Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva! (vol 2)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er vol. 1

Litt bakgrunn:
Jeg har aldri i mitt liv handlet et eneste plagg på nett før. Nå trenger jeg imidlertid nye klær til sommeren, og pga Covid-19, så tenkte jeg å prøve netthandling i stedet for fysisk butikk, for en gangs skyld. Hver eneste gang jeg har hentet en pakke på posten, så har jeg lagt merke til at posthyllene har vært fylt til randen med pakker fra Zalando, så dette må jo være gode greier, tenkte jeg. Derfor falt valget på Zalando.

Etter å ha brukt over en uke på å manne meg opp, og en hel dag (mange, mange, mange timer) på å finne frem varer og legge i handlekurv osv, så fikk jeg endelig plassert 13 ordre for til sammen over 12 000 kroner. Jeg betalte på forskudd med kort (uthevet fordi dette visstnok var viktig i vol. 1). Glad og fornøyd gikk jeg til sengs, men i løpet av neste dag begynte epostene å tikke inn. «Bestilling annullert». «Bestilling annullert». «Bestilling annullert.» Bare tre ordre ble sendt, og de resterende 10 ble annullert.

Jeg ble naturlig nok frustrert, og etter en lengre leteaksjon for å finne noe som helst mulighet å kontakte dem på, så fant jeg omsider en godt gjemt chat. Der fikk jeg bare beskjed om at de ikke aner hvorfor bestillingen ble kansellert, men de skulle sende meg en epost så fort de fant det ut. Etter et par timer fikk jeg epost om at det var tekniske problemer, så de ba meg vennligst legge inn ordrene på nytt. 

Vel, de har ikke noen lett måte å re-bestille på, så jeg måtte ta den tunge, manuelle veien og bestille alt på nytt igjen, men denne gangen slo jeg alt sammen til én ordre på 10 000 kroner. Sikkert nok, i dag våknet jeg opp til en ny epost: «Bestilling annullert». Igjen oppsøkte jeg chat, og de var like lite behjelpelige denne gangen. Igjen kunne de ikke fortelle meg hvorfor bestillingen ble annullert, men etter en liten stund sa hun likevel at det hadde noe med security regulations å gjøre. Igjen ba de meg om å bruke flere timer på å bestille alt på nytt. Jeg spurte hvorfor disse sikkerhetsreguleringene skulle være noe annerledes neste gang jeg bestiller, når de har kansellert begge ordrene mine hittil. Det hadde de ikke noe godt svar på, det eneste de kunne gjøre var å be meg bestille på nytt. Jeg lurte på hvem som faktisk kunne svare, og hvordan jeg kom i kontakt med dem. Dessverre var det ingen andre som kunne svare, og ingen andre jeg kunne kontakte. De nektet å oppgi et eneste annet kontaktpunkt, og jeg kunne altså ikke bli eskalert over førstelinjesupport, uansett hva. De kunne rett og slett ikke hjelpe meg, det eneste de kunne gjøre var å be meg bestille alt en gang til. (Ja, de sa dette fire ganger)

Vel, det gidder jeg rett og slett ikke. Fuck dette, og fuck Zalando. De 10 000 kronene i kansellert ordre tar jeg med meg til en annen butikk. De drøye 2000 kronene i varer som faktisk ble sendt, kommer jeg ikke til å hente ut engang. De har (selvfølgelig) ikke noen god måte å håndtere dette på, men jeg fikk bekreftet at om jeg ikke henter varene, så går de i automatisk retur, og etter en 3-4 uker så kan jeg forvente pengene tilbake. Det er lenge, men ikke faen om Zalando får en krone av meg. 

 

Så, hvilke nettbutikker er å anbefale?

Anonymkode: 95815...ea5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags klær ser du etter? Kanskje du finner noen lokale butikker som også har nettbutikk nå for tiden? :) Heller støtt mindre bedrifter enn Zalando om du kan. Jeg mener flere nettaviser hadde artikler om hvilke klesbutikker/butikker som sender hjem nå. 

