Gå til innhold

Jeg er ikke rasist, men..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. Jeg er ikke rasist, kunne ikke brydd meg mindre om hudfarge, men jeg takler rett og slett ikke muslimer. Ja jeg drar alle muslimer under en kam nå, men det er ikke poenget. Er det et ord for dette? Jeg er jo ikke rasist, jeg hater bare en bestemt religion og menneskene som praktiserer den. 

Anonymkode: 69b58...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, "rasshøl". 

Anonymkode: 14d4a...097

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, "rasshøl". 

Anonymkode: 14d4a...097

Takk for konstruktivt svar.

Anonymkode: 69b58...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet du leter etter er "fordomsfull". 

Anonymkode: 3dc14...dbf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du kan se hvem som er muslimer og ikke? Behandler du folk du tror er muslimer annerledes? Uansett dumt å dømme mennesker du ikke kjenner eller vet noe om.

Anonymkode: b78b7...e51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å være kritisk uten å ordlegge seg sånn som du gjør. Når du faktisk hater mennesker på den måten du beskriver så er du rasist. Du ser ikke personen bak religionen, du bare hater. 

Anonymkode: 681ef...c29

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen holdninger. Alle muslimer er ikke ille. Alle nordmenn er ikke ABB, Manshaus, eller morderen til Benjamin Hermansen. 

Alle muslimer er ikke terrorister. Finnes drittsekker overalt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker verken kristendom eller muslimer. 
Kristene er de som har drept flest i sin tid også! 
barn er ikke verdt noe. hos de kristene har jeg lest men mulig det er feil også. Både muslimer og kristene mennesker er samme greia..

Anonymkode: 2b070...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mannjessheim1984 skrev:

For noen holdninger. Alle muslimer er ikke ille. Alle nordmenn er ikke ABB, Manshaus, eller morderen til Benjamin Hermansen. 

Alle muslimer er ikke terrorister. Finnes drittsekker overalt.

Ikke alle rasister er drittsekker. Råtne epler finnes i alle kurver.

Anonymkode: 69113...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mannjessheim1984 skrev:

For noen holdninger. Alle muslimer er ikke ille. Alle nordmenn er ikke ABB, Manshaus, eller morderen til Benjamin Hermansen. 

Alle muslimer er ikke terrorister. Finnes drittsekker overalt.

Ikke sant! Skal man liksom drive å hate alle etnisk nordmenn fordi disse to drepte flere enn alle andre massedrap i landet gjennom historien?

Anonymkode: 681ef...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle rasister er drittsekker. Råtne epler finnes i alle kurver.

Anonymkode: 69113...3b0

Alle rasister er drittsekker. Rasist betyr å dømme, hate, tenke negativt om andre kun pga hudfarge. Uten å ta hensyn til mennesket bak. 

Anonymkode: 681ef...c29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle rasister er drittsekker

Nå generaliserer du like mye som TS

Anonymkode: 69113...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også islam, fordi jeg mener religionen er både diskriminerende, brutal, og menneskefiendtlig. 

Men i motsetning til deg Ts, hater jeg ikke muslimer. Det er veldig stor forskjell på muslimer. Mange av dem er det dessuten fordi de har vokst opp som det, uten at de egentlig tror så mye på det. Andre tror veldig, og er fullstendig overbevist. 

Uansett hva folk tror på, er det deres fulle rett til å bestemme det selv. Så lenge de ikke plager meg eller andre, har jeg Ingen problemer med å omgås dem i hverdagen, og det burde ikke du ha heller Ts.

Anonymkode: 5ca04...795

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord, ingen ting? Rasist er vel mer når det kommer til hudfarge. Når det er sagt, jeg liker ikke etniske bleike norske muslimer heller. 

Anonymkode: 69b58...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å være kritisk uten å ordlegge seg sånn som du gjør. Når du faktisk hater mennesker på den måten du beskriver så er du rasist. Du ser ikke personen bak religionen, du bare hater. 

Anonymkode: 681ef...c29

Jepp.

Anonymkode: 5ca04...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordet du leter etter er "fordomsfull". 

Anonymkode: 3dc14...dbf

Nei det er ikke fordomsfullt å ha negativt syn på fordomsfulle folk. 

Religioners oppgave er å dele inn folk i grupper, og si at noen av dem er bedre enn andre. "Enten er du med oss ellers kan du brenne i helvette til evig tid".

Å ha negativt syn på slikt, er ikke bare ikke fordomsfult, det er å stanse fordommer. Dere venstreraddiser har et blindpunkt tror jeg hvor dere ikke ser at religioner har fordommer innebygget i selve strukturen. Dere vil bryte ned alle andre ukulturer men så fort religion er inne i bildet er alt ok. Det gir ingen mening. Slutt.

Anonymkode: b4ffd...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når man drar alle under en kam, at man er fordomsfull.

For man har lov til å synes at en enkelt person er en drittsekk, mye pga. den muslimske troen i bakgrunnen. Men når det kun handler om en drittsekk av en mann, da er det ikke noe ord for det. For man har rett til å tenke at en mann, som sender datteren sin ut av landet for å gå på muslimskole for å bli en «ekte kvinne», er en drittsekk.

Men det å trekke konklusjonen om at alle muslimer er slik at menn er mannen og kvinner er verdt null komma nix, det er fordomsfult.

Har jeg selv fordommer mot muslimer? Kanskje 😅 men jeg veldig klar over det, og sender de tankene bak i hodet og gir alle en fair sjanse. 

Anonymkode: 9df1a...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo du er rasist når du hater en menneskegruppe på grunnlag av religion.
https://snl.no/rasisme

Anonymkode: 613c4...c13

Hæ???🤨

Anonymkode: 38840...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...