AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Vet jeg frivillig har fått barn, så dere tenger ikke påpeke det 😊 nå har det seg sånn at jeg har to barn med to pappa’r. Bf til eldste har i 11 år ikke hatt samvær med barnet, han tok kontakt og etter flere mnd med samvær her hjemme spurte barnet om å overnatte hos far. Så i 1 år har barnet vært hos far annen hver lørdag.  Jeg har sagt han gjerne kan ha barnet fre-søn. Men nei.... br 2 har barnet tors-man siden vi gikk ifra hverandre. Alt har vært ok hele veien i forhold til samvær.  Problemet er at barna et borte på motsatt helg, jeg har spurt begge om de kan bytte helg så jeg hvertfall får lørdagen helt barnefri, men nei ingen av de kan😓  jeg har fått meg kjæreste å det er veldig vanskelig å få vært kjæreste med barn konstant hele tiden, føler meg låst til huset hver eneste helg. Kjæresten spurte om jeg ville være med på bilferie i sommer om barna var på ferie på samme tid. Noe de skulle... i dag sier plutselig bf 1 at han skal ha barnet uke 28-29 og bf 2 skal ha barnet 30-31... det vil si at det ene barnet drar når jeg får igjen det andre og bilferie/kjæreste tur utgår. Jeg får heller ikke reist på noe felles ferie med barna.. prøver jeg å si noe til bf 1 og 2. Får jeg bare beskjed om at sånn må det være.. har jeg virkelig ikke noe jeg skulle sagt iforhold til samvær og ferie?😑 blir så sliten og lei meg av at ting skal være sånn😣  Anonymkode: bb909...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Sånn er livet for de fleste, selv de som er to. Du får nesten bare gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 77ad7...f3c 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 3. juni 2020 Hvorfor skal fedrene diktere og ikke du?det må vel gå an å få en av de til å bytte? Anonymkode: 34b4a...804 63
Wedding Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Denne kjæresten du har nå, har han lyst til å bli far. Det er kanskje lurt å sjekke ut dette først som sist. 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 3. juni 2020 Skjønner at det er frustrerende! Jeg synes det er rart at fedrene skal få bestemme i sommer uten at du har noe du skulle ha sagt. Du må iallefall kunne si at bf 1 skal ha 29-30 og bf 2 skal ha 30-31, så får du iallefall en uke sammen. Når du har hovedomsorgen for begge to virker det urimelig at de skal få kunne bestemme alt når det gjelder samvær. Kanskje en time til famlievernkontor el hadde vært en mulighet?  Anonymkode: acb2c...d24 56
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Hmmm... Har ikke barna venner de kan overnatte hos i blant, en barnevakt, besteforeldre, tanter? Vi har også skjelden "barnefri" siden vi har tre barn og de skjelden er borte til samme tid. Men etterhvert kommer største til å bli så stor at den kan passe minste - så da vil det nok bli lettere. Hang in there! Anonymkode: c52dd...7ad 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Du sier at barna skulle hatt ferie samtidig, har en av fedrene da byttet ferie? Det synes jeg ikke du trenger akseptere. Det er bare å si "nei, du sa barnet skulle ha ferie med deg uke x og y og nå har jeg ordnet min egen ferie til disse ukene og da kan du ikke bare ombestemme". Du må ikke la fedrene diktere alt, du har også noe du skulle sagt. Deres fritid er ikke mer verdt enn din. De må pent finne seg i at dine ønsker for ferien teller akkurat like mye. Hvis dere ikke blir enige må det bli en kompromiss slik at du som et minimum får én barnefri uke. Anonymkode: 72f9b...09a 41
tussi680 Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Dette er å være mamma, tunge ting å ta tak i, men du valgte det som du sa, men bare vent til de blir voksne. Du vil SAVNE å se de begge to om de flytter langt unna. Ta vare på tida du har med dem, jeg vet du er lei, alle er det innimellom, men tida som mamma får du aldri aldri igjen. Hva med besteforeldrene? 6
-lykke- Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er livet for de fleste, selv de som er to. Du får nesten bare gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 77ad7...f3c Hva hjelper slike svar? Er det bare «godt» for deg å svare slik? Gleder det deg liksom? Og nei, slik er ikke livet for de fleste. Er stor forskjell på å omtrent ikke ha barnefri når man er i forhold med forelderen man har fått barna med, til å ikke ha barnefri og samtidig prøve å etablere et forhold med en ny partner. Ts, veldig merkelig at de føler seg berettiget til å bestemme alt rundt samværet. Jeg ville tatt en tur på familievernkontoret. Nå får du sikkert ikke gjort så mye med akkurat denne sommeren, men det er egentlig fint at de begge får det som de vil ha det i år. En vanlig avtale er jo at man bytter på å velge ferie. Så jeg ville forsøkt å få en skriftlig avtale på at dere bytter på hvem som får velge ferie, da sørger du får at du får velge på begge kanter til neste sommer. Høres ikke ut som samarbeidet med fedrene er så godt. Er det en av dem du har en bedre tone med enn den andre? Forsøk å ha en samtale med denne faren i så fall, og se om du kan appellere til godviljen slik at du får helgene til å samsvare. Det handler jo ikke bare om det og ditt behov for fritid, men også barnas behov for å være sammen som søsken. Fokuser heller på det enn ditt ønske om barnefri. Hvis de er bitre på deg, vil de jo ikke strekke seg for deg. Men det er jo lett å se at det ville vært best for barna å blant annet få ferie sammen med søskenet. 20
