Gå til innhold

Noen som har erfaring med å være bpa for «oppegående» personer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klager virkelig folk som jobber som bpa på at de må gjøre husarbeid? Virkelig? Det er jo en jobb!

Vi er jo assistenter! Vi skal jo hjelpe brukeren! 

Gå på intervjuet HI, møt vedkommende, still spørsmål. Dette er en fatastisk jobb, hvis du har en bruker som du kommer godt overens med. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, Rayo said:

Klager virkelig folk som jobber som bpa på at de må gjøre husarbeid? Virkelig? Det er jo en jobb!

Gå på intervjuet HI, møt vedkommende, still spørsmål. Dette er en fatastisk jobb, hvis du har en bruker som du kommer godt overens med. 

Heller slaveaspektene hvor mange i praksis ikke har noen vetorett i det hele tatt, noen mulighet til å faktisk snakke fritt med noen om jobben osv.? Er du empatisk nok til å "skrike" at vi "skal hjelpe brukeren," men fortsatt bruker begrepet "bruker," bør du vel også være empatisk nok (eventuelt skaffe deg nok erfaring) til å skjønne hvor nedverdigende, håpløs osv. denne jobben faktisk veldig ofte er. Selv om jeg også elsker jobben min og er som gode venner med sjefen min, som jeg velger å kalle personen.

Anonymkode: ffd6a...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Rayo skrev:

Nå gikk eksemplene her ut på at de skrelte poteter til julemiddagen for øvrig familie osv. Det er klart ikke innafor og lov å kritisere. Så lenge en BPA får oppgaver som faktisk overensstemmer med brukerens behov så er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: a4409...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis brukeren er aleneboende kan dette bli en alle tiders jobb. 

Hvis brukeren har funksjonsfriske hjemmeboende familiemedlemmer bør du styre langt unna. Det samme om brukeren har et rusproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gikk eksemplene her ut på at de skrelte poteter til julemiddagen for øvrig familie osv. Det er klart ikke innafor og lov å kritisere. Så lenge en BPA får oppgaver som faktisk overensstemmer med brukerens behov så er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: a4409...668

Ja det er jo aldeles ikke greit. Bare merket at ordet "vaskehjelp" ble brukt i noen innlegg og ble sett så negativt på. Mulig jeg kom litt krass ut, men fikk inntrykk at folk reagerer for at de må gjøre vanlig husvask, og da er man automatisk en slave/vaskehjelp når det er noe som er en del av jobben. 

Skrelle poteter til julemiddagen, og rydde opp etter partneren. Det er ikke greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...