Ville ikke gått til f.eks NA-KD, bare plastklær etter min erfaring. Nelly blir litt det samme som zalando. Har god erfaring med getinspired.no for trening/turtøy. Tise for bruktklær fra privatpersoner. Jeg prøver generelt selv å handle gode materialer og gjerne gjenbruk, og der har jo zalando en fordel med å kunne filtrere på materialer (100% bomull, lin, ull, silke osv). Men ellers kan du jo søke opp litt mer spesifikt, hvis du vil ha vero moda klær så søk på det, vil du ha part two så søk på det. Blir kanskje flere bestillinger, men da er det jo også mindre sjans for samme opplevelse :) Håper det hjelper litt. 

Anonymkode: 1ddcf...c63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg beklager å påstå det, men dette må være brukerfeil. Har handlet hos Zalando sikkert 10+ ganger, og ikke engang fikk jeg «bestilling kansellert». Det må bety at betaling ikke går gjennom, enten at du ikke har dekning på kortet, eller har du sperregrensa på internett-kjøp som er lavere enn det. Snakk med banken din kanskje, først. 

Anonymkode: 838a9...d2d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri opplevd på mine 100+ bestillinger på zalando... 😶
(Ja, jeg har et seriøst shoppingproblem. )

 

Anonymkode: ea0a2...3a0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men etter en liten stund sa hun likevel at det hadde noe med security regulations å gjøre.

Er Zalando rævva fordi de har et sikkerhetsystem som slår inn når det handles 13 ganger med samme kort i løpet av en dag? Hvorfor betalte du ikke alt i 1 ordre?

Handler der ofte selv, og har aldri hatt noe problem.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes rart ut. Hva er greia med å bestille klær i 13 ulike ordre, i steden for å legge alt i en og samme ordre? :klo:  Da er det jammen ikke det minste merkelig at Zalando reagerer med å kansellere, for det virker jo svært mistenkelig med 13 ordre på et og samme kort. Fraktkostnaden må jo bli uforholdsmessig dyr også. Siden du ikke har handlet på nett før, så antar jeg at det er manglende erfaring som gjør at du har begått denne feilen? Selv har jeg aldri opplevd noen problemer hos Zalando.

Anonymkode: 7a309...227

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlige erfaringer med Zalando jeg og. 

Fått krøllete plagg som lukter parfyme og svette osv. Ekkelt

Endret av bustelise
utdypet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt svært mange pakker fra Zalando, tør ikke å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på  den nettbutikken. Jeg har aldri opplevd lignende, og har bare gode erfaringer med Zalando. Det eneste negative er at man må printe ut returseddelen selv. 

Anonymkode: 1ead6...1fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags klær ser du etter? Kanskje du finner noen lokale butikker som også har nettbutikk nå for tiden? :) Heller støtt mindre bedrifter enn Zalando om du kan. Jeg mener flere nettaviser hadde artikler om hvilke klesbutikker/butikker som sender hjem nå. 

Ville ikke gått til f.eks NA-KD, bare plastklær etter min erfaring. Nelly blir litt det samme som zalando. Har god erfaring med getinspired.no for trening/turtøy. Tise for bruktklær fra privatpersoner. Jeg prøver generelt selv å handle gode materialer og gjerne gjenbruk, og der har jo zalando en fordel med å kunne filtrere på materialer (100% bomull, lin, ull, silke osv). Men ellers kan du jo søke opp litt mer spesifikt, hvis du vil ha vero moda klær så søk på det, vil du ha part two så søk på det. Blir kanskje flere bestillinger, men da er det jo også mindre sjans for samme opplevelse :) Håper det hjelper litt. 

Anonymkode: 1ddcf...c63

Takk for svar!

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke. Jeg er ekstremt dårlig på mote og klær, og handler egentlig bare fordi klærne enten er utslitt, eller fordi jeg er lei av å ha gått i det samme plagget i fem år. Fremgangsmåten min har normalt vært å gå inn i en butikk og bare «stjele» outfittet til utstillingsdukkene, eller bare gi betjeningen 5000 kr og carte blanche til å finne klær de tror vil passe meg. På Zalando så brukte jeg den der funksjonen der man kunne bla i fullstendige outfits, og velge plagg derfra. Jeg har ikke noe tilhørighet til merker, og er ikke i stand til å sette sammen klær selv, jeg hører bare på på andre, eller ser et outfit jeg liker og kjøper de tilhørende plaggene.

Men ser nok ut til at det blir den vanlige turen innom en fysisk butikk, ja.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg beklager å påstå det, men dette må være brukerfeil. Har handlet hos Zalando sikkert 10+ ganger, og ikke engang fikk jeg «bestilling kansellert». Det må bety at betaling ikke går gjennom, enten at du ikke har dekning på kortet, eller har du sperregrensa på internett-kjøp som er lavere enn det. Snakk med banken din kanskje, først. 

Anonymkode: 838a9...d2d

Det må du gjerne påstå, men det er ikke tilfelle. Betaling gikk gjennom, ble trukket, har mer enn nok penger, og har også snakket med banken som bekreftet at alt så bra ut. Gjennomfører handler av dette kaliberet minst månedlig, ofte ukentlig. Denne feilen er på Zalandos side.

Det eneste jeg kan tenke meg, som @Gullik under her også toucher innpå, er om de ikke vil selge klær for 12 000 kr til en nyregistrert bruker. Regner du det som brukerfeil? Jeg regner det ikke som en brukerfeil. Hvis Zalando regner det som brukerfeil at nye kunder storhandler, så er det deres problem. Nok er nok.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri opplevd på mine 100+ bestillinger på zalando... 😶
(Ja, jeg har et seriøst shoppingproblem. )

 

Anonymkode: ea0a2...3a0

Flott at du har gode erfaringer! De fleste store nettbutikker har vel stort sett fornøyde kunder. Dessverre hjelper ikke det så mye, når en relativt stor andel kunder likevel er misfornøyde. 😕 

5 minutter siden, Gullik skrev:

Er Zalando rævva fordi de har et sikkerhetsystem som slår inn når det handles 13 ganger med samme kort i løpet av en dag? Hvorfor betalte du ikke alt i 1 ordre?

Handler der ofte selv, og har aldri hatt noe problem.

Ordet «ræva» ble egentlig bare stjålet fra den andre tråden. Men jeg vil likevel bifalle det. Min erfaring hittil har dessverre vært ræva. Jeg oppgir riktignok bare én grunn (min egen), men om du ser i den andre tråden er det veldig mange andre grunner til hvorfor Zalando ikke er bra.

Godt mulig det var dette som gjorde utslaget. Men da burde de i det aller minste ha vært i stand til å forklare det. Som sagt, etter første feil, så fikk jeg bare beskjed om at det var tekniske problemer, og de ba meg legge inn alt på nytt. De spurte for øvrig, slik som du, om hvorfor jeg la inn så mange små ordrer i stedet for én stor, og svaret jeg ga er at jeg gjør det fordi jeg vil ikke oppleve at ALT blir forsinket eller kansellert dersom de plutselig finner ut at de mangler én eller to små varer. Det er slik jeg gjør overalt jeg storhandler, og jeg storhandler mye. Legger heller inn 20 små ordrer og får én eller to av dem forsinket, enn å legge alt i én ordre og få alt forsinket. Jeg har aldri noensinne opplevd problemer ved dette, før eventuelt nå med Zalando. De svarte bare at det var OK, så det virket mer som hun var nysgjerrig, enn at hun antydet at det var et problem. 

Jeg gjorde jo som de ba om, og la inn varene på nytt, men denne gangen gjorde jeg det faktisk i én ordre. Altså, jeg slo sammen alle de små ordrene til én ordre på nesten 11 000 kroner. Denne ble altså også annullert. Det har da kanskje ikke noe med antall ordrer å gjøre, men kanskje heller totalbeløpet. At de ikke vil selge varer for et femsifret beløp til en ny kunde. Men da må de si det da. De ber meg jo bare legge inn alle varene på nytt og bestille en gang til. Hva er vitsen med det, om de bare skal annullere det hver gang?

Jeg drar snart på ferie og trenger klær til sommeren. Jeg har ikke tid til å bruke timesvis på å legge inn ordrer, vente to dager, og så få beskjed om at jeg må gjøre alt på nytt igjen, vente to dager til, gjøre alt på nytt, vente to dager til, gjøre alt på nytt, vente to dager til, ... Da får jeg ikke klær til ferien. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes rart ut. Hva er greia med å bestille klær i 13 ulike ordre, i steden for å legge alt i en og samme ordre? :klo:  Da er det jammen ikke det minste merkelig at Zalando reagerer med å kansellere, for det virker jo svært mistenkelig med 13 ordre på et og samme kort. Fraktkostnaden må jo bli uforholdsmessig dyr også. Siden du ikke har handlet på nett før, så antar jeg at det er manglende erfaring som gjør at du har begått denne feilen? Selv har jeg aldri opplevd noen problemer hos Zalando.

Anonymkode: 7a309...227

Svarte på dette like over her. Hvorfor er dette mistenkelig, egentlig? Hvorfor er det greit å legge inn en ordre eller tre, men ikke ti? Skjønner at det er uvanlig, men mistenkelig? Nøyaktig hva er det du mener de burde være redde for?

Hver ordre var på rundt 1000 kroner, så med tanke på at de inntil nylig tilbød gratis frakt på alle ordrer, og nå fremdeles har gratis frakt på alle ordrer over 229 kroner, så det burde da være godt innafor. De sparer uansett mye kontra alle disse som har 100+ småhandler. 

Jeg har for øvrig handlet MYE på nett. Veldig mye. Ekstremt mye, faktisk. Jeg har bare aldri handlet klær før.
Som nevnt over, så storhandler jeg ofte, og jeg følger alltid denne prosedyren. Mange små ordre i stedet for én stor. Jeg har aldri noensinne hatt et eneste problem med dette. Før nå. 

 

------

 

Helt uavhengig av årsak, så har dette vært en forferdelig opplevelse. At andre småhandlere ikke har opplevd problemer med dem, betyr ikke at de gjør alt riktig, for det gjør de åpenbart ikke. Det er bare å se til den andre tråden, lenket til i førstepost, så ser dere mange andre misfornøyde kunder som har blitt grunnløst begrenset. Noen misfornøyde kunder har fått straffen for å (mis)bruke retursystemet eller ikke betale fakturaene sine, og det synes jeg også bare er vel fortjent, men det er mange kunder som ikke har gjort noe galt, som likevel opplever å bli dårlig behandlet. Jeg er altså en splitter ny kunde, og har altså ikke hatt muligheten til å gjøre noe galt ennå, men blir likevel behandlet som dette. Med mindre de/dere mener at det å legge inn store ordrer og kjøpe masse klær er å gjøre noe galt, da. I så fall får de bare ha det så godt, pengene mine går til konkurrentene.

Anonymkode: 95815...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet for 10.000–20.000 kr flere ganger fra Zalando, og aldri opplevd problemer. Den aller første bestillingen jeg la inn hos dem var også i den størrelsesordenen. Jeg tror nok du bare har vært uheldig og at Zalando har hatt noe datafeil, så anbefaler deg å prøve igjen på nytt litt senere. 

Og angående det at du la inn flere små ordre fordi du fryktet forsinket levering, så sender Zalando det de har på lager med en gang, og så ettersender de eventuelle varer de ikke måtte ha på lager. Man kan altså ende opp med å få bestillingen levert i flere omganger, til tross for at man kun la inn én ordre. 

Anonymkode: b05cc...f01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi deg et tips, i tilfelle du velger å gi Zalando en sjanse til: Du trenger ikke bruke timesvis på å finne tilbake til klær du har bestilt før, selv om ordren ble kansellert. Det er bare å gå inn på "mine bestillinger", der ligger alt du har (prøvd) å bestille. Klikk på varen, klikk "legg i handlekurv", og det hele er over på 15 sekunder.

Selv har jeg opplevd en eller to ganger å få ordrer kansellert, og da mener jeg det har vært fordi jeg har prøvd å bestille noe hvor det står at det bare er én igjen i min størrelse, også har jeg ikke vært rask nok, slik at noen andre snappet den opp innen jeg rakk å betale. Jeg har veldig gode erfaringer med Zalando, har handlet der i mange år, og er fremdeles fornøyd kunde. 

