Gå til innhold

Flytte med gammel katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge kattene skal være inne etter flytting er det delte meninger om. Noen sier to uker, andre sier seks uker. Jeg holdt min inne i tre og en halv uke. Hun maste faktisk ikke om å få gå ut før det heller. Hun var det siste på flyttelasset, etter at jeg fikk alt av møbler på plass ble hun værende i den gamle leiligheten til dagen etterpå. Da begynte jeg å pakke ut av flere esker mens hun så på. 

Du må gi henne mer enn tre netter, hun roer seg nok etter hvert. Ikke alle katter klarer å tilpasse seg så fort i nye omgivelser, det varierer litt. 

Hvis pusen aldri har gått i sele som er festet over rygg og mage kan det være veldig vanskelig å venne henne til det. Er hun vant med halsbånd kan det være enklere å feste selen i halsbåndet, men det kan nok kreve litt likevel. Skjønt, du vet ikke før du har prøvd. Husk at hvis du tar på henne sele er det lurt å gjøre det mens dere enda er inne ;) Men jeg ser du har skrevet at dere har brukt sele i dag, og at det har gått bra. Da er det jo bare å fortsette med det til den dagen du føler at hun ser ut til å være trygg 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...