Gå til innhold

Hva brukte dere på dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det blir så dyrt 🙈 Vi blir bare 15 personer, men maten kommer på 6500,-. Så er det dåpskake som koster ca 1500,- Så skal man ha drikke og pynt. Kommer jo fort opp i 10 000,-. Glad vi ikke har større familie 😂

Anonymkode: 30447...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte ca 4000-5000 på catering, 400kr på dåpskake, 500-1000kr på pynt, blomster og diverse. Det koster en del ja, selv om familiene bakte alle andre kakene. 

Anonymkode: 9cf15...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 gjester her.

800 for kake

Max 2000 kr på blomster, pynt, brus, kaffe, pølser til barna osv.

Foreldrene våre sponsa og lagde mat, og betalte lokalet (100 kr). Venner og familie bakte kaker.

Hadde kjole i familien og bunad hadde vi arvet.

Bar veldig heldige og kom veldig billig unna 😊 

Anonymkode: b1d24...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siste dåp ble vi 18 stk som ble 4500kr for maten. Bakte kakene selv. Brukte familiens dåpskjole. Pyntet med noen ting som vi hadde liggende. Må ikke koste all verden. Man kan også lage maten som vi gjorde med førstemann men da hadde vi hjelp av noen søsken. Det blir mye billigere da. Husker ikke akkurat hvor mye men jeg har forståelse for at man ikke orker det med en baby i huset!

Anonymkode: 7e82f...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde koldtbord selv. Brukte ikke mye penger på mat, kanskje 2000 for 25-30stk? 

Kaker lagde vi også selv, kanskje vi bestilte ei marsipankake, det husker ikke.  (Men altså kanskje 500kr totalt for kakene da om vi bestilte ei til ca 300kr utenom de vi bakte)

Pynten var noen greiner fra trær i blomst, samt noen små potter med stemorsblomster. Greinene var gratis, blomstene kostet 29kr for en tipakning. Ble veldig fint og koselig. 

Anonymkode: 83f48...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 gjester, betalte 2000 for mat, har egen kokk i familien samt andre som baket kaker. Drikkevarer til 500 kanskje litt mer. Kjøpe to stearinlys til gavebord. 

Kjøpte ikke rosa dill og duker ol. Har duker og servietter av tøy. 

Veldig enkelt og holdt ute i hagen, veldig koselig og fikk mye skryt for stemningen av flere gjester. Rart hvordan det virker som festen blir bedre med mindre styr, dill og dall. Det er min personlige erfaring 

Anonymkode: 1f06d...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6000 for mat(koldtbord fra catering), 1000 for leie av lokaler, 1000 for kake, ca 1000 for pynt og blomster.

Syns det ble dyrt nok. Var også litt slitsomt og ordne med borddekking og rydding selv. Om det blir noen neste gang så tror jeg vi tar det på et serveringssted.

Anonymkode: b90cb...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 1500kr for lokale, når vi er en så stor familie på «bare» 40 stk med tanter/onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre av de som er igjen..

Selve dåpskaken lager jeg selv når jeg er hobbybaker, og har vel regnet ut 300kr på den. Ellers er det en tradisjon i familien min at tanter baker en eller flere kaker hver av eget ønske. 
 

pappaen min er kokk, så han står for maten. Vi har valgt å ha 3’retters. Og det kommer på ca 3000kr for varene.

så er det pyntingen, der skal vi egentlig bare handle hvite papirduker(så enkelt som det), det er da vel 50kr rullen.. så vil tippe 200kr på det da. Og vi går for Grønn natur i farger, så vi pynter med granbar og evt høstløv siden vi skal ha på høsten. Og navnelapper, som mammaen min lager:)

så alt i alt, ca 5000 pluss/minus

Anonymkode: 7eabd...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 15000 kr brukte vi. Mat ca 8000, kaker 2500, lokale 3000 og resten til pynt/drikke/div

Anonymkode: 4f822...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 gjester. Ca 7000 på catering, 800kr på dåpskake (resten av kakene ble bakt av familie), rundt 500kr på pynt (vær ute etter salg, lag ting selv osv), lokale 1000kr. 

Anonymkode: e6072...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dåpen var 1. juledag. Vi var totalt 25 personer hjemme hos oss. Spiste pinnekjøtt, og det var eneste utgift. 

Forrige gang lånte vi et lokale i kirka. Da lagde vi chili con carne (med lefser) og kake, og i tillegg til servietter, var det eneste utgift. 

Første gang var vi studenter og feiret hjemme i hagen til svigers. Fikk hjelp til å lage mat og kjøpte servietter. Ikke så dyrt det heller. 

Det er mulig å gjøre det billig hvis dere trenger, og så er det mulig å legge penger i lokale, mat, kake og pynt om dere ønsker. Ingen av mine barn synes det er sårt at vi ikke hadde masse pynt eller fancy mat når de ser på bilder.

Anonymkode: 48c59...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir så dyrt 🙈 Vi blir bare 15 personer, men maten kommer på 6500,-. Så er det dåpskake som koster ca 1500,- Så skal man ha drikke og pynt. Kommer jo fort opp i 10 000,-. Glad vi ikke har større familie 😂

Anonymkode: 30447...357

Hva skal dere servere som koster over 400,- kr pr person? Er jo dyrere enn en middag på mange restauranter.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva du gjør det til! 

Jeg kunne godt fått servert og selv servert gryterett i dåp. Det er 100kr for 3 pakker kjøttdeig på obs, en pakke gryterett koster kanskje 30kr? For å beregne litt ekstra så ta 2 personer per pakke kjøttdeig. For 18 personer så bruker du 300kr på kjøttdeig og 270kr på gryterettposene, sleng med noen ferdig rundstykker eller varm opp noen som ikke koster så mye. En pakke smør som du kan servere på litt mindre tallerkener og spre utover bordene. Grovt regnet blir det kanskje 800kr til sammen for middag. 

Du trenger ikke den dyreste kaka men som jeg forstår det så har du sett deg ut en, be gjestene om å bake et eller annet. Det går fort for dem å slenge sammen toro muffins. 

Pynt kan du plukke ute på denne tiden av året, ofte har man noe telys/stearin hjemme om ikke så har ikea billige og kid har ofte salg.

Det hender seg også at det er folk som selger dåpspynt på finn.no som de ønsker å kvitte seg med for en billig penge. 

Skulle du absolutt trenge noe ekstra så ta en titt innom fretex, gjenbruk er fint og ofte så havner det tilbake der når arrangementene er ferdig. 

Anonymkode: ef5db...470

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte ca 10.000kr, var 20 stk :) 4000 på lokale, 4000 på mat, litt på pynt, blomster og brus. Kakene bakte venner og bekjente, samt svigermor spanderte dåpskaka. Brukte arvet dåpskjole som har gått i generasjoner hos mannens familie. 

Vi valgte å ikke gjøre noe selv, for mannen var på jobb inntil dagen før (reisejobb) og jeg var ganske utmattet etter måneder med klistremerkebaby og dårlig søvn. Så vi kunne sikkert fått det en del billigere, men valgte å kjøpe meg ut av stresset 🙈

Endret av boblevann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men dere som døper ungene, praktiserer dere kristendommen? 

Anonymkode: dc7b6...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var 25 personer og endte på rundt 27 500,-

4000 for leie av lokale.

ca 11 000 for drikke/servitører/dekking av bord/rydding/servise/servietter++

ca 11 000 for mat

ca 1500 for pynt/blomster/antrekk baby og mor (mannen brukte bare dress han hadde fra før)

vi lagde en kake selv, familiemedlemmer lagde et par andre.

det var veldig deilig å slippe å rigge til eller rydde, vi kom til dekket bord så jeg trengte kun å sette ut litt blomster og pynt før gjestene kom. 2 servitører ordnet alt med mat, tok drikkebestillinger og all opprydding. det er slitsomt nok med lang dag med liten baby som ikke sover om man ikke skal styre med rydding i tillegg.

Anonymkode: 84677...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var ca 30, brukte ca 3000 tilsammen :) lokale fikk vi låne gratis, dåpskjolen er familieeid. Hadde stroganoffgryte med ris og salat, det kosta ca 2000. Dåpskaka ble bakt av et familiemedlem av samboeren, hun er profesjonell baker, men tok kun betalt for ingrediensene hun brukte, så der ble det rundt 300. Resten av pengene gikk til litt diverse pyntegjenstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Belima skrev:

 

Hva skal dere servere som koster over 400,- kr pr person? Er jo dyrere enn en middag på mange restauranter.

Tapas fra catering. 

Anonymkode: 30447...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men dere som døper ungene, praktiserer dere kristendommen? 

Anonymkode: dc7b6...bd3

Vi skal bare ha navnefest, så feil av meg å skrive dåp. 

Anonymkode: 30447...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye for maten! Vi lagde tapas selv for 30 pers. Husker ikke hvor mye vi betalte, men det kan umulig ha vært mer enn 2000. Kaker bakte vi og flere familiemedlemmer selv (man må vel ikke ha konditorkake til 1500 kr?). Festen hadde vi hjemme, så ingen utgifter til lokale. Kanskje 500 i bordkort, blomster og lys. Stoler, bord og dekketøy fikk vi låne gratis via jobben til pappa (heldige der). 

Anonymkode: 2f445...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...