Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke politiet når de burde? Ringte inn om skuddlyder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hørte 5 rifleskudd fra en utendørsfest for over en time siden. Trær i veien så vi får ikke sett noe, men fulle folk som leker med våpen er ikke bra. Det er rett ved et nabolag, men trærne stenger for utsikten. De er fortsatt i full gang med festningen og ingen politibil har kommet.. Skjønner ikke hvorfor de skal være så trege, vi ringte etter et minutt. Sønnen vår ble livredd av skuddlydene og har fortsatt ikke sovnet. Han måtte bæres i 40 minutter etter lydene. 

Jeg vet ingen ble drept da de fester videre og er blide i stemmen, men våpen ved et nabolag og fulle folk er utrolig skummelt. 

Anonymkode: db0b9...b1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring på nytt 

Anonymkode: 6687d...358

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de ikke har vært der? Du har jo ikke direkte sikt, så hvis de kom uten sirener og blålys, så ville du vel ikke sett det? Kanskje politiet var der, oppdaget at det dere hørte bare var en ødelagt eksospotte, og lot dem feste videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ringte politiet då ein full person brøt seg inn i kjelleren når eg budde i storbyen.  Eg sov og hørte nokon knusa vinduet med stein! Og kom inn! Eg var redd for å bli utsatt for overgrep eller noko... Eg ringte nødnummer faktisk fordi eg ble dritredd. Dei kom ikkje ein gong. Sikkelig sikkelig rart. Ble bedt om å sjå ting litt ann..

Dei ringte ikkje opp igjen heller. Det viste seg at det var husverten som hadde glemt nøkkelen i fylla... 

Eg veit ikkje om eg eller dei hadde rett/galt. Tenk om eg hadde blitt drept? Og dei kom ikkje fordi det sikkert var ingenting?  Poenget med å dela detta er at politiet tar andre vurderinger og ser ikkje på ting som andre sivile.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hulderen skrev:

Er du sikker på at de ikke har vært der? Du har jo ikke direkte sikt, så hvis de kom uten sirener og blålys, så ville du vel ikke sett det? Kanskje politiet var der, oppdaget at det dere hørte bare var en ødelagt eksospotte, og lot dem feste videre.

Jeg har god sikt til veien. Men ikke til plassen, det er på en måte en blindvei bare ved et vann, men trær som gjør slik at vi ikke får sikt, men vi hører alt derifra for det er såpass nærme. Jeg bor rett ved veien og har sofaen ved vinduet så vi har sittet der å kikket fra vi ringte til nå, men jeg går å legger meg nå. De gjør jo ikke jobben sin :(

Anonymkode: db0b9...b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hulderen skrev:

Er du sikker på at de ikke har vært der? Du har jo ikke direkte sikt, så hvis de kom uten sirener og blålys, så ville du vel ikke sett det? Kanskje politiet var der, oppdaget at det dere hørte bare var en ødelagt eksospotte, og lot dem feste videre.

Umulig at det var en eksospotte. Min mann har våpentillatelse, og eier 6 eller 8 våpen. Så mange man har lov til å ha, og 1 eller 2 av de er rifle. Han er 100% sikker på at det var rifle vi hørte. Det var min første tanke selv, men jeg kjenner ikke til våpen like godt som han, så jeg kunne godt ta feil men ikke han.. 

Anonymkode: db0b9...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, mammahjarte skrev:

Eg ringte politiet då ein full person brøt seg inn i kjelleren når eg budde i storbyen.  Eg sov og hørte nokon knusa vinduet med stein! Og kom inn! Eg var redd for å bli utsatt for overgrep eller noko... Eg ringte nødnummer faktisk fordi eg ble dritredd. Dei kom ikkje ein gong. Sikkelig sikkelig rart. Ble bedt om å sjå ting litt ann..

Dei ringte ikkje opp igjen heller. Det viste seg at det var husverten som hadde glemt nøkkelen i fylla... 

Eg veit ikkje om eg eller dei hadde rett/galt. Tenk om eg hadde blitt drept? Og dei kom ikkje fordi det sikkert var ingenting?  Poenget med å dela detta er at politiet tar andre vurderinger og ser ikkje på ting som andre sivile.

 

Nei så grusomt. Det må skje drap til for at de kommer.. 

Anonymkode: db0b9...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig at det var en eksospotte. Min mann har våpentillatelse, og eier 6 eller 8 våpen. Så mange man har lov til å ha, og 1 eller 2 av de er rifle. Han er 100% sikker på at det var rifle vi hørte. Det var min første tanke selv, men jeg kjenner ikke til våpen like godt som han, så jeg kunne godt ta feil men ikke han.. 

Anonymkode: db0b9...b1c

Rart de ikke kommer ved sånne situasjoner. 
Kan jo hende de har ringt huseier og fått enn forklaring på hva som skjedde. 
 

Håper mannen din vet om han eier 6 eller 8 våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nnilm skrev:

Håper mannen din vet om han eier 6 eller 8 våpen.

Han eier 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nnilm skrev:

Rart de ikke kommer ved sånne situasjoner. 
Kan jo hende de har ringt huseier og fått enn forklaring på hva som skjedde. 
 

Håper mannen din vet om han eier 6 eller 8 våpen.

Vi er huseiere her. Den plassen er en offentlig badeplass. 

Haha, han vet nok det men han pusset tenner når jeg skrev det, og jeg roet ned guttungen, så tok meg ikke tid til å spørre, og nå sover han. Jeg tror kanskje han arvet 6 og kjøpte 2 så da må han ha 8 stk muligens🙈 

Anonymkode: db0b9...b1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei så grusomt. Det må skje drap til for at de kommer.. 

Anonymkode: db0b9...b1c

Vel... på Notodden (?) for 2-3 år siden så var det et drap på Maxbo. Da rakk gjerningsmann å knivstikke offeret mange ganger, hogge hodet av han, og omtrent sparke fotball med hodet, før politiet kom, etter en times tid... det skjedde 300 meter fra politihuset... politiet rykker ikke alltid ut, og når de gjør det så tar det lang tid...

Anonymkode: f623f...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakte politiet? Kontakt lensmannen eller HV hvis du ikke klarer det selv. De fleste steder i Norge er politiet mye lenger unna enn lensmann og HV og dermed trenger politiet selvfølgelig lenger tid. Prøv de lokale først!

Anonymkode: fa466...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk for politiet da! 

Skjer ofte at man leser i avisen om trafikk-kontroller hvor XX antall personer har blitt tatt for å kjøre ett par kilometer for kjapt. Samtidig som man kan lese om for eksempel tyveri eller andre kriminelle forhold hvor politiet viss nok ikke "hadde tid" til å komme. Eller de ikke har "kapasitet" nok.        

Anonymkode: dff7d...6cb

Samme skjedde i nabobyen nå nokså nylig... tidlig kveld, og en mann blir rabiat på utested, vifter med kniv og truer gjester og ansatte. Politiet blir kontaktet, men har ikke tid til å komme pga annet oppdrag.

det andre oppdraget? Det var å rykke ut fordi en ungdom tullekjørte med en lett motorsykkel på et jorde...

Anonymkode: f623f...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hørte 5 rifleskudd fra en utendørsfest for over en time siden. Trær i veien så vi får ikke sett noe, men fulle folk som leker med våpen er ikke bra. Det er rett ved et nabolag, men trærne stenger for utsikten. De er fortsatt i full gang med festningen og ingen politibil har kommet.. Skjønner ikke hvorfor de skal være så trege, vi ringte etter et minutt. Sønnen vår ble livredd av skuddlydene og har fortsatt ikke sovnet. Han måtte bæres i 40 minutter etter lydene. 

Jeg vet ingen ble drept da de fester videre og er blide i stemmen, men våpen ved et nabolag og fulle folk er utrolig skummelt. 

Anonymkode: db0b9...b1c

Hvis du hadde ringt og sagt at det var deltakere som drev med narkotika hadde de vært der etter 2 minutter! 

Narko prioriteres over absolutt alt annet er min erfaring. Og jeg har ringt noen ganger fordi jeg bor i et belastet nabolag der det skjer litt av hvert....

Anonymkode: 048fe...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde ringt og sagt at det var deltakere som drev med narkotika hadde de vært der etter 2 minutter! 

Narko prioriteres over absolutt alt annet er min erfaring. Og jeg har ringt noen ganger fordi jeg bor i et belastet nabolag der det skjer litt av hvert....

Anonymkode: 048fe...3c4

Toppen av rask utrykning? Det er kombinasjonen av narko og et eller annet bil-relatert....

Anonymkode: f623f...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...