Gå til innhold

Cast - kan noen caste han på havet snarest?

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Prøver igjen. Det forrige forsøket ble visst slettet... (Moderator, kan jeg bli velsignet med en liten begrunnelse?)

Vi har nok en gang blitt vitne til at et visst individ har gått langt over streken, og jeg roper på en dertil egnet reaksjon fra de som har makt til å gjøre noe.

Heldigvis er noen sitt ansvar bevisst. Puls avstår fra å anmelde plata. La oss håpe at gjøken selv ikke unngår anmeldelse.

Nå vet jeg fint lite om hipphåpp, men jeg ville bli overrasket om så altfor mange voksne individer føler seg tiltrukket av disse førpubertale kidsa som sprer om seg med dritt om snuten og autoriteter for øvrig. Hvis dette stemmer, vil vel Casts skumle svada kunne ha en viss påvirkningskraft på sjeleløse individer som leter etter meningen med livet. Det gjør ikke saken særlig bedre. Et flott forbilde for ungdommen...

Etter den ynkelige hyllesten til Arne Sigve Klunglands mordere i vinter, som jeg antar avdødes etterlatte satte stor pris på, burde tabbekvoten vært brukt opp. Hvis plateselskapet fortsatt ønsker samarbeid med denne karen, gir det vel en pekepinn på at det enten er forferdelig mye penger å tjene på skrot og/eller hvor lite integritet som kreves for å besitte en sjefsstol i platebransjen.

Kan ikke noen sørge for at denne fjotten blir henvist til en jordbæråker for opptjening av likvide midler, fremfor å besudle sine omgivelser med frykt, dritt og annet flott støff?

Anmeldelsen:

http://www.dagsavisen.no/nyetakter/anmelde...icle1645697.ece

Artikkelen:

http://www.dagsavisen.no/kultur/article1647067.ece

Artikkelen i Puls:

http://www.puls.no/a.cgi?id=13542

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

De fleste rappere har aldri vokst opp og tror de kan oppføre seg som de gjorde på ungdomskolen. Det er så utrolig irriterende at denne møkkamusikken har blitt så populær.

Gjest Gjest
Skrevet

Hører mye på dette selv.

Tror ingen kan uttale seg om Geir har hatt et tøft liv eller ikke dersom man ikke har vært tilstede i livet hans i den perioden han snakker om.

Såvidt meg bekjent har han levd et veldig tøft liv, jeg tror ikke vi hvite og vellykkede vet så mye om hvordan det er i de miljøene han har vanket egentlig, så det blir litt teit å uttale seg om.

Men han har ihvertfall kuttet ut all festingen og dopet og er stolt far til sønnen sin. Det sier han jo også noe om i albumet sitt, i sangen om nettopp sønnen Malcolm.

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja de svarte ghettoene i Norge er jo beryktede :roll::sarkasme:

Skrevet
Ja de svarte ghettoene i Norge er jo beryktede  :roll::sarkasme:

:hoho:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mulig du som meg har vokst opp i trygge omgivelser i et villastrøk i en kommune hvor de aller fleste tjener opp mot millionen i året.

Alle i dette landet vokser ikke opp i sammenlignbare strøk. Noen vokser opp i drabantbyer/forsteder hvor det er er noe hardere liv enn for oss villastrøkmennesker.

Nå skal ikke jeg oute noen her, men det er en film som gikk for en tid tilbake med sant innhold, en norsk film.

Hvis du plusser på store mengder dop og litt annet småsnacks som mye bråk med politiet (sikkert selvforskyldt mye av det) og en rekke andre omstendigheter - så kan du ha noe av den hverdagen mindre heldig stilte i dette landet facer hver dag.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det velger man selv. Det er ingen som blir tvunget til kriminalitet i Norge, alt er egne valg. Så filmen Mongoland for et par dager siden, god parodi på en hiphop fyr der.

Skrevet

Jeg har faktisk ikke hørt om denne fyren tidligere (burde jeg det?), men på bakgrunnen av det jeg leste, fikk jeg ikke noe godt inntrykk av ham. Jeg liker generelt ikke denne typen musikk, synes ofte det blir for mye "fuck verden", sutring og klaging innpakka i et "kult image".

Tekster som oppforderer til vold, har jeg i det hele tatt liten sans for. Jeg er ikke oppvokst i noe villastrøk og veit at det er mange som har det vanskelig her i landet, men det er ingen unnskylding for slik oppførsel! Folk som virkelig har det vanskelig, pleier etter hva jeg har erfart ikke å rope ut om det, men lide i stillhet. De som skriker til alle og enhver om hvor ille de har det, gjør det i mange tilfeller for å få oppmerksomhet rundt sin person, noe det selvsagt kan være mange grunner til.

Gjest Gjest
Skrevet
Det velger man selv. Det er ingen som blir tvunget til kriminalitet i Norge' date=' alt er egne valg. Så filmen Mongoland for et par dager siden, god parodi på en hiphop fyr der.[/quote']

Jeg sier da ikke at han har blitt tvunget til en dritt, jeg sier at omstenidgheter har ført han dit han er i dag, trolig mye pga egne valg.

Og at det er det livet han snakker om, og det er jo da det livet han har levd, uavhengig av om det er selvforskyldt eller ikke!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Han får ikke mye repekt av meg i hvert fall. Tekstene hans er vel så som så, men man truer ikke journalister pga en negativ anmeldelse. Tåler han ikke kritikk har han ingenting i bransjen å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes heller ikke at det var noe sjakktrekk og Julian har jo også gått ut og sagt at det ikke skulle skjedd. Geir skulle vel sagt det selv, men hjelper jo litt kanskje ihvertfall

Skrevet

Jeg er gammel DJ og har ikke noe imot musikkstilen (hiphop) som sådan.

Jeg må derimot ærlig innrømme at jeg har litt problemer med å ta en nittenåring i baksetet på en tredvemeters limo påhengt gullsmykker tilsvarende et mellomafrikansk statsbudsjett særlig alvorlig.

Særdeles hvis han så rapper om hvor fælt han har det ...

:ler:

Skrevet

Jeg synes mye norsk rap er ganske bra, men det er noe med holdningen til artistene som provoserer meg voldsomt.

Å true en journalist med vold fordi man bare får 3 gjør en til en stir dust, uavhengig oppvekst. Og enda verre er det når man ikke vil si unnskyld etterpå. En barnslig idiot, og jeg skal ikke kjøpe musikken hans.

Skrevet

Faen as, blir drittlei idioter som tror de eier verden bare de får litt bling-bling på seg! Jeg står på hva jeg har sagt tidligere! RAP = Retards Attempting Poetry.

• 2 uker senere...
Gjest Rhoswen
Skrevet

Jeg elsker musikk, er nærmest altetende. Jeg hører på Bach, Petra, U2, Kylie, Britney, Ane Brun, Metallica, Eminem, Puccini... Jeg liker lyden, beaten, melodien, stemmene.

Og jeg hørte for litt siden en låt av Cast, som jeg dessverre ikke fikk med meg navnet på, jeg visste heller ikke at det var han, jeg slo på radioen og ble tatt helt på senga, beaten var dødskul og satt seg rett i ryggmargen. Etter å ha digget meg i gjennom noe av samngen, gikk det opp for meg hva han sang om. Eller rettere sagt, jeg plukket plutselig opp noen av ordene :ler:

Altså, jeg er ikke spesielt snerpete, og blåser ofte i hva folk måtte finne på å synge om, musikk er ikke politikk for meg, det er nytelse, moro, stemning, dansing osv. MEN - jeg ville ikke ha grått salte tårer hvis jeg slapp å høre kukk, fitte, pule i hver setning, selvfølgelig er det pubertalt, selvsagt er det helt lavmåls.

Buhuu han hadde det vanskelig. Han er ikke alene om det, uten at andre som har hatt det like vanskelig eller verre føler for å hevne seg på verden av den grunn. Det finnes folk som bruker dritten de har opplevd til å bidra positivt i stedet - skal denne fyren ha medalje for at han skjerpet seg og bestemte seg for å ta seg av sønnen sin?? Det skulle da for svarte bare MANGLE at han tok seg sammen nok til å ta ansvar, han er da i midten av tjueåra. Han har laget seg en historie lik tretten på dusinet av rapperne USA har presentert, og det skal passere som forklaring og unnskyldning på umoden oppførsel det neste, hva da, tiåret?

Men - jeg skulle gjerne hatt den singelen for det :sjarmor: (samtidig som jeg lurer på, hvis dette er det vi hører på i 2005, hva vil barnet mitt høre på om ti år?? :ler: )

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg lar ikke de her menneskene og deres yttringer gå inn på meg.

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg lar ikke de her menneskene og deres yttringer gå inn på meg.

Nei, men plager det deg ikke at han sprer frykt og faenskap ellers? Det er vel kanskje spørsmålet her, ikke hvorvidt idiotien preller av på deg.

Jeg er også interessert i å vite hva Lurven, som skriver at hun liker musikken, synes om fenomenet.

Selv hadde jeg blitt oppriktig glad over å lese noe sånt som Jeg hørte tidligere på Cast, men etter de nevnte episodene har jeg boikottet han. Har samtidig oppfordret vennene mine til å gjøre det samme.

Kanskje naivt av meg, men det hadde vært en fryd for øyet.

Gjest Rhoswen
Skrevet

(er lurven jente?)

Ja, i en ideell verden ville det vært fantastisk om det fungerte sånn - at det at enkelte boikotter en artist hjelper det minste. Så lenge det er blitt såpass mange drittunger der ute som faktisk identifiserer seg med søppelet, så har jo fyren en målgruppe - har du en målgruppe, eksisterer du.

Enn så lenge kan man som voksen bruke ting som man vil. Jeg er ikke villig til å bruke tekstene hans som poesi eller statements, og jeg kjøper uansett ikke cd'er, så han overlever ikke på mine penger - men det å skille sak og person er uansett nyttig i slike sammenhenger, synes jeg. Javel, fyren er en lavmåls tulling i manges øyne, men det ER mulig å lese Hamsuns bøker uten å se for seg jøder som brenner, også...

Gjest gjest1
Skrevet

Blærk, rappere (spesielt de norske tror jeg) har så irriterende holdning. Ikke fuck med meg fordi jeg er så kul at jeg ikke engang bryr meg og mine bling blinger er større enn dine og faren min hadde banket dritten av faren hans hvis han hadde brydd seg!

Noe av det mest latterlige jeg har sett, var Onkel P på P3's sommershow for noen uker tilbake. Hans kulhet og jeg-gir-faen-holdning fikk meg nesten til å hyle WANNABE så høyt jeg klarte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...