Gå til innhold

Sosial samling på jobb -digitalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Er det noen som har forslag til en aktivitet som vi kan gjennomføre som en sosial aktivitet på web (videoløsning). Gjerne litt fremgangsmåte også. Hadde vært supert :) 

Anonymkode: ae35f...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt idiotisk, sorry.

Anonymkode: 957b6...07c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahoot.
Vi har felles Kahoot på "kaffemøte" hver fredag. Dette har vi gjennomført for hele kontoret (30 stk) gjennom hele korona-tiden. En fin måte å være "litt" sosial på selv om man sitter på hvert sitt hjemmekontor. Det går på rundgang mellom teamene hvem som han ansvaret for kahooten og det er veldig varierte tema.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahoot er kjempefint til sånt. Blir ikke rom for kleine «jadda- neida- såeh»- pauser. 😊

Anonymkode: 92660...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om man kan tenke at det er idiotisk (det er alltid noen som gjør det) , så er det generelt energipåfyll å få le litt sammen med kollegaene sine. 

Anonymkode: 92660...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og selv om man kan tenke at det er idiotisk (det er alltid noen som gjør det) , så er det generelt energipåfyll å få le litt sammen med kollegaene sine. 

Anonymkode: 92660...4a7

Hva skal man gjøre om ikke alle vil da? Du vet jo hvordan nordmenn er når noen sier nei, alle klikker helt. Så slutt å kall det sosialt, å tvinge mennesker til kontakt/relasjon funker ikke.

Tvangssosialisering er helt idiotisk.

Anonymkode: 957b6...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man gjøre om ikke alle vil da? Du vet jo hvordan nordmenn er når noen sier nei, alle klikker helt. Så slutt å kall det sosialt, å tvinge mennesker til kontakt/relasjon funker ikke.

Tvangssosialisering er helt idiotisk.

Anonymkode: 957b6...07c

Da er det da bare å takke nei. 

Hvorfor skal alle som liker å være sosiale sitte inne, alene, og bli frarøvet muligheten for å sosialisere på jobb. Bare fordi du ikke liker det?

Vi har kahoot en gang i uka. 15-minutters morgen-/kaffemøte to ganger i uka. Allmøter der det ofte er humoristiske innslag. Og "fredagspils", men her er det veldig få på. 

Synes det har vært et fantastisk opplegg gjennom denne tiden. 

Anonymkode: 39a6f...f3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Kahoot.
Vi har felles Kahoot på "kaffemøte" hver fredag. Dette har vi gjennomført for hele kontoret (30 stk) gjennom hele korona-tiden. En fin måte å være "litt" sosial på selv om man sitter på hvert sitt hjemmekontor. Det går på rundgang mellom teamene hvem som han ansvaret for kahooten og det er veldig varierte tema.

Så flott! 

 

Har dere lag, eller individuell deltakelse (det er vel bare individuelle som har mulighet), men hvordan foregår det reint praktisk? Vises Kahoot på fellesskjerm også er alle bare med? Har alle på mikrofon samtidig (vi er 11 stk). Hvilke temaer har dere hatt til nå? Hvor mange spørsmål? Hvordan har vinneren blitt "premiert" o.l. alt av detaljer er interessant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det da bare å takke nei. 

Hvorfor skal alle som liker å være sosiale sitte inne, alene, og bli frarøvet muligheten for å sosialisere på jobb. Bare fordi du ikke liker det?

Vi har kahoot en gang i uka. 15-minutters morgen-/kaffemøte to ganger i uka. Allmøter der det ofte er humoristiske innslag. Og "fredagspils", men her er det veldig få på. 

Synes det har vært et fantastisk opplegg gjennom denne tiden. 

Anonymkode: 39a6f...f3d

Tror du har missforstått sosialisering.

Å sitte inne alene er jo veldig trist, så prøv å kom deg litt utendørs.

Jeg er et sosialt menneske så passer dårlig for meg å leve i en digital falsk verden.

Anonymkode: 957b6...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du har missforstått sosialisering.

Å sitte inne alene er jo veldig trist, så prøv å kom deg litt utendørs.

Jeg er et sosialt menneske så passer dårlig for meg å leve i en digital falsk verden.

Anonymkode: 957b6...07c

Jeg tror du har misforstått ordet sosialisering. Å gå utendørs er ikke sosialisering med mindre man treffer andre mennesker, og det kan være vanskelig i disse tider. Synd for deg om du mener å sosialisere på nett er «falskt».

Anonymkode: 42e32...e9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har misforstått ordet sosialisering. Å gå utendørs er ikke sosialisering med mindre man treffer andre mennesker, og det kan være vanskelig i disse tider. Synd for deg om du mener å sosialisere på nett er «falskt».

Anonymkode: 42e32...e9d

Ikke vanskelig å møte mennesker ute, kryr av mennesker utendørs. Du bor kanskje på et øde sted, så da forstår jeg deg.

Vi bruker så mye tid på en skjerm, kontakt via en skjerm er falsk for meg. Men jeg er født på 70-tallet å vandt med menneskelig kontakt.

Anonymkode: 957b6...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har missforstått sosialisering.

Å sitte inne alene er jo veldig trist, så prøv å kom deg litt utendørs.

Jeg er et sosialt menneske så passer dårlig for meg å leve i en digital falsk verden.

Anonymkode: 957b6...07c

Jeg er mye ute.

Med venninner, mannen, med familie. Ute på restauranter, fotturer, vinkvelder (rundt bålpanne), og nå også bading. 

Men kontoret er fortsatt coronastengt. Og da er det vanvittig hyggelig å møte kollegaer sosialt på denne måten, det er jo mennesker jeg er vant til å ha i livet mitt hver dag. 

Anonymkode: 39a6f...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke vanskelig å møte mennesker ute, kryr av mennesker utendørs. Du bor kanskje på et øde sted, så da forstår jeg deg.

Vi bruker så mye tid på en skjerm, kontakt via en skjerm er falsk for meg. Men jeg er født på 70-tallet å vandt med menneskelig kontakt.

Anonymkode: 957b6...07c

Nei. I disse korona-tider er det faktisk ikke anbefalt å sosialisere med hvem som helst, og spesielt folk man ikke kjenner. Jeg bor i en stor by, men det er likevel ikke slik at jeg bare kan gå ut døra og møte på en av mine beste venner helt tilfeldig. Dét er nok enklere på et øde sted.

Anonymkode: 42e32...e9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, 032872 skrev:

Så flott! 

 

Har dere lag, eller individuell deltakelse (det er vel bare individuelle som har mulighet), men hvordan foregår det reint praktisk? Vises Kahoot på fellesskjerm også er alle bare med? Har alle på mikrofon samtidig (vi er 11 stk). Hvilke temaer har dere hatt til nå? Hvor mange spørsmål? Hvordan har vinneren blitt "premiert" o.l. alt av detaljer er interessant

Vi har individuell deltagelse. Vi benytter Teams og den som styrer kahooten deler sin skjerm, mens vi sitter og svarer på våre egne mobiltelefoner. Vi er på det meste over 30 stk, så det er en streng regel om at alle må ha avskrudd mikrofon, uansett hva slags møte vi deltar på. 
De forskjellige teamene har laget hver sine kahooter, så det har vært stor spredning i temaer og vanskelighetsgrad. Alt fra rene geografi-quizer til mer "gjette-spørsmål" som "hva er snittalderen på teamet vårt" og "hvor ble Hans født". Det har variert litt med antall spørsmål, men fra 18-24 er passe for en 20 minutters samling. 
ingen premie, kun heder og ære til vinneren hos oss, men det er jo opp til hver og enkelt arbeidsplass hvordan de vil gjøre det. 

Vi har gjort det slik hos oss at det er åpent et fast digitalt møterom på Teams hver fredag kl 9 og så kan de som ønsker koble seg på. Det blir dermed ingen "tvangssosialisering", men de som ikke syns det er noe gøy trenger ikke være med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen syklubber, jobb ER jobb!

Anonymkode: 957b6...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se hva som kalles sosialt i dag.

Anonymkode: 957b6...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen syklubber, jobb ER jobb!

Anonymkode: 957b6...07c

Så trist...

Tror tilværelsen ville vært mye mer meningsløs om jeg ikke satt pris på timene på jobb, gledet meg til å komme i gang igjen etter en ferie, savnet kollegaer, med mer.

Da kaster du jo 40 timer i uka rett ut vinduet, kun for penger, uten å trives med hva du gjør. 

Anonymkode: 39a6f...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist...

Tror tilværelsen ville vært mye mer meningsløs om jeg ikke satt pris på timene på jobb, gledet meg til å komme i gang igjen etter en ferie, savnet kollegaer, med mer.

Da kaster du jo 40 timer i uka rett ut vinduet, kun for penger, uten å trives med hva du gjør. 

Anonymkode: 39a6f...f3d

Dagens arbeidsliv er jo bortkastet.

De fleste som står i arbeidslivet kunne tenkt seg noe annet, det kan jeg garantere deg.

Du vil heller være på jobb enn å ha ferie? Har du noen gang tenkt på hvor mye tid du bruker på jobb? Skremt over at du savner jobb etter ferie 😨

Anonymkode: 957b6...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens arbeidsliv er jo bortkastet.

De fleste som står i arbeidslivet kunne tenkt seg noe annet, det kan jeg garantere deg.

Du vil heller være på jobb enn å ha ferie? Har du noen gang tenkt på hvor mye tid du bruker på jobb? Skremt over at du savner jobb etter ferie 😨

Anonymkode: 957b6...07c

 

Men hvorfor kaste bort 8 timer hver dag med noe man ikke liker?

Finn deg heller en jobb og kollegaer som gir deg noe, så blir livet mye bedre :) 

 

Anonymkode: 39a6f...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt diktlesning, en kollega har ei diktbok, også sier en eller annen et tilfeldig sidetall. Har blitt mye latter ut av det, spesielt når det har vært noen pretensiøse og sensuelle dikt 😂

Vi har også hatt quiz, (ikke premier eller ble sånn.) Bare førstemann til å skru på mikrofonen og si rett svar.

Har selvfølgelig også Kahoot!, men fint å variere litt innimellom. 

Noen kommer også med tips til filmer eller serier man bør se. 🙂 vi er ca 30-40 på disse samlingene. 

Anonymkode: 6adaf...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...