Gå til innhold

Hvordan "behandle" min angst/usikkerhet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei forum. Jeg skriver dette litt med blandede følelser, for jeg vet ikke om det dette er beste forumet å spørre på. Men problemer mitt er at jeg har slitt den siste tiden med en generell følelse av uro. Jeg har tilsynelatende fått nesten alt jeg har drømt om - leilighet, samboer, fast jobb... Litt typisk at man fortsatt ikke er lykkelig da, men jeg er så usikker på hvordan jeg kan skape lykke for meg selv. Jeg har gått til psykolog tidligere, og forsåvidt pratet om alle traumene mine og på den måten bearbeidet disse. Dette er ikke noe jeg tenker så mye bevisst på lenger. Men likevel er det muligens dette som fortsatt påvirker meg. Aller mest påvirker jeg av usikkerhet. En slags redsel for å ikke bli likt/akseptert, i tillegg til at jeg kan føle et veldig tomrom inni meg. Jeg er ofte litt klumsete når jeg snakker, og jeg føler meg ofte litt lite kompetent. I tillegg føler jeg at jeg kan være litt morsom og tøff av meg, mens straks jeg er alene med en person, eller skal snakke med enkelte, så fryser jeg helt til, klarer ikke si et ord, og kontakten blir klein. Dette skjer med noen mennesker, ikke alle, men det skjer relativt ofte. Såpass ofte at jeg mest bare vil trekke meg unna, og holde meg for meg selv. Jeg har ingen særlig gode venner, men jeg har kjæreste og litt kontakt med folk via jobb og litt med familie. Føler jeg har prøvd uendelig med selvhjelpsprogram, og lurte litt på å begynne med dette igjen for sosial angst, men er usikker på om den kognitive tilnærmingen egentlig hjelper meg noe særlig. Som om det er noe annet som ligger dypt inni meg som jeg liksom ikke får nøstet opp i. 

Takknemlig fra svar dersom noen har noen tips eller kan kjenne seg igjen. 

Anonymkode: 11b2f...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen tips. Vil bare si at det var nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv. Aner ikke hva som kan gjøres da.. 

Anonymkode: 9ad1e...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...