Gå til innhold

Strikkepakke for nybegynnere

Suma

Anbefalte innlegg

Er helt grønn på strikking, dvs kan strikke frem og tilbake på 2 pinner(kan ikke rett og vrangt) eller lue på rundpinne. Der stopper min kunnskap. 

Nå ønsker jeg å lære å strikke mer, og kunne tenkt meg å prøvd meg på noe hakket mer avansert. 

Er det noen som har link til en strikkepakke som er overkommelig for en nybegynner? Helst noe til barn eller dame🙂

Evig takknemlig om noen kan hjelpe meg🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Novicesweater og begynderjakken fra petiteknit er laget med tanke på nybegynnere. Veldig gode oppskrifter. Vet ikke om de fås som strikkepakke, men på noen garnbutikker på nett selger de oppskriftene til petiteknit, og der kan du samtidig kjøpe garn til det, det står i oppskriften hvor mye og hvilket garn du trenger. 

Anonymkode: 704ff...4a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, den lua så kjempevanskelig ut med dobbel tråd og greier😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novice i fra petiteknit kan anbefales. Venninnen min som ikke har strikket noen plagg eller ting før fikk til å strikke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.6.2020 den 7.55, Suma skrev:

Tusen takk for tips, den lua så kjempevanskelig ut med dobbel tråd og greier😅

Det er ikke noe vanskeligere å strikke med dobbel tråd, det er akkurat som å strikke med en tråd 😊😊

Anbefaler også novicesweater fra petiteknit 🙂

Anonymkode: 956f7...9c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/1/2020 at 9:55 PM, Suma said:

Er helt grønn på strikking, dvs kan strikke frem og tilbake på 2 pinner(kan ikke rett og vrangt) eller lue på rundpinne. Der stopper min kunnskap. 

Nå ønsker jeg å lære å strikke mer, og kunne tenkt meg å prøvd meg på noe hakket mer avansert. 

Er det noen som har link til en strikkepakke som er overkommelig for en nybegynner? Helst noe til barn eller dame🙂

Evig takknemlig om noen kan hjelpe meg🤞

Kan anbefale noen av disse "nybegynner" hos Pickles:

https://www.pickles.no/strikkeoppskrifter-og-garnpakker/pickles/shopby/filter_prosjekt_vanskelighet-nybegynner

Kan anbefale at du velger et lite prosjekt (rent fysisk), feks lue eller hals slik at du blir motivert til å fullføre. Gjerne med litt tykt garn (tykkere enn pinne nr 3) slik at det går raskere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...