-lykke- Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 3 minutter siden, tussi680 skrev: Dette er å være mamma, tunge ting å ta tak i, men du valgte det som du sa, men bare vent til de blir voksne. Du vil SAVNE å se de begge to om de flytter langt unna. Ta vare på tida du har med dem, jeg vet du er lei, alle er det innimellom, men tida som mamma får du aldri aldri igjen. Hva med besteforeldrene? Mener du virkelig at hun bare skal akseptere at det er sånn? Skal hun ikke få lov til å klage fordi hun selv har valgt å få barn, og når man er mor så må man være mest mulig selvoppofrende?  17
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 Her kan du slå i bordet og kreve samme helger. Med den begrunnelse at dine barn aldri får være sammen på helg. De får aldri oppleve helgeturer sammen fordi de har motsatte helger. Ta kontakt med Fvk Anonymkode: 3bf61...6aa 32
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 Du har selv valgt å fått barn, men klager over aldri å ha barnefri.  HÆH????? Anonymkode: ddd41...802 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har 5 barn med fire forskjellige fedre, og jeg vil bare si: I feel your pain. Sommerferien i fjor måtte vi være hjemme fordi barnefar til yngste plutselig bestemte seg for å endre planer slik at jeg ble låst. Anonymkode: 68116...30f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Dette er prisen å betale for å ha barn med ulike fedre. Anonymkode: 01f6b...a7e 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 9 minutter siden, -lykke- skrev: Hva hjelper slike svar? Er det bare «godt» for deg å svare slik? Gleder det deg liksom? Og nei, slik er ikke livet for de fleste. Er stor forskjell på å omtrent ikke ha barnefri når man er i forhold med forelderen man har fått barna med, til å ikke ha barnefri og samtidig prøve å etablere et forhold med en ny partner. Ts, veldig merkelig at de føler seg berettiget til å bestemme alt rundt samværet. Jeg ville tatt en tur på familievernkontoret. Nå får du sikkert ikke gjort så mye med akkurat denne sommeren, men det er egentlig fint at de begge får det som de vil ha det i år. En vanlig avtale er jo at man bytter på å velge ferie. Så jeg ville forsøkt å få en skriftlig avtale på at dere bytter på hvem som får velge ferie, da sørger du får at du får velge på begge kanter til neste sommer. Høres ikke ut som samarbeidet med fedrene er så godt. Er det en av dem du har en bedre tone med enn den andre? Forsøk å ha en samtale med denne faren i så fall, og se om du kan appellere til godviljen slik at du får helgene til å samsvare. Det handler jo ikke bare om det og ditt behov for fritid, men også barnas behov for å være sammen som søsken. Fokuser heller på det enn ditt ønske om barnefri. Hvis de er bitre på deg, vil de jo ikke strekke seg for deg. Men det er jo lett å se at det ville vært best for barna å blant annet få ferie sammen med søskenet. Jeg er enslig og har heller aldri barnefri. Jeg tenker at sånne svar som du reagerer på er helt innafor. Det er en fordel å lære seg å akseptere at slik er livet blitt, istedenfor å drømme om det man ikke har. Selv har jeg gitt opp menn mens barna enda er små, det er rett og slett ikke tid til dem har jeg lært. Kjæreste får heller komme den dagen barna er så store at de kan være alene hjemme en natt eller to.  Ts kan alltids prøve familievernkontoret for å få på plass en bedre samværsplan, men det kan være vanskelig om fedrene står på sitt. Men det er en mulighet for henne og kanskje vil samarbeidet på sikt bli bedre. Anonymkode: 60501...22b 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #16 Skrevet 3. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enslig og har heller aldri barnefri. Jeg tenker at sånne svar som du reagerer på er helt innafor. Det er en fordel å lære seg å akseptere at slik er livet blitt, istedenfor å drømme om det man ikke har. Selv har jeg gitt opp menn mens barna enda er små, det er rett og slett ikke tid til dem har jeg lært. Kjæreste får heller komme den dagen barna er så store at de kan være alene hjemme en natt eller to.  Ts kan alltids prøve familievernkontoret for å få på plass en bedre samværsplan, men det kan være vanskelig om fedrene står på sitt. Men det er en mulighet for henne og kanskje vil samarbeidet på sikt bli bedre. Anonymkode: 60501...22b Dette!! Man må nesten bare innse at barnefri er en luksus og en mangelvare for de fleste når man har barn. Uavhengig av om man er to eller alene om barna. Anonymkode: 77ad7...f3c 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #17 Skrevet 3. juni 2020 Faren til barna mine er død, så jeg har dem alle alltid. Sånn er det bare og ikke noe å gjøre noe med. Jeg slipper å krangle om ferien da i det minste. 😂 Anonymkode: d63b7...5cb 11
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #19 Skrevet 3. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har selv valgt å fått barn, men klager over aldri å ha barnefri.  HÆH????? Anonymkode: ddd41...802 Hvor er logikken? Om jeg får meg fast jobb betyr ikke det at jeg ikke vil ha fri i helgene. Om jeg studerer og har valgt det selv betyr ikke det at jeg ikke vil ha sommerferie. Anonymkode: 891a7...19b 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #20 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har aldri kattefri.. Anonymkode: 5f664...241 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå