Gå til innhold

Er jeg gal som tror han er utro ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. 

mer det feil av meg om jeg spør han om hva han syns om at jeg tar opp kontakten med en gammel kompis av meg.. 

og evt gjør det? 
blir det helt feil eller er det greit? 

Anonymkode: 3baa6...25d

Bare vis handling mot handling, ikke si noe om det. Han spurte jo ikke om din mening før han tok kontakt med henne 

Anonymkode: 12183...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må jo gå ann... Siden de er så gode venner...

Anonymkode: 3baa6...25d

Hvis han absolutt ikke kan ha henne hjem på middag eller at det alltid blir avlyst så vet du hvor du har han. Fin test samtidig som du kan skjule sjalusien. 

Anonymkode: 12183...5c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. 

mer det feil av meg om jeg spør han om hva han syns om at jeg tar opp kontakten med en gammel kompis av meg.. 

og evt gjør det? 
blir det helt feil eller er det greit? 

Anonymkode: 3baa6...25d

Altså... Er han så opptatt med en annen dame, er det ikke sikkert han bryr seg. 

Du skriver lenger oppe at du er redd for å være alene. Jeg tror at du bør gjøre det slutt. Så nyte singellivet. Når du da finner en mann som du ønske rå være med, på tross av at du synes det er topp å være singel, da har du funnet en bra kar. 

Anonymkode: 0d470...d34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gal, røde flagg her så det holder. 

Anonymkode: 63642...d90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han absolutt ikke kan ha henne hjem på middag eller at det alltid blir avlyst så vet du hvor du har han. Fin test samtidig som du kan skjule sjalusien. 

Anonymkode: 12183...5c4

Helt enig i at dette er beste metode. Du blir hun hyggelige dama som er inkluderende og forståelsesfull. Hvis han ikke vil spørre henne eller kommer med dårlige unnskyldninger, så vet du at det er noe muffens. 

Anonymkode: d5090...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for å invitere henne hjem! Bør ikke være noe i vegen for det hvis det han sier stemmer 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det, jeg tror jeg har litt angst for det å bli alene, og derfor holder ut uten å konfrontere han særlig med dette, prøver å tro på det han sier.. 

og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i dette med meg selv heller.. 

Anonymkode: 3baa6...25d

Ser den men er det ikke bedre å vite enn å føle seg elendig, for din egendel - vite hva som er greit og ikke for deg mener jeg, først. Og når du har kjent på dine følelser og dine behov, funnet ut for din egen del hvor dine grenser går og hva du syns er greit og ikke så tar du en prat med han der du sier at hans oppførsel har fått deg i tenkeboksen og dette er dine grenser for hva som er og ikke er greit. Dersom han syns du er urimelig eller følelsesmessig alt er et annet sted har du ikke mistet noe men funnet deg selv - det kan umulig være noe negativt for fremtiden din. Men om du blir i et forhold der du er redd, engstelig, uten trygghet så er det definitivt ikke bra i det lange løp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange flotte svar, jeg skal be han invitere henne hit.. også må jeg få poste svaret her, kan gjøre det når han kommer hjem etterpå..

 

Anonymkode: 3baa6...25d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for mange flotte svar, jeg skal be han invitere henne hit.. også må jeg få poste svaret her, kan gjøre det når han kommer hjem etterpå..

 

Anonymkode: 3baa6...25d

Lykke til ❤️

Anonymkode: d5090...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette helt klart tyder på utroskap, i det minste emosjonelt. Han gjør mobilen sin privat samtidig som han tar opp kontakten med en tidligere venninne, han snaper mye med henne og han lyver om at hun er i et samboerskap og gravid. Han er helt åpenbart tiltrukket, beklager. 

Anonymkode: 9f1b2...ac3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe så snakk med han om det! Men det trenger også ikke å være noe.. Kanskje han er redd for at noe av du kan se kan tolkes feil? Heller at han har funnet en person som er lettere å prate med om noen ting, og vil ikke at du skal høre det fordi han blir flau? Kanskje driver de med sex teksting? Hvem vet, spør! 

Typen min spurte om jeg hadde noe å sjule/om jeg var utro, fordi jeg sitter ofte å tekster med min bestevennine, og ene gang så kom han bak meg og jeg sjulte telefonen. Dette har visst skjedd et par ganger før han spurte meg om det var noe siden jeg holdt på sånn. Han så oppriktig g lei seg ut. Og det var ingen ting, det var bare flaut 😅 jeg vil ikke at han skal lese det jeg skriver fordi jeg blir flau, siden jeg og hun skriver mye personlige greier, (vi er begge prøvere) og snakker mye om syklus, eggeløsning, mensen og sex. Han forsto da jeg lot han lese et par setninger, og bare "okey... Kos deg!" han begynnte nesten å rødme 😂

 

Anonymkode: f39c7...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev ¨å les meldingene, nekter han det, har han noe å skjule.

Er meldinger slettet og/eller kryptert, har han noe å skjule.

 

Anonymkode: f1066...454

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha konfrontert han eller beskyldt han direkte. 

Jeg ville ha snakket om meg selv.

Eksempel:

«Jeg ser at det er ting som har endret seg når det gjelder telefonbruken din. Du forandrer ofte passord blant annet, og har kontakt med «den dama». Dette gjør at jeg blir utrygg og bekymret, og lurer på om det er andre ting også som er forandret. For eksempel mellom oss. Hva tenker du om det?» 

På den måten forteller du hva du faktisk ser (det er ikke noe å diskutere hva som er fakta i saken, han HAR endret telefonvaner), og du forteller hva du føler. Du gir han også en mulighet til å snakke om hvordan dere har det uten å beskylde han for å være utro..

Anonymkode: 88fed...087

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha konfrontert han eller beskyldt han direkte. 

Jeg ville ha snakket om meg selv.

Eksempel:

«Jeg ser at det er ting som har endret seg når det gjelder telefonbruken din. Du forandrer ofte passord blant annet, og har kontakt med «den dama». Dette gjør at jeg blir utrygg og bekymret, og lurer på om det er andre ting også som er forandret. For eksempel mellom oss. Hva tenker du om det?» 

På den måten forteller du hva du faktisk ser (det er ikke noe å diskutere hva som er fakta i saken, han HAR endret telefonvaner), og du forteller hva du føler. Du gir han også en mulighet til å snakke om hvordan dere har det uten å beskylde han for å være utro..

Anonymkode: 88fed...087

Jeg syns at dette er et godt råd! Å legge det frem på denne måten er verken bebreidende eller desperat. Det er en voksen og ordentlig måte å innlede denne samtalen på.

Hvordan han responderer vil tiden vise, men det er lurt å ikke late som at alt er ok for deg. Du må tørre å stå opp for deg selv og hva du kan tolerere selv om han omså blir sur. 

Anonymkode: 4f818...ce0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at dette er et godt råd! Å legge det frem på denne måten er verken bebreidende eller desperat. Det er en voksen og ordentlig måte å innlede denne samtalen på.

Hvordan han responderer vil tiden vise, men det er lurt å ikke late som at alt er ok for deg. Du må tørre å stå opp for deg selv og hva du kan tolerere selv om han omså blir sur. 

Anonymkode: 4f818...ce0

Ja det var et fint råd, jeg er litt dårlig på prating så kan prøve den vinkelen der..

Ja, men jeg lager unnskyldninger for han, -(som at jeg skjønner han fordi det er en venninne og man skal jo kunne ha venner også tenker jeg at det bare er meg det er noe galt med som overrekker og tror .. hele tiden.. 

 

Anonymkode: 3baa6...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha konfrontert han eller beskyldt han direkte. 

Jeg ville ha snakket om meg selv.

Eksempel:

«Jeg ser at det er ting som har endret seg når det gjelder telefonbruken din. Du forandrer ofte passord blant annet, og har kontakt med «den dama». Dette gjør at jeg blir utrygg og bekymret, og lurer på om det er andre ting også som er forandret. For eksempel mellom oss. Hva tenker du om det?» 

På den måten forteller du hva du faktisk ser (det er ikke noe å diskutere hva som er fakta i saken, han HAR endret telefonvaner), og du forteller hva du føler. Du gir han også en mulighet til å snakke om hvordan dere har det uten å beskylde han for å være utro..

Anonymkode: 88fed...087

Helt enig i dette. TS skal ikke spørre om noen ting, bare fortelle hvordan hun har det. Hvordan han reagerer på dette vil kanskje vise henne om det er noe annet enn bare vennskap.

For min del hadde dette vært full alarm og vifting med røde flagg. At han han ringer henne bare når du (jada, vet at det ikke er TS jeg svarer) er ute og driver slik på med henne er ikke greit.  Om samtalen dere skal ha eskalerer så er det bare å si at slik som dette orker du ikke ha det. Det er han som må endre adferd, ikke du. Han har åpenbart noe å skjule når han oppfører seg slik han gjør. Hva han vil skjule er vanskelig å si. Håper du finner ut av dette.
Kanskje lurt å få han til å be henne (eller begge om hun er i et "forhold") på middag og da kan du si at "det er koselig at du er blitt gravid" (siden han forteller at hun er det). Mye du kan observere av reaksjoner når du har de begge foran deg.

Det er ikke lurt å starte en slik samtale med å anklage han for å være utro. Da går han bare i forsvarsposisjon uansett hva han har gjort. Håper du klarer å ta denne samtalen. Du skal IKKE være redd for å bli alene. Du vil få det så mye bedre uten han om han er utro eller bedrar deg på annet vis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha konfrontert han eller beskyldt han direkte. 

Jeg ville ha snakket om meg selv.

Eksempel:

«Jeg ser at det er ting som har endret seg når det gjelder telefonbruken din. Du forandrer ofte passord blant annet, og har kontakt med «den dama». Dette gjør at jeg blir utrygg og bekymret, og lurer på om det er andre ting også som er forandret. For eksempel mellom oss. Hva tenker du om det?» 

På den måten forteller du hva du faktisk ser (det er ikke noe å diskutere hva som er fakta i saken, han HAR endret telefonvaner), og du forteller hva du føler. Du gir han også en mulighet til å snakke om hvordan dere har det uten å beskylde han for å være utro..

Anonymkode: 88fed...087

Dette synes jeg var et godt råd. Jeg har (dessverre) vært utro i tidligere forhold når jeg var ung og dum (uten at det unnskylder noe). Og det hele startet for meg med litt teksting og man tror det er under kontroll. Så endret «telefon mønster» er et tegn på at noe er på gang sett fra min side. Jeg tror overnevnte måte og spørre inn til hva som foregår kan gi han en vekker, og stoppe det før det utvikler seg til noe mer alvorlig. Og så kan dere kanskje redde forholdet om dere får snakket sammen og du klarer å tilgi. 

Også smart å få han til å invitere henne. Hvis de bare er venner er jo ikke det noe problem. 

Anonymkode: 9b6d0...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha konfrontert han eller beskyldt han direkte. 

Jeg ville ha snakket om meg selv.

Eksempel:

«Jeg ser at det er ting som har endret seg når det gjelder telefonbruken din. Du forandrer ofte passord blant annet, og har kontakt med «den dama». Dette gjør at jeg blir utrygg og bekymret, og lurer på om det er andre ting også som er forandret. For eksempel mellom oss. Hva tenker du om det?» 

På den måten forteller du hva du faktisk ser (det er ikke noe å diskutere hva som er fakta i saken, han HAR endret telefonvaner), og du forteller hva du føler. Du gir han også en mulighet til å snakke om hvordan dere har det uten å beskylde han for å være utro..

Anonymkode: 88fed...087

Dette er jo en konfrontasjon og beskyldning bare innpakket litt mer enn "hva driver du med egentlig?" 

Anonymkode: 139a0...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte han om vi kunne be henne på besøk siden de var så gode venner så hadde det vært hyggelig og møtes alle dammen.. og jeg fikk litt sånn what ever svar.. hab sa ja da.. men oppførselen var rar 

Anonymkode: 3baa6...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 6.06, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at man sjelden får et ærlig svar når det kommer til utroskap. Kjæresten min brånekta på at noe foregikk, mente jeg var gal og sjalu og han kunne aldri ha vært med hun som hadde vært sammen med kompisen hans.. Men det var altså  løgn, han var vilt forelsket i henne og da jeg endelig gjorde det slutt løp han til henne samme dagen.

 

Anonymkode: b0f7c...1b1

Man kan nok se litt på reaksjonen om partneren lyver. Hvis partneren går rett i forsvarsposisjon og skyver alt over på den som blir bedratt, osv. så er det sannsynlig at det er utroskap der. Hvis partneren derimot viser forståelse og uttrykker at det selvsagt ikke skal være slik at man skal måtte gå og bekymre seg over slikt, osv., så er det mer sannsynlig at det er genuint og at det ikke er utroskap.

Er man virkelig glad i noen og respekterer dem og ønsker at det skal ha det bra så viser man forståelse og empati, selv om man selv kanskje er overrasket eller sjokkert over "mistanken". Man prøver å sette seg i den andres sted og prøver å finne ut av det sammen fremfor å bare si "slutt å være så jævla sjalu da, hva er galt med deg?" eller lignende.

Edit: Dette kan selvsagt avhenge av hvordan man legger det frem også når man tar det opp. Det var flere gode råd her om hvordan man kan ta opp dette uten å bli for konfronterende. Det er viktig. Man bør uttrykke at det er noe man selv føler på, og være åpen for at det kanskje ikke er noe. Gi den mistenkte svikeren mulighet til å vise forståelse tilbake.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...