AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Noen her med lave AMH-verdier som vil dele erfaringene sine med å bli gravid her? Trengte dere hjelp? Anonymkode: 8181c...2a4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Jeg har amh verdi på 1.8. Ble gravid på første forsøk. Men forstod det sånn på legen at det må ha vært flaks. Hun skulle henvise meg til prøverør så gikk alt likevel så fort. Hun var ganske overrasket over at jeg ble gravid naturlig. Men det viser at det absolutt er mulig 😊 Anonymkode: ee9e2...7c6
Breakeven Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har amh verdi på 1.8. Ble gravid på første forsøk. Men forstod det sånn på legen at det må ha vært flaks. Hun skulle henvise meg til prøverør så gikk alt likevel så fort. Hun var ganske overrasket over at jeg ble gravid naturlig. Men det viser at det absolutt er mulig 😊 Anonymkode: ee9e2...7c6 Takk for svar! Jeg har ikke superlave, men de er på 7.0. Men da jeg googlet det forskjellige verdiene så var 7 klassifisert som lav fertilitet. Vi er under utredning, men håper vi slipper prøverør.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Min var på 4 i 2018. Ble gravid etter 3 mnd. Valgte å prøve på nr 2 da første var 9 mnd. Da klaffet det på første forsøk. Vet ikke hva verdiene var da, men tipper lavere enn i 2018. Så her gikk det fint hvert fall 😊 AMH på 7 er jo fortsatt innenfor! Har dere prøvd lenge? Anonymkode: 15e13...376
Breakeven Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min var på 4 i 2018. Ble gravid etter 3 mnd. Valgte å prøve på nr 2 da første var 9 mnd. Da klaffet det på første forsøk. Vet ikke hva verdiene var da, men tipper lavere enn i 2018. Så her gikk det fint hvert fall 😊 AMH på 7 er jo fortsatt innenfor! Har dere prøvd lenge? Anonymkode: 15e13...376 Ja, nesten 18mnd! Så godt det gikk fint for dere Skal ta sånn HSG test denne mnd, har hørt historier der folk har blitt gravide etter det, selv om det ikke er en behandling i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Min var under en og måtte derfor bruke eggdonor. Har en unge nå og er gravid i tredje trimester med nummer to. Anonymkode: 614b9...e03 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Jeg tror ikke AMH har så mye å si! Pilotfruen og Maya Vik(ref. Fødselspodden) er fine eksempler på det som har fått det til selv med ekstremt lav BMI. Min er på 13 og jeg er på fjerde året med prøving, andre året med IVF. Anonymkode: d2bf8...c6c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke AMH har så mye å si! Pilotfruen og Maya Vik(ref. Fødselspodden) er fine eksempler på det som har fått det til selv med ekstremt lav BMI. Min er på 13 og jeg er på fjerde året med prøving, andre året med IVF. Anonymkode: d2bf8...c6c Ja, jeg tror kanskje hvis alt annet ser bra ut så er det ikke verdens undergang. Vet at den svenske bloggeren Kenza hadde ekstremt lave verdier på 0.2, og legene sa hun kom til å nå overgangsalder i 20-årene. Hun ble gravid naturlig mens hun gjennomgikk IVF. Anonymkode: 8181c...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 AMH 6 og fikk tvillinger på første forsøk uten hjelp : ) AMH er ikke alt. Anonymkode: 7319d...757 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Amh på 2. Gravid 3 år etter uten å prøve. Var da til og med over 40. Anonymkode: 1dfe1...abe 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Amh betyr veldig lite. Jeg har amh på 18 og sliter enormt med å bli gravid. Jeg får ut masse egg men ingen er av god kvalitet. Anonymkode: 62767...384 1
annelis Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 On 6/5/2020 at 2:21 PM, Breakeven said: Takk for svar! Jeg har ikke superlave, men de er på 7.0. Men da jeg googlet det forskjellige verdiene så var 7 klassifisert som lav fertilitet. Vi er under utredning, men håper vi slipper prøverør. Spørs hvor gammel du er. Amh på 7 er bra! Min var 10 da jeg var 35 og legen sa det var gode verdier
annelis Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Amh betyr veldig lite. Jeg har amh på 18 og sliter enormt med å bli gravid. Jeg får ut masse egg men ingen er av god kvalitet. Anonymkode: 62767...384 Er det FSH prøve som betyr noe da?
SPOCA Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Min AMH er på 4, men har hatt god kvalitet på eggene. AMH er ikke nødvendigvis det eneste som teller.
SPOCA Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, annelis skrev: Er det FSH prøve som betyr noe da? Det er AMH de ofte ser på, det er det den danske klinikken vi skal bruke var mest opptatt av. Det kan gi en indikasjon. Men det hjelper ikke å ha mange egg hvis kvaliteten er dårlig. Dvs; kvalitet er viktigere enn kvantitet. Forøvrig har min AMH vært på 4 siden 2015.
annelis Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, SPOCA said: Det er AMH de ofte ser på, det er det den danske klinikken vi skal bruke var mest opptatt av. Det kan gi en indikasjon. Men det hjelper ikke å ha mange egg hvis kvaliteten er dårlig. Dvs; kvalitet er viktigere enn kvantitet. Forøvrig har min AMH vært på 4 siden 2015. Hvordan vet man om eggene har bra kvalitet?
SPOCA Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 Akkurat nå, annelis skrev: Hvordan vet man om eggene har bra kvalitet? Det er vanskelig å vite på forhånd, der ser man på egguttaket. Etter tre egguttak har jeg fått en indikasjon, selv om det ikke nødvendigvis er en fasit. 2
Breakeven Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 51 minutter siden, annelis skrev: Spørs hvor gammel du er. Amh på 7 er bra! Min var 10 da jeg var 35 og legen sa det var gode verdier Jeg er 31
annelis Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 2 hours ago, SPOCA said: Det er vanskelig å vite på forhånd, der ser man på egguttaket. Etter tre egguttak har jeg fått en indikasjon, selv om det ikke nødvendigvis er en fasit. Hva om man blir lett gravid naturlig men ikke klarer å bære frem?
SPOCA Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, annelis skrev: Hva om man blir lett gravid naturlig men ikke klarer å bære frem? Nei, det er det som er vanskelig, og noe man bør ta med legen. AMH sier ikke nødvendigvis noe om det. Det er det som er mitt problem: jeg har ikke problemer med å bli gravid, men å bære fram. Eggene fester seg ikke. Hvorfor det er sånn er vanskelig, men jeg opplever å respondere vesentlig bedre på fryseforsøk enn ferskforsøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå