Gå til innhold

Misbruk av legemidler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem misbruker legemidler og alkohol. Den siste tiden har det blitt mindre/ingen alkohol, men desto mer legemidler hver eneste dag. 

Jeg vet ikke hvilke legemidler som blir tatt og hvor vedkommende skaffer det. 

Men vedkommende snøvler, har dårlig koordinering, dårlig hukommelse og kan sovne. Null impulskontroll og gjør mange dumme ting. 

Den siste tiden har det ballet på seg og vedkommende har gjort veldig mye dumt. Opparbeidet seg en enorm forbruksgjeld, kjørt bil i påvirker tilstand flere ganger (og krasjet). Og det er nok bare et tidsspørsmål før vedkommende mister jobben sin. 

Jeg er drittlei av og måtte forholde meg til dette, jeg har barn og ønsker ikke å ha personen i livet mitt lenger dersom vedkommende ikke blir rusfri. Etter nok en bilkrasj og jeg måtte hente vedkommende ruset på politikontoret (alltid jeg så må ordne opp) i forrige uke stilte jeg et ultimatum om at nå skulle vedkommende på avrusing eller så orket jeg ikke mer kontakt. 

Men vedkommende så det ikke var noe hjelp å få? Så jeg lurer på hva som skjer viss man går til fastlegen sin og ber om hjelp til avrusning med legemidler? Blir man henvist til en psykiater eller? 

Anonymkode: 028e0...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld vedkommende, så mister h*n førerkortet. Det kan ende med at h*n faktisk dreper noen

Anonymkode: 2d789...7aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anmeld vedkommende, så mister h*n førerkortet. Det kan ende med at h*n faktisk dreper noen

Anonymkode: 2d789...7aa

Ble tatt blodprøver av vedkommende nå før helgen, så førerkortet ryker (heldigvis) garantert. Bilen er også helt ødelagt, og jeg tviler på kasko dekker krasjet bil i påvirket tilstand. 

Men ja, vedkommende kunne drept noen eller seg selv forrige uke. Det er en av grunnene til jeg nå krever at vedkommende skal bli rusfri. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes hjelp å få - snakk med fastlegen. Avrusningsklinikker er det flere av. Skjønner at du er lei og sinna for oppførselen til vedkommende, men håper du vil være med med å heie om han/hun faktisk tar imot hjelp. 

Anonymkode: 7cbbf...1e0

Skrevet

Dette er vondt og vanskelig å forholde seg til. Skjønner godt du er lei. Jeg har selv kuttet fullstendig kontakt med nær familie pga alkohol og medikamenter. 😕 Forferdelig synd, men ofte er det vanskelig å komme seg ut av rus, og om de innerst inne ikke vil det ordentlig, så er det nesten umulig å bli rusfri. I mitt hode har de tatt et valg, de har valgt bort meg.

Men, det finnes hjelp å få hvis de ønsker det!!!! Det finnes klinikker, private og offentlige, og det finnes hjelp i kommunen. Man må bare ønske det, og ta imot hjelpen med åpent sinn.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Fragaria skrev:

Dette er vondt og vanskelig å forholde seg til. Skjønner godt du er lei. Jeg har selv kuttet fullstendig kontakt med nær familie pga alkohol og medikamenter. 😕 Forferdelig synd, men ofte er det vanskelig å komme seg ut av rus, og om de innerst inne ikke vil det ordentlig, så er det nesten umulig å bli rusfri. I mitt hode har de tatt et valg, de har valgt bort meg.

Men, det finnes hjelp å få hvis de ønsker det!!!! Det finnes klinikker, private og offentlige, og det finnes hjelp i kommunen. Man må bare ønske det, og ta imot hjelpen med åpent sinn.

Håper jeg får vedkommende til å oppsøke hjelp, føler det bare var en dårlig unnskyldning at det ikke var hjelp å få. Tror egentlig ikke personen ønsker å slutte, eller bare benekter for seg selv at det er et stort rusproblem. 

Gruer meg til å bryte kontakten dersom det blir aktuelt, men per nå så føler jeg det er det eneste rette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...