AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har lenge tenkt på at jeg ønsker å fikse på tennene. Nå har jeg blitt 36 år og føler at jeg er for gammel. Har snakket med reguleringstannlege, og det er snakk om 1,5 år med regulering. Jeg kan velge hvit regulering. Jeg vet ikke hvor synlig en hvit regulering er, men det vil jo synes. Invisalign er dessverre ikke mulig i mitt tilfelle. Jeg er også singel, og hadde håpet å møte noen de neste årene😅 Hva ville dere tenkt om en såpass gammel person med regulering? Har dere selv hatt regulering? Hvordan var det? Jeg tør ikke smile slik at tennene vises uansett, så det vil være bra på sikt å få fine tenner. Men jævlig mens det står på. Blir jo nesten 40 når jeg er ferdig med behandlingen. Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Har du sjekket opp om du kan være en kandidat for Invisalign? Anonymkode: 9528d...587
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Går det ikke an å ha på baksiden eller noe? Mener jeg har sett det? Anonymkode: b989f...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket opp om du kan være en kandidat for Invisalign? Anonymkode: 9528d...587 Det var ikke en mulighet dessverre. Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å ha på baksiden eller noe? Mener jeg har sett det? Anonymkode: b989f...d9e Jeg spurte om dette, og det var ikke mulig. Må ha regulering foran😩 Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 Altså, hvis det er så ille at du ikke smiler og du har penger til det hadde jeg bare gjort det. Halvannet år går fort. Anonymkode: b989f...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 Hvorfor kan du ikke ha på baksiden ? Er det pga måten tennene dine er? Jeg har hatt på baksiden som voksen. Første tannlegen jeg var hos sa jeg ikke kunne ha på baksiden. Jeg gikk da til en annen, og fikk satt på på baksiden. Nå smiler jeg som aldri før og er super fornøyd med tennene mine. Anonymkode: c0d61...5f5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvis det er så ille at du ikke smiler og du har penger til det hadde jeg bare gjort det. Halvannet år går fort. Anonymkode: b989f...d9e Jeg smiler med lukket munn:/ Synes ikke halvannet år går så fort dessverre, halvt år ja, men halvannet nei😣 Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke ha på baksiden ? Er det pga måten tennene dine er? Jeg har hatt på baksiden som voksen. Første tannlegen jeg var hos sa jeg ikke kunne ha på baksiden. Jeg gikk da til en annen, og fikk satt på på baksiden. Nå smiler jeg som aldri før og er super fornøyd med tennene mine. Anonymkode: c0d61...5f5 Jeg spurte tannlegen om det, men husker ikke helt hva han svarte, det var så mye informasjon. Hvorfor sa første tannlegen du var hos at det ikke var mulig å ha på baksiden, mens den andre sa det gikk bra? Det gir meg jo et lite håp om at det er mulig. Hadde ikke nølt om jeg kunne hatt reguleringen bak. Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke ha på baksiden ? Er det pga måten tennene dine er? Jeg har hatt på baksiden som voksen. Første tannlegen jeg var hos sa jeg ikke kunne ha på baksiden. Jeg gikk da til en annen, og fikk satt på på baksiden. Nå smiler jeg som aldri før og er super fornøyd med tennene mine. Anonymkode: c0d61...5f5 Tannlegen sa det var noe med bestillingen av reguleringen fra utlandet som gjorde det vanskelig. Var det noe slikt svar du også fikk av den første du var hos? Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg fikk regulering sent og syntes det var flaut. Ønsket meg derfor regulering på baksiden. Sånn som jeg forsto det er dette noe bare utvalgte tannleger gjør, jeg måtte kjøre en time for å komme til min tannlege. Man får heller ikke støtte for regulering bak, og da jeg hadde det kostet det en god del mer enn vanlig regulering. Jeg hadde reguleringen i nesten to år og var veldig fornøyd med valget! Valgte forøvrig vanlig regulering nede fordi den ikke vises, og dessuten er regulering på baksiden mer ubehagelig og mye vanskeligere å rengjøre. Anonymkode: c4fbe...bf4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tannlegen sa det var noe med bestillingen av reguleringen fra utlandet som gjorde det vanskelig. Var det noe slikt svar du også fikk av den første du var hos? Anonymkode: df379...37d Hvorfor skulle det være noe problem? Den som sitter bak blir bestilt fra Tyskland. den første sa det nok pga det er lettere å sette det på foran og mindre jobb med det. For det var ingen problem å sette det bak hos en mer erfaren tannlege . Så har de en annen tannlege i området som reklamerer for regulering på baksiden av tennene ville jeg tatt en time der. Anonymkode: c0d61...5f5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være noe problem? Den som sitter bak blir bestilt fra Tyskland. den første sa det nok pga det er lettere å sette det på foran og mindre jobb med det. For det var ingen problem å sette det bak hos en mer erfaren tannlege . Så har de en annen tannlege i området som reklamerer for regulering på baksiden av tennene ville jeg tatt en time der. Anonymkode: c0d61...5f5 Som sagt husker jeg ikke helt hele svaret, men det var noe med bestillingen. Tror ikke han sa at det ikke gikk på mine tenner. Tar en telefon til han i løpet av og hører en gang til. Eller eventuelt finne en annen. Han jeg har vært på konsultasjon er veldig dyktig har jeg hørt, så det er litt rart hvis han ikke tilbyr det. Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk regulering sent og syntes det var flaut. Ønsket meg derfor regulering på baksiden. Sånn som jeg forsto det er dette noe bare utvalgte tannleger gjør, jeg måtte kjøre en time for å komme til min tannlege. Man får heller ikke støtte for regulering bak, og da jeg hadde det kostet det en god del mer enn vanlig regulering. Jeg hadde reguleringen i nesten to år og var veldig fornøyd med valget! Valgte forøvrig vanlig regulering nede fordi den ikke vises, og dessuten er regulering på baksiden mer ubehagelig og mye vanskeligere å rengjøre. Anonymkode: c4fbe...bf4 Takk for svar:-) Godt å høre at du er fornøyd! Jeg synes også det er flaut, og har svært lite lyst til å ha synlig regulering, selvom den er hvit. Skal undersøke igjen om det er mulig å ha regulering på baksiden. Husker du omtrent prisen? Jeg er egentlig på et punkt at jeg ikke bryr meg om kostnaden så lenge tennene blir fikset på en diskret måte. Anonymkode: df379...37d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:-) Godt å høre at du er fornøyd! Jeg synes også det er flaut, og har svært lite lyst til å ha synlig regulering, selvom den er hvit. Skal undersøke igjen om det er mulig å ha regulering på baksiden. Husker du omtrent prisen? Jeg er egentlig på et punkt at jeg ikke bryr meg om kostnaden så lenge tennene blir fikset på en diskret måte. Anonymkode: df379...37d Nja, husker ikke helt. Men ble nok 30-40 tusen. Må sies at selv om jeg er fornøyd med resultatet ble prisen og behandlingstiden mer omfattende enn det jeg ble forespeilet. Var ikke fornøyd med tannlegen som jeg nesten aldri møtte, og som bortforklarte alle spørsmålene mine. Vil kanskje anbefale å sjekke tannlegelisten, ser at flere har hatt samme opplevelse som meg, selv om mange også er strålende fornøyd. Anonymkode: c4fbe...bf4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 Jeg tenker at hvis du uansett smiler med munnen lukket, og det hemmer deg så mye i hverdagen, hadde jeg valgt vanlig regulering. Hadde selv regulering som voksen, vanlig i metall. Litt flaut, men det gikk fort. Anonymkode: 74208...4e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå