Gå til innhold

Mann 33 - Våge meg på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette sitter veldig langt inne. Og det blir sikkert en wall of text. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette heller, kanskje bare lufte tankene litt.
TLDR: Er Tinder verdt det for en mann som ikke er fuck-boy?

Siden jeg var 17 år har jeg vært i primært to forhold, og begge varte i ca 7 år, hvorav i det siste var jeg gift. Dette tok slutt av flere årsaker, men mest fordi vi ikke passet sammen og hadde ulikt syn på mye. Nå har jeg vært singel i kanskje 5 mnd, men forholdet tok egentlig slutt for 3-4 år siden. 

Jeg er snart 34 år, er ganske lang, kanskje 183cm, men er veldig tynn. Kler meg pent, har lett skjegg og langt bølgete hår. Jeg er ganske moden av alderen og over gjennomsnittlig ryddig. Ellers har jeg et feminint utseende og enkelte mener jeg ser litt spesiell ut. Mange mener jeg er kjekk og at jeg "stråler intelligens", noe jeg ikke helt forstår hvorfor. Kanskje fordi jeg er interessert i mange temaer, som politikk, historie, vitenskap, språk, filosofi, kunst og kultur. Jeg er software engineer/utvikler. Samt er jeg en ganske vellykket låtskriver/musiker/sanger.

Men jeg er inn i min kjerne en ydmyk fyr. Jeg har blitt såpass gammel at jeg innser hva jeg ikke vet, og kan være ydmyk på bakgrunn av det. Egentlig føler jeg at jeg burde bare leve livet litt nå, og fokusere på jobb og musikk. Og vet at det blir lite tid til forhold. Men samtidig har jeg jo lyst til å finne "hun ene", og barn er også noe jeg aldri fikk, da hun jeg var gift med ikke kunne få. Så da ble det bare ikke. 

Aldri har jeg vært noen ladies man, ikke fordi jeg ikke har kunnet, men fordi jeg har vært i forhold, og da har man en forpliktelse. Dessuten har jeg aldri vært ute etter sex, har aldri hatt en one night stand og har ingen plan om å ha det heller. Ganske utypisk "rocke-musiker", men jeg er en emosjonell og kustnerisk type. Jeg er bare ute etter en god samtale. Noen som får timene til å fly, fordi vi har en dyp samtale om noe vi begge finner ekstremt interessant. 

Jeg føler jeg dras litt mellom flere retninger på denne fronten. På den ene siden, om jeg fokuserer på musikken og jobben, noe jeg MÅ gjøre, vil jeg da gå glipp av øyeblikket hvor jeg tilfeldigvis møter hun jeg burde møtt? Og vil jeg angre seinere? 

Jeg har aldri vært på Tinder og bare tanken på det får det til å grøsse nedover ryggen min. Selve prinsippet med Tinder er jeg sånn inn i ryggmargen motstander av. Men samtidig, møter jeg damer på byen så synes jeg de er totalt uinteressant dersom jeg umiddelbart får sjans på dem. Jeg liker jakten, jeg liker flørtingen, å få hun ene til å føle seg verdsatt. At jeg lytter på det hun har å si, at vi begge føler en connection. 

Samtidig tør jeg ikke stole på følelsene mine, da jeg blir veldig fort betatt. I tillegg får jeg dype connections veldig enkelt, da jeg er en veldig åpen type. Så selv om jeg får en god connection med noen, så betyr ikke det nødvendigvis at dette er "the one", den har jeg brent meg på før.

Anonymkode: 7fe5c...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager om jeg fremstår som "hoven", jeg prøver virkelig å ikke fremstå slik. 

Anonymkode: 7fe5c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelige registrer deg påTINDER!!!

Venter allerede på deg der😈

Anonymkode: 364e9...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg fremstår som "hoven", jeg prøver virkelig å ikke fremstå slik. 

Anonymkode: 7fe5c...72e

😂 du høres litt pretensiøs ut ja. Men ikke på en negativ måte mer eksentrisk kunstnertype måte! Haha. Uansett skjønner ikke helt hva som er spørsmålet ditt. Eller hvorfor du evt ikke vil ha tinder. Det skader jo ikke å prøve, du trenger ikke treffe noen du ikke vil? Folk bruker tinder til forskjellig fra å lete etter et seriøst forhold, til casual dating, ONS eller å finne venner på et nytt sted så er ikke noe å være en «fuckboy» som du sier. 
 

Har tinder selv og personlig har jeg ikke fått så veldig mye ut av det, men jeg går ikke på dates spesielt ofte heller da siden jeg egentlig hater å møte fremmede 😂

Anonymkode: 52307...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 du høres litt pretensiøs ut ja. Men ikke på en negativ måte mer eksentrisk kunstnertype måte! Haha. Uansett skjønner ikke helt hva som er spørsmålet ditt. Eller hvorfor du evt ikke vil ha tinder. Det skader jo ikke å prøve, du trenger ikke treffe noen du ikke vil? Folk bruker tinder til forskjellig fra å lete etter et seriøst forhold, til casual dating, ONS eller å finne venner på et nytt sted så er ikke noe å være en «fuckboy» som du sier. 
 

Har tinder selv og personlig har jeg ikke fått så veldig mye ut av det, men jeg går ikke på dates spesielt ofte heller da siden jeg egentlig hater å møte fremmede 😂

Anonymkode: 52307...dd6

Haha! 😂 Jeg er nok ganske pretensiøs på visse ting. Jeg prøver å ikke være det. Men har jo mine tydelige meninger 😅

Og jo, hva vil jeg egentlig med spørsmålet her. Det er kanskje det at Tinder bare føles helt rart ut. Jeg har aldri brukt noe lignende før og dette blir som å gå med MAGA-caps for meg. Alt stritter imot. Det føles som å stille seg opp naken på torvet med en stor merkelapp om hva jeg heter, hvor jeg bor hen og hvordan jeg ser ut. Et kjøttmarked.  

Mulig jeg bare er trangsynt og har gjort opp en bastant mening uten å ha skikkelig belegg for det. Ser for meg at jeg bare vil se dolleberter og overfladiske kvinner. Det fineste jeg vet er normale jenter, som ser normal ut. Som ikke har dekt trynet med sminke og som har lest en bok i livet. Finner man slike på Tinder?

Anonymkode: 7fe5c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du godt over gjennomsnittet pen og klarer å få det frem på bilder kan nok Tinder være greit. Ellers vil jeg heller anbefale Happn og Sukker. På Tinder havner man fort nederst i bunken slik at man ikke synes, mens andre plattformer ikke har det samme problemet.

Anonymkode: 8af67...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! 😂 Jeg er nok ganske pretensiøs på visse ting. Jeg prøver å ikke være det. Men har jo mine tydelige meninger 😅

Og jo, hva vil jeg egentlig med spørsmålet her. Det er kanskje det at Tinder bare føles helt rart ut. Jeg har aldri brukt noe lignende før og dette blir som å gå med MAGA-caps for meg. Alt stritter imot. Det føles som å stille seg opp naken på torvet med en stor merkelapp om hva jeg heter, hvor jeg bor hen og hvordan jeg ser ut. Et kjøttmarked.  

Mulig jeg bare er trangsynt og har gjort opp en bastant mening uten å ha skikkelig belegg for det. Ser for meg at jeg bare vil se dolleberter og overfladiske kvinner. Det fineste jeg vet er normale jenter, som ser normal ut. Som ikke har dekt trynet med sminke og som har lest en bok i livet. Finner man slike på Tinder?

Anonymkode: 7fe5c...72e

I min erfaring så er det alle slags folk på tinder. Nå får jo jeg ikke opp de som er registrert som kvinner som bare ønsker å få opp menn da. Så vet ikke om det er spesielt masse dolleberter der men tipper det er alle slags folk der og? Har inntrykk av at de fleste jeg kjenner har brukt tinder på ett eller annet tidspunkt, og de er jo normale mennesker, ikke noe spesielt overfladiske.. jeg har jo tinder selv og og har ikke verken lip fillers, falske vipper eller masse sminke. 
 

Om du ikke får noe ut av det er det bare å slette profilen. Du trenger jo ikke bruke mye tid og fokus på det. 

 

 

Anonymkode: 52307...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv da vel? Det er nok ikke så lett for menn å lykkes på tinder med et gjennomsnittlig utseende, men du taper jo ingenting på å prøve

Anonymkode: 821b6...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min erfaring så er det alle slags folk på tinder. Nå får jo jeg ikke opp de som er registrert som kvinner som bare ønsker å få opp menn da. Så vet ikke om det er spesielt masse dolleberter der men tipper det er alle slags folk der og? Har inntrykk av at de fleste jeg kjenner har brukt tinder på ett eller annet tidspunkt, og de er jo normale mennesker, ikke noe spesielt overfladiske.. jeg har jo tinder selv og og har ikke verken lip fillers, falske vipper eller masse sminke. 
 

Om du ikke får noe ut av det er det bare å slette profilen. Du trenger jo ikke bruke mye tid og fokus på det. 

 

 

Anonymkode: 52307...dd6

Vet ikke hvorfor jeg skrev ordet «jo» sånn 50 ganger i dette innlegget. Det så utrolig merkelig ut. 

Anonymkode: 52307...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som du beskriver, bare kvinneversjonen. Og at jeg har vært litt "fuck girl" en periode, med mange intense kortere forhold, og at jeg er gift med familie nå. Men har tenkt at om jeg skulle blitt skilt nå og kastet ut på markedet. Så hadde jeg holdt meg laaangt unna Tinder. Tror det er lett å forfalle emosjonelt av hele formatet. Er jo ikke enten byen, eller Tinder. Prøv så godt du kan å finne andre steder. Får du lett connections med folk, så bør det ikke være et stort problem :) 

Anonymkode: a7fa7...f5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha mer suksess på dating apper som sukker. Tinder er bare sex.

Anonymkode: 26edb...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv da vel? Det er nok ikke så lett for menn å lykkes på tinder med et gjennomsnittlig utseende, men du taper jo ingenting på å prøve

Anonymkode: 821b6...9e9

Han er jo ikke spesielt gjennomsnittlig da. Kanskje gjennomsnittlig attraktiv, men han er en kunstnertype med langt hår, stabil jobb og kreativ hobby mange kan finne tiltrekkende. Han er også tynn, mens de fleste menn i den alderen er trente eller tjukke. 

Anonymkode: e7203...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg fant kjærligheten på tinder. Den varte ikke mer enn 2-3 år da, men det var da noe. Tinder er ikke bare sex, nei. Men kanskje du skal presisere i bioen din hva du er ute etter. Så vet folk hva de får, for å si det sånn. 

Anonymkode: 10ef5...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor jeg skrev ordet «jo» sånn 50 ganger i dette innlegget. Det så utrolig merkelig ut. 

Anonymkode: 52307...dd6

Haha, nå overtenker du :) Tenkte ikke et sekund på at du brukte for mye "jo".

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som du beskriver, bare kvinneversjonen. Og at jeg har vært litt "fuck girl" en periode, med mange intense kortere forhold, og at jeg er gift med familie nå. Men har tenkt at om jeg skulle blitt skilt nå og kastet ut på markedet. Så hadde jeg holdt meg laaangt unna Tinder. Tror det er lett å forfalle emosjonelt av hele formatet. Er jo ikke enten byen, eller Tinder. Prøv så godt du kan å finne andre steder. Får du lett connections med folk, så bør det ikke være et stort problem :) 

Anonymkode: a7fa7...f5d

Åpne mennesker får lett connection med folk, og jeg har en tendens til å tiltrekke meg jenter med ADHD, psykiske problemer eller store daddy issues. Det å bare finne noen som er mer som meg selv, it's not only only but but.
 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ha mer suksess på dating apper som sukker. Tinder er bare sex.

Anonymkode: 26edb...ffd

Synes Happn virker som et interessant konsept. Sukker har jeg ikke sjekket ut enda.

Anonymkode: 7fe5c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Tinder. Sukker har både betalingsmur, en side som fortsatt føles ganske 2010, og et relativt begrenset utvalg. Happn er Tinder i blått, med hardere bildekomprimering, teite gimmicks og færre brukere.

At du ser litt annerledes ut og er en kreativt type er sannsynligvis bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg vil anbefale Tinder. Sukker har både betalingsmur, en side som fortsatt føles ganske 2010, og et relativt begrenset utvalg. Happn er Tinder i blått, med hardere bildekomprimering, teite gimmicks og færre brukere.

At du ser litt annerledes ut og er en kreativt type er sannsynligvis bare positivt.

Enig. Har ikke prøvd sukker men hadde happn en stund og følte det var en dårligere versjon av tinder. 

Anonymkode: 52307...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo ikke spesielt gjennomsnittlig da. Kanskje gjennomsnittlig attraktiv, men han er en kunstnertype med langt hår, stabil jobb og kreativ hobby mange kan finne tiltrekkende. Han er også tynn, mens de fleste menn i den alderen er trente eller tjukke. 

Anonymkode: e7203...8c3

Hahaha, "trente eller tjukke" 😄 Ja, jeg er definitivt verken av delene! :)
Selv anser jeg meg jo som ganske langt over gjennomsnittlig pen. Ihvertfall i ansiktet.

Men igjen, det handler om preferanser også. Dude looks like a lady. Og jeg liker ladies. 
Jeg har lange vipper, og store dråpeformede øyne. Ikke det klassiske chiseled mans face.
Ser mer ut som en ung Dave Grohl. Bare tynnere. 

Kanskje jeg bare skal krype til korset da, og teste Tinder. Bare for å se.
Grøss og gru, det skjærer i kroppen. Det føles ut som et nederlag rett og slett.
Som om all min ære blir knust. Fatter ikke hvorfor det skal føles sånn.

Tror jeg skal tenke på det frem til helgen. Kanskje evt bare finne meg et forum.
Tenker jeg skal holde kjeft her ihvertfall! 😄 Ingen liker en sutrepeis. 

Takk for at dere er respektfull og hyggelig! :) 

Anonymkode: 7fe5c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er bare å prøve. Får du ingen matcher første uken er du ikke top 20% av menn. Hilsen mann med ett par matcher i hlavåret om jeg sveiper ja til allle damer.

Anonymkode: 8cbb6...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe det er bare å prøve. Får du ingen matcher første uken er du ikke top 20% av menn. Hilsen mann med ett par matcher i hlavåret om jeg sveiper ja til allle damer.

Anonymkode: 8cbb6...fdb

Høres ut som at pareto-distribusjonen er i full sving, også på Tinder 😑

Anonymkode: 7fe5c...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mister du interessen hvis damene liker deg umiddelbart? Akkurat det sliter jeg litt med å forstå... Er det ikke sånn at man veldig fort merker om man har god kjemi, da? Møter ute på byen er ikke akkurat stedet for sjelegranskning og de dype samtaler, så en mann som ikke virker interessert i meg, mister hurtig min interesse, ihvertfall.

Anonymkode: 3cef9...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...