Gå til innhold

Hva er passelig vekt synes du? 160 cm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å gå ned, da jeg er langt over trivselvekt. Tenker 54-55 i første omgang, så får vi se. Har veid 51 på det laveste, men da stakk hoftebein ut, og folk kommenterte jeg var tynn. Tilsvarende ser jeg tykk ut med 60 kilo. Over flere år har jeg gått opp 9 kilo🙄 Hva er dere andre med samme høyde fornøyd med? Er 48 kilo feks et mål å hige etter? Om man akkurat er normalvektig er det kanskje ikke bra om en havner i en livskrise eller blir syk og skral? Hvertfall mister jeg matlyst da.. 

Anonymkode: dd981...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55, helt fint, og sunt.

Anonymkode: f3fc1...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 60 kg og får mange komplimenter for kroppen min.

Anonymkode: 01e25...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes et bedre mål på overvekt er om magen er flat eller ikke. 

Anonymkode: b51ac...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes et bedre mål på overvekt er om magen er flat eller ikke. 

Anonymkode: b51ac...346

Jeg har sett en tykk dame med flat mage, alt fettet la seg på hofte og lår. Smart teori

Anonymkode: f61b2...444

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 70 er bra.

Anonymkode: 2051e...96b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er 50 passelig, men det avhenger nok av kroppsbygning, muskelmasse osv. Folk kommenterer at du er tynn om du befinner deg i nedre halvdel av normalskalaen, men jeg tror ikke det betyr at det er skadelig å være der. Folk er bare vant til at de fleste er store eller misunnelige.

Anonymkode: 1c1e4...7fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 54-55 kg er fint. Synes bmi på rundt 21 er det peneste på de fleste. 

Anonymkode: fafcf...510

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55-65kg. Men det kommer an på hvordan kroppen din er bygd opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt avhengig av hvordan du er bygd. 

Noen er petite, andre har kraftig beinbygning. Og hva som er passende vekt er jo helt avhengig av det. Har man brede hofter, dtor brystkasse og generelt en kropp som lett får muskler, så ser man sunnere ut med en høyere vekt enn en som er spedbygd. 

Jeg ser "finest" ut med en bmi på 22-23, mens andre passer en bmi på 19. 

Anonymkode: 68753...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min venninne er 162 cm, jeg veier 65, hun veider 50-52 kg. Vi er begge fine. Jeg er kraftig bygd, hun er spinkel bygd. Hun hadde sikkert sett lett overvektig ut med min vekt. Men jeg ser syk ut med hennes vekt. Jeg bruker str. 36-40, fettet mitt legger seg på rumpe, lår og legger. Mens overkroppen er slank. Jeg trener og mer enn min venninne.

Så hva som er rett vekt for deg, er jo veldig vanskelig å si.

Anonymkode: 0151d...9eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt avhengig av hvordan du er bygd. 

Noen er petite, andre har kraftig beinbygning. Og hva som er passende vekt er jo helt avhengig av det. Har man brede hofter, dtor brystkasse og generelt en kropp som lett får muskler, så ser man sunnere ut med en høyere vekt enn en som er spedbygd. 

Jeg ser "finest" ut med en bmi på 22-23, mens andre passer en bmi på 19. 

Anonymkode: 68753...2d8

Fettet legger seg raskest på magen. Har flat rumpe og passelig tykke lår. Leggene mine er alltid brede, det er de uansett vekt. Derimot, så jeg som sagt veldig slank ut med 52 kilo. Helt stram mage. Det er jo 'bare' 8 kilo ned :)

Anonymkode: dd981...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er 50 passelig, men det avhenger nok av kroppsbygning, muskelmasse osv. Folk kommenterer at du er tynn om du befinner deg i nedre halvdel av normalskalaen, men jeg tror ikke det betyr at det er skadelig å være der. Folk er bare vant til at de fleste er store eller misunnelige.

Anonymkode: 1c1e4...7fb

Skadelig er det ikke. Men jeg vet med meg selv at da jeg opplevde en livskrise bare prellet kiloene av meg. Opplevde kvalme og ingen matlyst. Gikk da ned mange kilo på kort tid. Kunne putte en matbit i munnen og brekke meg, ikke sunt. Så derfor er det jo greit å ha litt å gå på kanskje? Puppene mine forsvinner når jeg nærmer meg 50 kilo hvilket er synd🤣

Får satse på 5 kilo ned i første omgang deretter får jeg se. 

Anonymkode: dd981...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på personen, muskelmasse f.eks. Men rundt 50 kg er vel passe. 
 

Anonymkode: 4b691...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 54-55 kg er fint. Synes bmi på rundt 21 er det peneste på de fleste. 

Anonymkode: fafcf...510

Hvordan vet du at 21 i bmi er penest på de fleste? Det kommer jo veldig an på hvilken kroppsfasong man har. Jeg er en kraftig pære, og med en bmi på 21 er jeg styggtynn. Ser finest ut med en bmi på rundt 23. Nå har jeg en bmi på rett under 25. Litt mer fett på kroppen enn jeg ønsker, men fortsatt slank. 

Anonymkode: 6fb79...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig trives jeg best på 49-50 kg, men det kommer kanskje litt an på hvordan man er bygget eller hvordan kiloene legger seg. Og hva man trives med, selvsagt.

Anonymkode: d95c0...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trives jeg best med bmi rundt 19, så da blir det 50kg for deg. Men jeg liker at kroppen er litt nett og tynn. Ser noen liker best bmi21, men da føler jeg meg lubben. Og det at folk kommenterer at du er tynn betyr jo ikke at du er FOR tynn. Du er kanskje bare tynnere enn du var før. 

Anonymkode: 1ebab...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45-55, eller hva du føler deg vell i

Anonymkode: 9e9d0...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre som sier at det kommer ann på. Jeg er 160, da jeg veide 52kg fikk jeg høre at folk lurte på om jeg var syk. Nå veier jeg 68-69 (på vei ned etter fødsel), og ser littegrann overvektig ut, men bruker str medium i klær, eller str 40. Ser nok best ut når jeg veier 60-65kg

Anonymkode: 5ac53...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...