Gå til innhold

Hvorfor gikk dere opp i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva var det som gjorde at dere gikk opp i vekt, sånn helt ærlig? Var det noe spesielt som skjedde eller kom kiloene snikende på over tid? 

For min del var det et jobbytte. Jeg gikk fra en ganske fysisk krevende jobb til å bli kontorrotte og innbilte meg at jeg kunne fortsette å spise mye. Jeg innbilte meg at jeg tålte sjokolade og sukker fordi jeg var ikke synlig tjukk uansett. 

Jeg trodde ikke jeg kom til å mestre slanking. Jeg spiste da jeg var ensom og brukte mat som selskap eller da jeg kjedet meg. Jeg veide meg ikke og slapp å bli konfrontert med min egen vektoppgang. Ettersom jeg alltid var singel var det ingen som klagde og jeg brydde meg heller ikke. Så nå sitter jeg her 20 kg overvektig og må slankes 😅

Hva med dere?

Anonymkode: 05d70...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mer stillesittende hverdag. Depresjon og med det følget manglende mål og livsglede. Trøstespising. Sluttet å trene regelbundet.  
 

Spiste helt enkelt mer enn jeg gjorde av med. 

Anonymkode: bed4d...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut av et deppresivt-høl. Velger 10 kilo over "normalvekt" men lykkelig over slank men deprimert any day.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har blitt direkte lat, og gidder ikke telle kalorier lenger.

Anonymkode: ecf21...01f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk narkolepsi og gikk opp 30 kg på kort tid.

Anonymkode: ea607...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at dere gikk opp i vekt, sånn helt ærlig? Var det noe spesielt som skjedde eller kom kiloene snikende på over tid? 

For min del var det et jobbytte. Jeg gikk fra en ganske fysisk krevende jobb til å bli kontorrotte og innbilte meg at jeg kunne fortsette å spise mye. Jeg innbilte meg at jeg tålte sjokolade og sukker fordi jeg var ikke synlig tjukk uansett. 

Jeg trodde ikke jeg kom til å mestre slanking. Jeg spiste da jeg var ensom og brukte mat som selskap eller da jeg kjedet meg. Jeg veide meg ikke og slapp å bli konfrontert med min egen vektoppgang. Ettersom jeg alltid var singel var det ingen som klagde og jeg brydde meg heller ikke. Så nå sitter jeg her 20 kg overvektig og må slankes 😅

Hva med dere?

Anonymkode: 05d70...927

Kom snikende etter samboerskap, kose seg, sittestillende jobb og rett og slett overspising 🙈

Ned 17 kilo nå  👌 Og ferdig slanket. 

Anonymkode: fcafb...7a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 20-årene kunne jeg spise hva jeg ville når jeg ville. Holdt meg like tynn uansett. Etter 30 begynte jeg å legge på meg. Begynte etterhvert på et strengt regime når det gjelder mat. Nå er jeg akkurat fylt 40 og vil bare nyte livet. Er fortsatt  stort  sett veldig sund på ukedager, men koser meg i helgene. Kan også skeie ut på en onsdag med en is eller øl! Det har resultert i 10 kg ekstra. Men er verdt det. Livskvalitet er viktigere enn en perfekt kropp.

Anonymkode: dd940...48f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade og Cola ❤️

Anonymkode: de3b2...db3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner, la på meg 25 kg sånn cirka. Sluttet på medisinene, og nå har 23 av kiloene forsvunnet uten at jeg har endret på noe nevneverdig. 

Anonymkode: d2ba7...675

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrettsskade og påfølgende stillesittende etter å være vant med å trene 6-8 økter i uka. Gikk bare opp 7 kg på 2 år, så klager ikke, nesten forundret over at det ikke er mer :) på vei ned igjen nå, 4 kg igjen. 

Anonymkode: 88559...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vaner kombinert med et behov for å overspise. Har rimelig kontroll nå men ligg er noen kg over anbefalt bmi. Bedre enn jojo slanking. 

Anonymkode: ed163...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatt for mange kg, og har fra jeg var barn vært i overkant opptatt av mat. Elsket å spise, alltid vært stor. Vokste opp i en helt normal familie med helt normalt kosthold, lørdagsgodt kun på lørdag - typ familie. Så, medfødt matavhengighet? 

Anonymkode: 4f997...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ble stadig mer insulinresistent av å følge de sinnsyke kostholdsrådene til helsedirektoratet og la på meg mer og mer. Så kuttet jeg karbohydrater og kunne spise meg mett på god mat uten å telle en eneste kalori mens jeg ble slank. Dette var 11 år siden og jeg har holdt meg der ved å følge det samme kostholdet. Insulinet er også under kontroll og jeg er ikke lenger pre-diabetes.

Anonymkode: 8e89b...498

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medisinbytte har helt klart vært en faktor for min del, men også det å gå fra et aktivt studentliv med mange verv, jobb på siden og mye flying (10000 skritt daglig var intet nytt).

Da jeg etter det gikk inn i en sittestillende kontorjobb, med unntak av noen få møter daglig, på møterommet ti meter nede i korridoren.

Jeg mener selv at jeg har kuttet ned på blant annet sukkerholdig drikke, men et år etter jeg sluttet å studere kan jeg se at jeg har stødig gått opp et par kilo per måned i snitt. Det skjedde mye psykisk i den perioden også, men jeg tror overgangen til vesentlig mindre aktivitet, og ikke like stor nedgang i inntak av brus og annet ræl, var det som har gitt størst utslag på kiloene.

Anonymkode: 2e176...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom/skade som gjorde at jeg ikke fikk bevege meg eller ha på jeans. La rett og slett ikke merke til det skjedde. Koste oss mye på kveldene med gode venner og mannen, vin og mat. Og vips, tok ikke lang tid heller. Det tar mye lengre tid å gå ned og jeg er sikker på at dette kunne skjedd de fleste. 10 kg ned nå. Ønsker å gå ned 5-10 kg til. Da er alt tilbake til normalt, håper bare huden og pupper holder, men tviler. Har nok gjort noe uopprettelig skade.

Anonymkode: 5e0a2...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig forhold 😅 La ikke merke til at jeg gikk opp, før jeg hadde gått opp så ekstremt mye(30kg). Lå da på 110, ble gravid og fikk gallesteins plager. Spiste  ikke til slutt eneste jeg spiste var ris og kylling evt. Gikk ned til 80. Nå har jeg igjen gått opp etter gleden av og kunne spise alt igjen og er 106, på vei ned nå da 😅 Bestemt meg for og få en bedre helse 💪🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet fra yrke med mye fysisk arbeid og lange arbeidsdager til kontorjobb. Tok tid før jeg innså at noen dager treningsstudio ikke veide opp for stillesittende jobb, og tok noen måneder før jeg skjønte at jeg la på meg. Da det gikk opp for meg brakk jeg beinet og gikk opp ennå mer. Har tatt av en del igjen.

Anonymkode: 50698...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...