesterer om dagen helt tyste når det gjelder islams syn på menneskerettigheter, kvinners rettigheter samt rettighetene til homofile. 

Anonymkode: 7a65c...1de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant! Skal man liksom drive å hate alle etnisk nordmenn fordi disse to drepte flere enn alle andre massedrap i landet gjennom historien?

Anonymkode: 681ef...c29

??

 

Drap er galt uansett btw.

Anonymkode: f33e2...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ikke rasist, jeg hater bare en bestemt religion og menneskene som praktiserer den.

Jeg vet ikke. Selv er jeg ikke så begeistret for Jehovas vitner. Jeg synes de er skumle. Samme med enkelt andre lokale kjempekristne sekter. Det blir vel sikkert litt det samme? Men jeg har vokst opp med den dritten, da, og sett hvor ødeleggende den er.

Hvorfor liker du ikke muslimer? Jeg kunne kanskje skjønt det om det gjaldt de fundamentalistiske muslimene som kapper hoder og brenner flagg mens de skriker og sparker damene sine, men alle muslimer er da ikke sånn. Faktisk vil jeg tro et mindretall. 

Anonymkode: 0dbd0...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Selv er jeg ikke så begeistret for Jehovas vitner. Jeg synes de er skumle. Samme med enkelt andre lokale kjempekristne sekter. Det blir vel sikkert litt det samme? Men jeg har vokst opp med den dritten, da, og sett hvor ødeleggende den er.

Hvorfor liker du ikke muslimer? Jeg kunne kanskje skjønt det om det gjaldt de fundamentalistiske muslimene som kapper hoder og brenner flagg mens de skriker og sparker damene sine, men alle muslimer er da ikke sånn. Faktisk vil jeg tro et mindretall. 

Anonymkode: 0dbd0...537

Nå er det vel et selvvalgt valg å være muslim? Jeg synes det sier i grunn sitt om menneskesynet vedkommende har om man bevisst går inn for å tilbe et pedosvin.

Anonymkode: d8dc6...8a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...