Gå til innhold

Dating som arbeidsledig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke jobb. Er en god stund til jeg kommer meg i jobb, om jeg i det hele tatt gjør det. Dette plager meg veldig, altså at jeg ikke har noe å slå i bordet med. Utdanning eller et spennende yrke. Dette spørsmålet dukker alltid opp i møte med nye relasjoner. Er i en situasjon der jeg kunne trengt litt mer sosialisering enn det jeg får. Men jeg våger rett og slett ikke, pga skammen.

Har mange matcher på tinder. Men hver gang samtalen dreier seg inn på hvor opptatt de er for tiden grunnet mye jobbing, eller hva jeg gjør på/jobber med- så trekker jeg meg ut av samtalen. Jeg vet ikke hvordan de personene ville reagert, og jeg vil ikke finne det ut heller om det skulle være negativt..

Altså, så sitter jeg her og er så fryktelig ensom. Til tross for mange muligheter om jeg "bare" kunne kommet meg ut av komfortsonen. Men det er ikke bare bare! Det er jo bare å lese div tråder her innpå. Hvor uglesett det er å "gå på nav"/være ufør.

Jeg isolerer meg selv. Men har det fryktelig vondt inni meg. Er det noen gode råd for slike i min situasjon? Hvordan kan jeg løse dette problemet? 

Anonymkode: d798c...8eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du dame finner du mange menn som ikke bryr seg om at du er arbeidsledig. Er du derimot mann er saken vanskeligere. Lykke til. 

Anonymkode: c0d6c...4e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du dame eller mann? 
tror det er lettere om du er dame...

ble du arbeidsledig nå under korona eller er det andre grunner til at du ikke jobber?

datet en mann som var på nav og gikk mot ufør. Hverdagene våre ble veldig forskjellige og det ble vanskelig etterhvert. Jeg kom hjem etter8-9 timer og han hadde slappet av og var klar for å prate og finne på ting. Det ble for forskjellig rett å slett... 

kanske fokusere på å komme deg i jobb heller enn å få en kjæreste nå- så kommer det andre etterhvert?

Anonymkode: 1e3cf...bf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

kanske fokusere på å komme deg i jobb heller enn å få en kjæreste nå- så kommer det andre etterhvert?

Jeg får litt inntrykk av at TS sier at dette kan ta lang tid - kanskje år - og kanskje ikke skjer i det hele tatt. Er det lurt å sette livet på vent fullstendig i håp om at jobb skal falle på plass først?

Anonymkode: 15f8f...d1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er iallfall rette øyeblikket, «alle» er jo arbeidsledige nå:)

Så bare svar noe sånt som «er dessverre erbeidledig i disse tiden jeg som så mange andre», så tror de du er Corona-permittert. Så rekker de å bli kjent med deg før de eventuelt finner ut at de vil ha en dame med jobb.

Stor forskjell på menn der; noen liker å ha den økonomiske (og sosiale) makten og kunne aldri datet en kvinnelig leder, mens andre føler annerledes.

Lykke til!

Anonymkode: 88a9c...151

Skrevet (endret)

Her er kjønn svært relevant. Er du mann, så er dette et kjempeproblem, men hvis man er dame vil det fortsatt være mange menn som vil ha deg.

Endret av norw
Skrevet

Jeg vil tro at planer her er et viktig aspekt. Er du arbeidsledig, men med driv, ambisjoner og planer om hva du skal gjøre tror jeg det vil være mer attraktivt enn det motsatte, og du vil jo også da ha noe interessant å snakke om når temaet kommer opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på når du ikke sier hvorfor du er uten jobb, eller hva du gjør for å komme deg i jobb. Hvis du er syk så er det en ting. Hvis du bare ikke er i stand til å ta tak i livet ditt, få deg utdannelse og komme deg i jobb så er det noe helt annet. Mange er arbeidsledige nå pga coronaen. Så lange de er aktive med å prøve å komme seg i jobb igjen så gjør ikke det dem mindre attraktive. En del "uføre" kommer seg også i jobb igjen ved å omskolere seg. Du er hva du gjør. Passivitet er alltid uattraktivt.

Men nå tolker jeg det sånn at du er syk/ufør. Da spørs det igjen hva som er årsaken til dette, og hva du faktisk kan gjøre. Selv er jeg veldig aktiv fysisk feka, så en som ikke kan være det er uaktuell for meg. Men det er jo mange som trives godt hjemme i sofaen i tosomhet. Og da spiller det kaskje ikke så stor rolle.

Anonymkode: bb321...39f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å svare på når du ikke sier hvorfor du er uten jobb, eller hva du gjør for å komme deg i jobb. Hvis du er syk så er det en ting. Hvis du bare ikke er i stand til å ta tak i livet ditt, få deg utdannelse og komme deg i jobb så er det noe helt annet. Mange er arbeidsledige nå pga coronaen. Så lange de er aktive med å prøve å komme seg i jobb igjen så gjør ikke det dem mindre attraktive. En del "uføre" kommer seg også i jobb igjen ved å omskolere seg. Du er hva du gjør. Passivitet er alltid uattraktivt.

Men nå tolker jeg det sånn at du er syk/ufør. Da spørs det igjen hva som er årsaken til dette, og hva du faktisk kan gjøre. Selv er jeg veldig aktiv fysisk feka, så en som ikke kan være det er uaktuell for meg. Men det er jo mange som trives godt hjemme i sofaen i tosomhet. Og da spiller det kaskje ikke så stor rolle.

Anonymkode: bb321...39f

Jeg og kjæresten min ble kjent på Nav kurs. Jeg var arbeidsledig og han ble permittert. Etterhvert fikset vi jobb begge to.

Anonymkode: d7702...be8

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, norw skrev:

Her er kjønn svært relevant. Er du mann, så er dette et kjempeproblem, men hvis man er dame vil det fortsatt være mange menn som vil ha deg.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du dame finner du mange menn som ikke bryr seg om at du er arbeidsledig. Er du derimot mann er saken vanskeligere. Lykke til. 

Anonymkode: c0d6c...4e5

Stemmer det, som mann har du liten verdi for norske kvinner om du ikke kan betale for de.

Anonymkode: 7615c...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke jobb. Er en god stund til jeg kommer meg i jobb, om jeg i det hele tatt gjør det. Dette plager meg veldig, altså at jeg ikke har noe å slå i bordet med. Utdanning eller et spennende yrke. Dette spørsmålet dukker alltid opp i møte med nye relasjoner. Er i en situasjon der jeg kunne trengt litt mer sosialisering enn det jeg får. Men jeg våger rett og slett ikke, pga skammen.

Har mange matcher på tinder. Men hver gang samtalen dreier seg inn på hvor opptatt de er for tiden grunnet mye jobbing, eller hva jeg gjør på/jobber med- så trekker jeg meg ut av samtalen. Jeg vet ikke hvordan de personene ville reagert, og jeg vil ikke finne det ut heller om det skulle være negativt..

Altså, så sitter jeg her og er så fryktelig ensom. Til tross for mange muligheter om jeg "bare" kunne kommet meg ut av komfortsonen. Men det er ikke bare bare! Det er jo bare å lese div tråder her innpå. Hvor uglesett det er å "gå på nav"/være ufør.

Jeg isolerer meg selv. Men har det fryktelig vondt inni meg. Er det noen gode råd for slike i min situasjon? Hvordan kan jeg løse dette problemet? 

Anonymkode: d798c...8eb

Hvor gammel er du og hvordan har du havnet i situasjonen? Hvis man har en forklaring på hvorfor situasjonen er som den er vil nok de fleste vise en større forståelse enn det du frykter! 

Anonymkode: 3cec9...603

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det, som mann har du liten verdi for norske kvinner om du ikke kan betale for de.

Herregud 🙄 de aller fleste kvinner ønsker å klare seg selv. Me jeg hadde satt pris på at en mann var i arbeid, ikke pga pengene, men for å utvikle seg og ha faste rutiner osv.. 

Anonymkode: 4c4b2...b44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som noe en incel bruker som unnskyldning for å ikke date pga egne utilstrekkeligheter.  Ja jøss, slik er norske kvinner🙄😂

Anonymkode: 00089...ea7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette høres ut som noe en incel bruker som unnskyldning for å ikke date pga egne utilstrekkeligheter.  Ja jøss, slik er norske kvinner🙄😂

Anonymkode: 00089...ea7

Det er jo stort sett det norske kvinner svarer her på forumet da. Har ikke mannen jobb, er han uaktuell.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo stort sett det norske kvinner svarer her på forumet da. Har ikke mannen jobb, er han uaktuell.

Men er det økonomisk motivert, eller kan det være slik at norske kvinner foretrekker en mann med livet på stell; ambisjoner og intellekt over en snyltende sofagris og slabbedask😉

Skrevet
5 minutter siden, Nappetass1 said:

Men er det økonomisk motivert, eller kan det være slik at norske kvinner foretrekker en mann med livet på stell; ambisjoner og intellekt over en snyltende sofagris og slabbedask😉

Det er jo vanskelig å si, men da må de nesten være tydelige på det. De fleste arbeidsledige er jo enten aktive jobbsøkere, i behandling, uføre, eller en kombinasjon av dette. Svært få går på sosialen fordi de synes det er gøy.

Skrevet
21 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Helt sikkert en kombinasjon, og antagelig handler det også temmelig mye om at menns attraktivitet har en tett sammenheng med status, inkludert hvor vellykket en er på arbeidsmarkedet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Status og penger drar alltid kvinner, slik er det. De skal alltid lenger opp, er aldri fornøyd. Forhold er bortkastet enten du er arbeidsledig eller 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
On 6/5/2020 at 1:27 PM, AnonymBruker said:

Tror du virkelig det er noe annerledes med importerte asiatiske og østeuropeiske kvinner du har kjøpt og betalt for? De trenger å bli forsørget, norske kvinner forsørger seg selv.

Anonymkode: 765f3...ca3

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig det er noe annerledes med importerte asiatiske og østeuropeiske kvinner du har kjøpt og betalt for? De trenger å bli forsørget, norske kvinner forsørger seg selv.

Ja, og når de asiatiske eller andre kvinner fra utlandet kommer til Norge og i jobb og får et sosial nettverk er de akkurat som alle andre med sine feil og mangler, og en tilbakestående mann sosialt vil da bli forlatt innen få år. Tro at slike kvinner vil være husmoren og sexdukken og bare det? Ufattelig naiv og tilbakestående. Så har de ofte før de forlater den naive tømt alt som heter bankontoer og sendt til hjemlandet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...