Gå til innhold

Hva er passelig vekt synes du? 160 cm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det varierer veldig fra person til person. Jeg veier nå 57 kg og har utstikkende hofteben og har synlige abs, som betyr at jeg har en fettprosent på rundt 18, og det er anbefalt at kvinner skal ha fettprosent mellom 20 og 30. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

45-55, eller hva du føler deg vell i

Anonymkode: 9e9d0...cd3

45 er alt for lite for de aller fleste på 160. Man kan være veldig slank og veie over 55 kg, det er jeg beviset på. Sist gang jeg veide under 50 kg var før jeg var ferdigutviklet som 14-åring. Da drev jeg med idrett på høyt nivå og var svært muskuløs og hadde ca 0 fett. 

Anonymkode: 3ab37...f2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Personlig trives jeg best på 49-50 kg, men det kommer kanskje litt an på hvordan man er bygget eller hvordan kiloene legger seg. Og hva man trives med, selvsagt.

Anonymkode: d95c0...890

Jeg og.

De som kommenterer at jeg er tynn, er ofte ikke de som er innenfor normal bmi selv. (Kunne ikke falt meg inn å vært like direkte/frekk tilbake)

Anonymkode: f34e2...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og.

De som kommenterer at jeg er tynn, er ofte ikke de som er innenfor normal bmi selv. (Kunne ikke falt meg inn å vært like direkte/frekk tilbake)

Anonymkode: f34e2...3da

Men er du tynn da? Vet du hva fettprosenten din er? 

Anonymkode: 3ab37...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162 og ser perfekt ut når jeg veier 59,60. Under det er litt på grensen til for tynn. 

Anonymkode: 2eb22...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 161 og er finest og føler meg best når jeg veier ca 55 kg. Har noen ganger gått ufrivillig ned i vekt pga. div., og veid rundt 50 kg. Da ser jeg tynn og hengslete ut. Har også veid 60 kg, og da var jeg litt lubben og følte meg ikke bra. Så ja, jeg vil si 55 kg er min trivselsvekt og det er den vekten jeg har under normale omstendigheter, uten at jeg verken slanker meg eller motsatt :)  

Anonymkode: ea9a6...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er du tynn da? Vet du hva fettprosenten din er? 

Anonymkode: 3ab37...f2e

Det er ikke bare fettprosent som er et mål på hvor tynn man er. Det er ikke alle som syns det er så fint med muskler, inkludert meg selv. Har aldri målt fettprosent men vil absolutt kalle meg tynn med 18,7 i bmi. Magen er helt flat og har synlige abs uten å ha trent magen i det hele tatt. Så hvis jeg bare var 160cm hadde jeg ønsket å veie maks 50kg. For det syns JEG er penest. 

Anonymkode: 1ebab...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at 21 i bmi er penest på de fleste? Det kommer jo veldig an på hvilken kroppsfasong man har. Jeg er en kraftig pære, og med en bmi på 21 er jeg styggtynn. Ser finest ut med en bmi på rundt 23. Nå har jeg en bmi på rett under 25. Litt mer fett på kroppen enn jeg ønsker, men fortsatt slank. 

Anonymkode: 6fb79...a50

Mens jeg ser lubben ut med en bmi på 21. Nå har jeg en bmi på 19 og ser normalt slank ut, så det viser hvor forskjellige vi er.

Anonymkode: 79a72...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160. På meg er 55 en fin vekt, da har jeg former og ser sunn ut. På 50 ser jeg syk ut, og på 60 ser jeg tykk ut.

Anonymkode: 29179...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare fettprosent som er et mål på hvor tynn man er. Det er ikke alle som syns det er så fint med muskler, inkludert meg selv. Har aldri målt fettprosent men vil absolutt kalle meg tynn med 18,7 i bmi. Magen er helt flat og har synlige abs uten å ha trent magen i det hele tatt. Så hvis jeg bare var 160cm hadde jeg ønsket å veie maks 50kg. For det syns JEG er penest. 

Anonymkode: 1ebab...651

Selvsagt er fettprosenten et mål på hvor tynn man er. Har man 15 i fettprosent som kvinne er man tynn uansett om man er muskuløs eller ei. Spørsmålet mitt handlet ikke om hva du synes er pent og ikke. 

Anonymkode: 3ab37...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på de andre som sier at det kommer ann på. Jeg er 160, da jeg veide 52kg fikk jeg høre at folk lurte på om jeg var syk. Nå veier jeg 68-69 (på vei ned etter fødsel), og ser littegrann overvektig ut, men bruker str medium i klær, eller str 40. Ser nok best ut når jeg veier 60-65kg

Anonymkode: 5ac53...5ac

Og jeg er 160 høy, 80 kilo og bruker akkurat samme str som deg. Vi er alle ulike.

Anonymkode: f2c56...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 153 høy og veier 54 kg nå. Trener mye styrke, og vil ikke si jeg er verken tynn eller tykk. Idealvekt for meg er 51-52 kg. Tror jeg går litt ned i vekt når jeg begynner å gå til og fra jobb igjen og treningssentrene åpner. Stresser ikke med det

Anonymkode: d5ed6...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er fettprosenten et mål på hvor tynn man er. Har man 15 i fettprosent som kvinne er man tynn uansett om man er muskuløs eller ei. Spørsmålet mitt handlet ikke om hva du synes er pent og ikke. 

Anonymkode: 3ab37...f2e

Oj det tenker ikke jeg! Har man veldig mye muskler tenker jeg ikke man er tynn.

Anonymkode: 1ebab...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler nok ikke så mye om at "kropper er forskjellige" som det folk tror. Det handler mest om hvilken vekt man er vant å se en person på. Da bestevenninnen min gikk ned 30 kg, så var jeg en av dem som kommenterte det for henne. Jeg lurte på om hun ikke var blitt for tynn, og sa at du trenger ikke gå ned mer nå. Men da var hun knapt på normal BMI. Det var bare det at jeg ikke var vant å se henne slank, og når man går mye ned i vekt så vises det godt i ansiktet, og kontrasten blir så stor.

Har en annen venninne som er rundt 160 høy og veier 48 kg, men henne har jeg aldri tenkt er for tynn for hun har alltid vært på denne vekten, aldri gått opp eller ned. 

Anonymkode: b913c...34c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et par cm lavere enn deg og veier 47 kg, men nå er jeg ganske petite og jeg ser normal ut. Så mellom 45 og 55 er vel fint.. Har du derimot en kraftig benbygning gjør det jo ingenting om du veier litt mer.. Alt hva du selv føler er fint :)

Anonymkode: d6cc9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 157 og er nå 62.3 kg føler meg tykk. Har kg på magen. Så ihvertfall 55. Kanskje mindre. 

Anonymkode: d39a8...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Jeg er cirka samme størrelse som deg, er 163 og har gått ganske mye opp og ned i vekt. Veier 60 kg nå og synes det er helt ok. Allikevel følte jeg meg mest fornøyd rundt 55, så det er vektmålet mitt. Da jeg veide 52 var det ok, men kanskje litt for tynt for min smak. Kommer mye an på hvordan man er bygget da. 60 kg kan jo se helt forskjellig ut på to like høye personer. 

Anonymkode: 89ccf...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man kroppens fettprosent??? 

Anonymkode: 89ccf...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du på 48 kg hvis du så syk ut da du veide 51 kg? 

Anonymkode: 6c141...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1.60  , skulle gjerne vært 60 kg  , men ligger nå på 67-68.

Mest oppnåelig  er 64-65   men har bikka 40 år så det er blitt vanskeligere  å få de av.

Under 60 kg får jeg rynker og hengepupper  🙈

Tenker proposjonene er viktigere enn vekta. Vekta sier jo ikke noe om hva som er muskler og hva som er fett.

Endret av Rogadame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...