Anonymkode: 6a42e...35f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg fikk jo tross alt fire av ordrene. Hvis de mistenkte noen form for svindel, så burde de vel holdt tilbake alle ordrene, ikke bare flesteparten? Det virket ikke som det var noe fornuft i hvilke ordrer som ble sendt og hvilke som ble kansellert heller. Noen små og noen store ordrer ble sendt, noen små og noen store ordrer ble kansellert. De som ble sendt var både en av de første ordrene, en av de siste ordrene, og to av ordrene midt i. Så jeg skjønner ikke helt hva det er som har skjedd.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har handlet for 10.000–20.000 kr flere ganger fra Zalando, og aldri opplevd problemer. Den aller første bestillingen jeg la inn hos dem var også i den størrelsesordenen. Jeg tror nok du bare har vært uheldig og at Zalando har hatt noe datafeil, så anbefaler deg å prøve igjen på nytt litt senere. 

Og angående det at du la inn flere små ordre fordi du fryktet forsinket levering, så sender Zalando det de har på lager med en gang, og så ettersender de eventuelle varer de ikke måtte ha på lager. Man kan altså ende opp med å få bestillingen levert i flere omganger, til tross for at man kun la inn én ordre. 

Anonymkode: b05cc...f01

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gi deg et tips, i tilfelle du velger å gi Zalando en sjanse til: Du trenger ikke bruke timesvis på å finne tilbake til klær du har bestilt før, selv om ordren ble kansellert. Det er bare å gå inn på "mine bestillinger", der ligger alt du har (prøvd) å bestille. Klikk på varen, klikk "legg i handlekurv", og det hele er over på 15 sekunder.

Selv har jeg opplevd en eller to ganger å få ordrer kansellert, og da mener jeg det har vært fordi jeg har prøvd å bestille noe hvor det står at det bare er én igjen i min størrelse, også har jeg ikke vært rask nok, slik at noen andre snappet den opp innen jeg rakk å betale. Jeg har veldig gode erfaringer med Zalando, har handlet der i mange år, og er fremdeles fornøyd kunde. 

Anonymkode: 6a42e...35f

Tusen takk for svar, dere!

Det at de deler opp bestillingen er veldig bra! Da har jeg ingen grunn til å ikke bestille alt i én ordre.

Angående kjapp rebestilling, så sa også support at det var en enkel rebestillingsknapp for hele ordren, men jeg kunne ikke finne den. Da svarte de at det gjerne tok ca 5 dager før den kom frem, når hele kanselleringen var endelig avsluttet (?) fra deres side. Jeg har dog ikke prøvd å se etter en slik "legg i handlekurv"-knapp for hver vare, så skal ta en ny titt. 🙂 Det jeg har gjort hittil, er bare å åpne alle varene i nye faner, og så gå gjennom hver fane og legge til varen i kurv. Det er heldigvis mye raskere enn å lete opp alle varene på nytt, men fremdeles ikke akkurat smooth.

 

Ellers fikk jeg forøvrig en relativt lang mail fra support da jeg sendte mail om at jeg ikke ville hente pakkene på posten. De beklaget så mye, erkjente at det hadde skjedd noe feil på deres side, og gav meg en 20% rabattkode og ba meg prøve én gang til. Basert på svarene dere har gitt meg her i tråden, og at en Zalando-representant endelig la seg helt flat og faktisk prøvde å ordne opp, så skal jeg gi det ett forsøk til. Da lager jeg en ny ordre med alle varene, men om jeg våkner opp til mail om kansellering i morgen, så er tålmodigheten min definitivt slutt. 😅

Anonymkode: 95815...ea5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt rart at du i protest ikke gidder å hente ut det som faktisk ikke ble kansellert? Kan jo være du liker varene. 

Alt du kjøper havner i mine bestillinger, så du kan alltids finne varene igjen der :) 

Har ellers gode erfaringer med zalando, de pleier å være raske med å både sende og å registrere retur. Eneste jeg syns er kjipt er at man selv må printe ut returlapp og at jeg alltid må forhåndsbetale. Men oppfatter at Zalando er en seriøs nettbutikk med godt utvalg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt på Zalando en del det siste året, og det har fungert supert hver gang. Eneste er at alle produktene ikke alltid sendes sammen, ofte deles det opp i 2 pakker, men det er vel et ganske lite problem egentlig.

Endret av NewInTown
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er vol. 1

Litt bakgrunn:
Jeg har aldri i mitt liv handlet et eneste plagg på nett før. Nå trenger jeg imidlertid nye klær til sommeren, og pga Covid-19, så tenkte jeg å prøve netthandling i stedet for fysisk butikk, for en gangs skyld. Hver eneste gang jeg har hentet en pakke på posten, så har jeg lagt merke til at posthyllene har vært fylt til randen med pakker fra Zalando, så dette må jo være gode greier, tenkte jeg. Derfor falt valget på Zalando.

Etter å ha brukt over en uke på å manne meg opp, og en hel dag (mange, mange, mange timer) på å finne frem varer og legge i handlekurv osv, så fikk jeg endelig plassert 13 ordre for til sammen over 12 000 kroner. Jeg betalte på forskudd med kort (uthevet fordi dette visstnok var viktig i vol. 1). Glad og fornøyd gikk jeg til sengs, men i løpet av neste dag begynte epostene å tikke inn. «Bestilling annullert». «Bestilling annullert». «Bestilling annullert.» Bare tre ordre ble sendt, og de resterende 10 ble annullert.

Jeg ble naturlig nok frustrert, og etter en lengre leteaksjon for å finne noe som helst mulighet å kontakte dem på, så fant jeg omsider en godt gjemt chat. Der fikk jeg bare beskjed om at de ikke aner hvorfor bestillingen ble kansellert, men de skulle sende meg en epost så fort de fant det ut. Etter et par timer fikk jeg epost om at det var tekniske problemer, så de ba meg vennligst legge inn ordrene på nytt. 

Vel, de har ikke noen lett måte å re-bestille på, så jeg måtte ta den tunge, manuelle veien og bestille alt på nytt igjen, men denne gangen slo jeg alt sammen til én ordre på 10 000 kroner. Sikkert nok, i dag våknet jeg opp til en ny epost: «Bestilling annullert». Igjen oppsøkte jeg chat, og de var like lite behjelpelige denne gangen. Igjen kunne de ikke fortelle meg hvorfor bestillingen ble annullert, men etter en liten stund sa hun likevel at det hadde noe med security regulations å gjøre. Igjen ba de meg om å bruke flere timer på å bestille alt på nytt. Jeg spurte hvorfor disse sikkerhetsreguleringene skulle være noe annerledes neste gang jeg bestiller, når de har kansellert begge ordrene mine hittil. Det hadde de ikke noe godt svar på, det eneste de kunne gjøre var å be meg bestille på nytt. Jeg lurte på hvem som faktisk kunne svare, og hvordan jeg kom i kontakt med dem. Dessverre var det ingen andre som kunne svare, og ingen andre jeg kunne kontakte. De nektet å oppgi et eneste annet kontaktpunkt, og jeg kunne altså ikke bli eskalert over førstelinjesupport, uansett hva. De kunne rett og slett ikke hjelpe meg, det eneste de kunne gjøre var å be meg bestille alt en gang til. (Ja, de sa dette fire ganger)

Vel, det gidder jeg rett og slett ikke. Fuck dette, og fuck Zalando. De 10 000 kronene i kansellert ordre tar jeg med meg til en annen butikk. De drøye 2000 kronene i varer som faktisk ble sendt, kommer jeg ikke til å hente ut engang. De har (selvfølgelig) ikke noen god måte å håndtere dette på, men jeg fikk bekreftet at om jeg ikke henter varene, så går de i automatisk retur, og etter en 3-4 uker så kan jeg forvente pengene tilbake. Det er lenge, men ikke faen om Zalando får en krone av meg. 

 

Så, hvilke nettbutikker er å anbefale?

Anonymkode: 95815...ea5

Jøss. Har bestilt fra zalando uten å ha dette problemet. Nei dette var da dårlig av de. Og kundeservicen var jo bare tullete jo. Har du prøvd boozt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ludovica- skrev:

Syns det er litt rart at du i protest ikke gidder å hente ut det som faktisk ikke ble kansellert? Kan jo være du liker varene. 

Alt du kjøper havner i mine bestillinger, så du kan alltids finne varene igjen der :) 

Har ellers gode erfaringer med zalando, de pleier å være raske med å både sende og å registrere retur. Eneste jeg syns er kjipt er at man selv må printe ut returlapp og at jeg alltid må forhåndsbetale. Men oppfatter at Zalando er en seriøs nettbutikk med godt utvalg. 

Mja. Skjønner hva du mener. Årsaken min er todelt. Jeg bestiller som nevnt hele outfits, dvs alle plagg som er avbildet på en modell, men gjerne delt opp over flere ordre. Så hvis jeg f.eks. bare får buksen, mens skjorten, genseren og skoene blir kansellert, så dropper jeg gjerne buksen også, og satser heller på et annet outfit. Og så er det litt prinsippet også. Når jeg føler de gjør det veldig vanskelig for meg, og får meg til å bruke unødvendig mange timer på å handle hos dem, slik at jeg ikke føler meg verdsatt som kunde, så får jeg motvilje mot å legge igjen noen som helst penger der av rent prinsipp. 

Men nå gir jeg dem en sjanse til, og har lagt inn en ny ordre på et femsifret beløp. Da håper jeg bare de ikke stanser den også i morgen. :) 

1 time siden, NewInTown skrev:

Jeg har bestilt på Zalando en del det siste året, og det har fungert supert hver gang. Eneste er at alle produktene ikke alltid sendes sammen, ofte deles det opp i 2 pakker, men det er vel et ganske lite problem egentlig.

Det ser jeg tvert om på som en fordel! Som beskrevet så liker jeg jo mange små ordre, og det at de deler opp ordren i mindre deler dersom noen er forsinket, er bare en bonus i mine øyne! Så for meg er det faktisk et argument for Zalando! 😆

1 time siden, Maleficenta skrev:

Jøss. Har bestilt fra zalando uten å ha dette problemet. Nei dette var da dårlig av de. Og kundeservicen var jo bare tullete jo. Har du prøvd boozt? 

Takk for støtten! Har ikke prøvd noen andre. Nå gir jeg Zalando en sjanse til. Hvis de kansellerer på meg igjen, så skal jeg prøve Boozt. Takk for tips. :) 

Anonymkode: 95815...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette hørtes rart ut. Hva er greia med å bestille klær i 13 ulike ordre, i steden for å legge alt i en og samme ordre? :klo:  Da er det jammen ikke det minste merkelig at Zalando reagerer med å kansellere, for det virker jo svært mistenkelig med 13 ordre på et og samme kort. Fraktkostnaden må jo bli uforholdsmessig dyr også. Siden du ikke har handlet på nett før, så antar jeg at det er manglende erfaring som gjør at du har begått denne feilen? Selv har jeg aldri opplevd noen problemer hos Zalando.

Anonymkode: 7a309...227

Her kan det fort være kortutstedren som har stoppet også i frykt for svindel med så mange bruk av kortet på kort tid.

Anonymkode: c15ec...624

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er dette mistenkelig, egentlig? Hvorfor er det greit å legge inn en ordre eller tre, men ikke ti? Skjønner at det er uvanlig, men mistenkelig? Nøyaktig hva er det du mener de burde være redde for?

Svindel? Eller at kort er stjålet? Er ganske vanlig at kortutstedere stopper kjøp, når det kommer så mange kjøp på et sted på kort tid (har selv jobbet for en kortutsteder)

Anonymkode: c15ec...624

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan det fort være kortutstedren som har stoppet også i frykt for svindel med så mange bruk av kortet på kort tid.

Anonymkode: c15ec...624

Har som nevnt snakket med banken, alt var bra der.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svindel? Eller at kort er stjålet? Er ganske vanlig at kortutstedere stopper kjøp, når det kommer så mange kjøp på et sted på kort tid (har selv jobbet for en kortutsteder)

Anonymkode: c15ec...624

Hvis de tror det er svindel, hvorfor godkjenner de da fire ordre til en verdi av over 2000 kr? Og hvorfor skulle en kjeltring legge inn flere ordrer enn en ærlig og redelig person? Og blir ikke slike ting uansett sjekket ved at mottakeradressen samsvarer med betalingsadressen og navnet på kortet?

Som sagt, jeg har storhandlet på denne måten ufattelig mange ganger. Minst månedlig, ofte ukentlig. Banken har aldri noensinne stoppet det, og det gjorde de heller ikke denne gangen. Zalando har som nevnt erkjent feilen, og bedt om unnskyldning.

Anonymkode: 95815...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...