AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 JEG ER SÅ FORBANNA DRITTLEI AV Å VÆRE INNENDØRS!!! Hvorfor i svarte faen må jeg få denne dritten for hver minste lille eksponering!? Jeg BADER i 50 faktor og selv om jeg kun er ute i disig sol så eksploderer jeg i røde, såre, kløende prikker og ser faen ikke ut! Jeg er lei av å være innendørs! Jeg er lei av å gå kledd sommerstid som om det var vinter så svetten renner! Aldri være fin. Aldri gå i kjole, skjørt, shorts. Alltid sitte inne alene mens alle andre er ute! Tilogmed på HENDENE får jeg dritten. I hodebunnen! Vi kan fly til månen men faen ikke hoste opp noe behandling for dette? Neida, bare vær innendørs, høy faktor, aloe, kalde omslag, dekkende klær MÅ JEG FOR HÆLVETTE KJØPE BURKA?! Anonymkode: a6f20...85f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: JEG ER SÅ FORBANNA DRITTLEI AV Å VÆRE INNENDØRS!!! Hvorfor i svarte faen må jeg få denne dritten for hver minste lille eksponering!? Jeg BADER i 50 faktor og selv om jeg kun er ute i disig sol så eksploderer jeg i røde, såre, kløende prikker og ser faen ikke ut! Jeg er lei av å være innendørs! Jeg er lei av å gå kledd sommerstid som om det var vinter så svetten renner! Aldri være fin. Aldri gå i kjole, skjørt, shorts. Alltid sitte inne alene mens alle andre er ute! Tilogmed på HENDENE får jeg dritten. I hodebunnen! Vi kan fly til månen men faen ikke hoste opp noe behandling for dette? Neida, bare vær innendørs, høy faktor, aloe, kalde omslag, dekkende klær MÅ JEG FOR HÆLVETTE KJØPE BURKA?! Anonymkode: a6f20...85f Har du prøvd noe som heter Zyrtec? Svigermoren min tar det hver sommer før hun skal til syden og hun får ikke soleksem da. Anonymkode: 74a07...b96 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 D-vitamin kan hjelpe. Anonymkode: db495...fbf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Jeg får masse soleksem på sommeren selv. Jeg bruker både betakaroten og allergitabeletter Anonymkode: ff399...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du prøvd noe som heter Zyrtec? Svigermoren min tar det hver sommer før hun skal til syden og hun får ikke soleksem da. Anonymkode: 74a07...b96 Jeg går på Cetirizin for noe annet og det har jeg forstått skal være kjemiske sett det samme som Zyrtec. Hjelper ikke for fem flate øre på soleksem. Føler jeg bare må holde meg innendørs til jeg blir gammel og dør. Skjønner ikke hvorfor jeg en gang eier en sommerkjole, for jeg kan ikke bruke den og kan liksågodt hive den i søpla... Anonymkode: a6f20...85f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får masse soleksem på sommeren selv. Jeg bruker både betakaroten og allergitabeletter Anonymkode: ff399...b0a Omdannes ikke bare det til A vitamin? Anonymkode: a6f20...85f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omdannes ikke bare det til A vitamin? Anonymkode: a6f20...85f Mange sier at det hjelper:) Anonymkode: 147b6...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Jeg slet med soleksem hele livet, frem til jeg fikk anbefalt tilskudd av kalsium. (Drikker ikke melk) Nå kommer det knapt noe irritasjon Anonymkode: f8381...141
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet med soleksem hele livet, frem til jeg fikk anbefalt tilskudd av kalsium. (Drikker ikke melk) Nå kommer det knapt noe irritasjon Anonymkode: f8381...141 Det samme gjelder meg. Kalsiumtilskudd og, minst like viktig for meg!, riktig solkrem som tar mesteparten av UVA-strålingen. Roche-Posay som fås på bl a apoteket er supergod. Jeg trenger ikke bruke særlig høy faktor heller, mer enn 15, og likevel ingen eksem. Anonymkode: eb346...b71
Sokkar Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 Biotherm og Cliniderm er dei einaste som funker på meg. Det ser faktisk ut som eg holder på å dø av en farlig sykdom, som får huden min til å bule og blemme seg dersom jeg ikke er forsiktig. Solfaktor 50 og skygge er ikke bra nok dersom jeg har feil solkrem, og befinner meg en plass med sterk sol over lengre tid 😣 Har fleire ganger fått "medisin" fra apotek i utlandet, fra apotekekere som virker usikre på hva soleksem er 😜
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg får ikke soleksem før jeg tar på solkrem Har fortsatt ikke funnet en solkrem som ikke trigger eksemet. Og solkrem må jeg jo bruke. Begynte først med solkrem denne uka, og nå kom også soleksemen Anonymkode: 74684...014 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange sier at det hjelper:) Anonymkode: 147b6...2b2 Googlet litt. De kosttilskuddene med betakaroten inneholder ca det samme som en stor gulrot:p Men tar alt multivitamin med bla A vitamin. Men heck jeg prøver hva som helst. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet med soleksem hele livet, frem til jeg fikk anbefalt tilskudd av kalsium. (Drikker ikke melk) Nå kommer det knapt noe irritasjon Anonymkode: f8381...141 Tar alt kalsium tilskudd for noe annet, i tillegg til å spise mye ost og yoghurt:/ 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme gjelder meg. Kalsiumtilskudd og, minst like viktig for meg!, riktig solkrem som tar mesteparten av UVA-strålingen. Roche-Posay som fås på bl a apoteket er supergod. Jeg trenger ikke bruke særlig høy faktor heller, mer enn 15, og likevel ingen eksem. Anonymkode: eb346...b71 Alle mine solkremer tar både uva og uvv, har både cliniderm, roch-posay og vicy. Aftersun, aloe, ingenting hjelper foruten om å være inne ja... Anonymkode: a6f20...85f
Susan Sto Helit Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 For min del er riktig solkrem (La Roche Possay anthelios) veldig bra forebyggende. Men jeg får likevel en liten runde når første sommerdagene kommer. (Som nå i pinsen.) Da er det på med hydrokortison og holde seg inne eller med klær på til det går over. (Sol på hydrokortison har jeg lært at forsterker eksemen) Slipper da gjerne unna med et par dagers rødflammet, prikkete hud som klør.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 Ekstreme doser betakaroten over lang tid er det eneste som hjalp meg. Ser de andre også nevner D-vitamin og kalsium... Gikk på det også samtidig, så kan hende det hjalp på. Pga helsa får jeg nå ikke lov av legen å gå på noe h*n ikke har foreskrevet før vi finner ut HVA som feiler meg, og nå er det soleksem på fullt, konstant hodepine og migrene Vil gjøre oppmerksom på at jeg gikk på betakaroten i godt over ett år før det faktisk begynte å virke.... Så kjøp noen pakker eller bestill fra utlandet (som regel billigere og høyere doser, så du slipper å ta så mange av gangen). Anonymkode: 6db1d...46e 1
MissPierce Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 Har du testet om det hjelper å bruke parfyme frie produkter i både shampo, balsam, såpe og vaskemidler? Mange får dessverre soleksem når de bruker produktet med parfyme og blir utsatt for sol og varme. Jeg hadde soleksem hele tiden før, og smurte og smurte med solkrem. Var først på vinteren en gang, da jeg hadde tatt litt solarium og smurte med med aftersun at jeg forsto sammenhengen. Huden fikk masse røde prikker og utslett, og da forsto jeg sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 På Kreta fikk jeg kjøpt en krem på apoteket som hjalp fantastisk. Den er på resept i Norge. Jeg så virkelig ikke ut og to dager etter var alt borte. Var ikke særlig mer i sola etter jeg ble bra, siden vi skulle hjem. Anonymkode: ecd66...117
Thea82 Skrevet 2. juni 2020 #17 Skrevet 2. juni 2020 Soleksem er så vondt og plagsomt! Til meg forsvant det når jeg la om kosten (av andre årsaker), og begynte å spise mer fett (Lavkarbo). Vet ikke om det var tilfeldig, men har ikke hatt det siden. Ellers husker jeg at bioterm solkrem fungerte mye bedre enn piz buin på meg.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #18 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har slitt med dette hele livet, men i år har jeg nesten ikke fått soleksem. Har gjort to ting annerledes: går på høydose D-vitamin dråper og fått en baby. Vet ikke hva som hjalp😂 Anonymkode: 9b535...203
Teyla Skrevet 2. juni 2020 #19 Skrevet 2. juni 2020 Jeg fant ut at huden min reagerte på stoffer i solkremen, ofte parfyme, som deretter ga solkrem uansett hvor høy eller lav faktoren var. Kom så over Soltan Sensitiv, og ble endelig eksemfri! Hvis man leser på den engelske beskrivelsen på flaska står det faktisk at den skal motvirke soleksem. Står ingenting om det på norsk, men den hjalp altså. Jeg har bare funnet den på Boots apotek.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 32 minutter siden, Teyla skrev: Jeg fant ut at huden min reagerte på stoffer i solkremen, ofte parfyme, som deretter ga solkrem uansett hvor høy eller lav faktoren var. Kom så over Soltan Sensitiv, og ble endelig eksemfri! Hvis man leser på den engelske beskrivelsen på flaska står det faktisk at den skal motvirke soleksem. Står ingenting om det på norsk, men den hjalp altså. Jeg har bare funnet den på Boots apotek. Er det denne?? Anonymkode: 74a07...b96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå