Butternut Skrevet 3. juni 2020 #21 Skrevet 3. juni 2020 Ja, har fått påvist kronisk jernmangel og har tatt jerntilskudd i 8 år ca. Går jeg for lenge uten blir jeg kjempedårlig, har besvimt i dusjen, har måttet sykmelde meg fra jobb osv. Tar regelmessig depottabletter og da er jeg frisk som en fisk så det plager meg ikke i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #22 Skrevet 4. juni 2020 9 timer siden, Butternut skrev: Ja, har fått påvist kronisk jernmangel og har tatt jerntilskudd i 8 år ca. Går jeg for lenge uten blir jeg kjempedårlig, har besvimt i dusjen, har måttet sykmelde meg fra jobb osv. Tar regelmessig depottabletter og da er jeg frisk som en fisk så det plager meg ikke i hverdagen. Kan du beskrive symptomene du får når du blir dårlig? Ts Anonymkode: deadc...2bf
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #23 Skrevet 4. juni 2020 6 mnd etter fødsel hadde jeg ferritinin på 6. Tok niferex i 2-3 mnd før jeg tok nye blodprøver og var da oppe på 35. Anonymkode: 2d8cf...db4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #24 Skrevet 4. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 mnd etter fødsel hadde jeg ferritinin på 6. Tok niferex i 2-3 mnd før jeg tok nye blodprøver og var da oppe på 35. Anonymkode: 2d8cf...db4 Hvordan følte du deg da? Merket du det selv? Og tok det lang tid før du følte deg bra igjen? Ts Anonymkode: deadc...2bf
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #25 Skrevet 4. juni 2020 Prøv en mixtur som heter kreüterblut. Du får den ofte på dagligvarebutikker eller helsekost. Blodprosenten stiger mye fortere med den, og ingen problemer med magen. men den faller også lett igjen da dette bare er urter. Ta det med appelsinjuice. også ville jeg umiddelbart fått undersøkt grundig hvorfor blodprosenten faller!! Jeg gikk som deg i et helt år før de oppdaget at jeg hadde tarmkreft 😬 (Er bare 39 år) Anonymkode: cb2ca...6cd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #26 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv en mixtur som heter kreüterblut. Du får den ofte på dagligvarebutikker eller helsekost. Blodprosenten stiger mye fortere med den, og ingen problemer med magen. men den faller også lett igjen da dette bare er urter. Ta det med appelsinjuice. også ville jeg umiddelbart fått undersøkt grundig hvorfor blodprosenten faller!! Jeg gikk som deg i et helt år før de oppdaget at jeg hadde tarmkreft 😬 (Er bare 39 år) Anonymkode: cb2ca...6cd Blodprosenten min faller ikke, den har vært den samme i 2 år. Er kun jernlageret mitt som er så utrolig lavt. Håper det går bra med deg ❤️ Ts Anonymkode: deadc...2bf 1
Butternut Skrevet 4. juni 2020 #27 Skrevet 4. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du beskrive symptomene du får når du blir dårlig? Ts Anonymkode: deadc...2bf Svimmel, VELDIG svimmel, kvalm, sliten/trøtt. Tar jeg jern, går det gradvis over.
Fragaria Skrevet 4. juni 2020 #28 Skrevet 4. juni 2020 Jeg er (var) blodgiver, og sist reagerte jeg kraftig på jerntablettene, så jeg fikk ikke tatt de. Da ble jeg kjempedårlig etter noen dager. Kritthvit, klarte ikke å holde meg oppreist, konstant hjertebank og svimmel. Det kom seg etter et par uker på Compiron (flytende lavt jerntilskudd som ikke gir mageplager).
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #29 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, Fragaria skrev: Jeg er (var) blodgiver, og sist reagerte jeg kraftig på jerntablettene, så jeg fikk ikke tatt de. Da ble jeg kjempedårlig etter noen dager. Kritthvit, klarte ikke å holde meg oppreist, konstant hjertebank og svimmel. Det kom seg etter et par uker på Compiron (flytende lavt jerntilskudd som ikke gir mageplager). Tusen takk for svar. Ts Anonymkode: deadc...2bf
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #30 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, Butternut skrev: Svimmel, VELDIG svimmel, kvalm, sliten/trøtt. Tar jeg jern, går det gradvis over. Kjenner meg godt igjen i de symptomene. Synes bare det er så rart at legen min sa at man ikke ble dårlig når man ikke har lavere HB enn normalen, når de fleste jeg har snakket med som har jernmangel har slitt enormt med svimmelhet og hodepine. Anonymkode: deadc...2bf
Fragaria Skrevet 4. juni 2020 #31 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kjenner meg godt igjen i de symptomene. Synes bare det er så rart at legen min sa at man ikke ble dårlig når man ikke har lavere HB enn normalen, når de fleste jeg har snakket med som har jernmangel har slitt enormt med svimmelhet og hodepine. Anonymkode: deadc...2bf Min hb var på over 12 da jeg hadde symptomer på anemi.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #32 Skrevet 4. juni 2020 7 timer siden, Fragaria skrev: Min hb var på over 12 da jeg hadde symptomer på anemi. Nå ble jeg faktisk litt beroliget av svaret ditt Ts Anonymkode: deadc...2bf
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #33 Skrevet 24. mars 2021 Hei. Jeg lurer på om noen vet om man kan ta niferex i tillegg til multivitamin. Jeg har ferritin på 16 med referanseområde 15-200, og er en del trøtt. Jeg tar multivitamin til vanlig, men skulle gjerne ha litt mer jernlager så kanskje jeg ikke var så trøtt. Ellers er alle vitamin og mineral verdiene normale. Anonymkode: c73c4...a34
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #34 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei. Jeg lurer på om noen vet om man kan ta niferex i tillegg til multivitamin. Jeg har ferritin på 16 med referanseområde 15-200, og er en del trøtt. Jeg tar multivitamin til vanlig, men skulle gjerne ha litt mer jernlager så kanskje jeg ikke var så trøtt. Ellers er alle vitamin og mineral verdiene normale. Anonymkode: c73c4...a34 Og, hva er forskjellen på niferex og nycoplus? Anonymkode: c73c4...a34
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #35 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har hatt lave verdier i 4 år. En gang på 8. Får bare beskjed om å spise jern og cvit Anonymkode: a8685...fa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå