Gå til innhold

Hvordan få bort arr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hvem har god erfaring med å få bort eller dempe synlighet på arr? Har noen stygge arr på den ene overarmen fra noen sår jeg hadde. Tenkte det ville gå bort av seg selv, men så har jeg dessverre pirket for mye på det, slik at det har blitt værende. Tror arrene fortsatt forandrer seg litt så har tro på at det vil kunne bli litt bedring av seg selv også. Fikk sårene i januar. 

Har lest at man ikke skal utsette arr for sol, så har vært litt forsiktig. Er dog ganske blek i huden og lurer på om det gjelder i litt mindre grad da? Det lille jeg har fått av sol på armene har liksom dempet synligheten noe. 

Sol eller ikke sol altså? 

Fungerer det med kremer? 

Dere trenger ikke anbefale dyr strålebehandling for det har jeg ikke råd til :)

Takk for tips :)

Anonymkode: bd44f...9ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Silikongel pleier å ha god effekt. 

Anonymkode: 5c877...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kremer man kan få hos lege eller apotek som skal dempe synligheten av arr. Har ikke noe erfaring med dette, så kan ikke sin noe mer enn at jeg vet at det finnes😆 har også hørt noe om at sitron funker, men det vet jeg heller ikke noe om. Kanskje verdt å prøve dette før du kjøper andre dyre kremer osv? Kan vel ikke gjøre noe annen skade enn at det ikke funker:)

Anonymkode: 7ce2a...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tape på i sommer så du ikke får sol på. 

Anonymkode: 8ae9f...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Aloe vera skal visstnok være bra, men du får nok ikke bort arrene. Jeg så en gang en youtube video (mange år siden) på at om man hadde opphøyd arr så kunne man stikke det med nål så det ble mer flatt, men har ikke prøvd dette selv altså.. 

Anonymkode: 8b084...054

Gjest theTitanic
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hvem har god erfaring med å få bort eller dempe synlighet på arr? Har noen stygge arr på den ene overarmen fra noen sår jeg hadde. Tenkte det ville gå bort av seg selv, men så har jeg dessverre pirket for mye på det, slik at det har blitt værende. Tror arrene fortsatt forandrer seg litt så har tro på at det vil kunne bli litt bedring av seg selv også. Fikk sårene i januar. 

Har lest at man ikke skal utsette arr for sol, så har vært litt forsiktig. Er dog ganske blek i huden og lurer på om det gjelder i litt mindre grad da? Det lille jeg har fått av sol på armene har liksom dempet synligheten noe. 

Fungerer det med kremer? 

Jeg har mye strekkmerker på magen etter flere svangerskap. Det er også en slags arrvev. Jeg går mye i bare bikini topp og shorts så får sol på dette hele tiden.  Men i fjor en av de varmeste dagene med sterk sol ble jeg skikkelig solbrent på magen (hadde glemt solkrem). Å bli solbrent på skadet hud gjør vondt i månedsvis etterpå. Det er noe helt annet enn å bli vanlig solbrent. Å tape som foreslått over ville jeg nok ikke gjort, men heller vært påpasselig med god solfaktor. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, theTitanic skrev:

Jeg har mye strekkmerker på magen etter flere svangerskap. Det er også en slags arrvev. Jeg går mye i bare bikini topp og shorts så får sol på dette hele tiden.  Men i fjor en av de varmeste dagene med sterk sol ble jeg skikkelig solbrent på magen (hadde glemt solkrem). Å bli solbrent på skadet hud gjør vondt i månedsvis etterpå. Det er noe helt annet enn å bli vanlig solbrent. Å tape som foreslått over ville jeg nok ikke gjort, men heller vært påpasselig med god solfaktor. 

Hvorfor ikke tape? 

Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke tape? 

Å ha et stykke firkantet hvit hud et sted vil skille seg mye mer ut enn arret. Smører du godt får du mye jevnere farge. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, theTitanic skrev:

Å ha et stykke firkantet hvit hud et sted vil skille seg mye mer ut enn arret. Smører du godt får du mye jevnere farge. 

Hvorfor er det så farlig at det skiller seg ut da? Finnes i hudfarget variant også. Synes nesten ikke. Slipper å smøre seg gjentatte ganger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke ha sol det første halvåret. Bruk tape!! Sånn tynn hudfarget tape fra apoteket. Drit i om det blir skille. Skillet varer en liten stund, men hvo pene/stygge arrene blir er permanent.

Apoteket har også en krem/medisin man kan pensle på for at arrene skal bli penere. Har ikke prøvd den selv, så vet ikke hvor god effekten er. 

Arrene dine er fortsatt nokså ferske, så de vil nok bli mye mer diskret etterhvert.

Anonymkode: ffc31...e1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Retinol 😃om du har noen ansikts produkter så kan du åså bruke de på arr. 

Anonymkode: 3ee32...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så farlig at det skiller seg ut da? Finnes i hudfarget variant også. Synes nesten ikke. Slipper å smøre seg gjentatte ganger. 

Du får skille, huden blir hvit under tapen. 

Anonymkode: 346db...391

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen trenger bl.a. mineralet sink for å lage ny hud. Det er derfor mange smører sinkkrem på sår, arr og irritert hud. 

Anonymkode: 60a8d...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Bruker solfaktor 50 på armene nå men skal høre på apoteket angående produktene som ble nevnt her i tråden. 

Virker som arrene fortsatt er i forandring, for det varierer litt hvor røde og hvor oppsvulmede de er. 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2020 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Hei

Fungerer det med kremer? 

Har fått tilbud om å slipe ned ene arret mitt (arr etter øksehugg) men har valgt å ikke gjøre det siden det er en del av historien min.

Anonymkode: ababa...bf9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått tilbud om å slipe ned ene arret mitt (arr etter øksehugg) men har valgt å ikke gjøre det siden det er en del av historien min.

Anonymkode: ababa...bf9

😨

Anonymkode: 319ef...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig, men det er midlertidig. Stygge arr på grunn av soleksponering mens arrene er ferske er permanent.

Anonymkode: aa906...c7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler. TS spør om hvordan få bort arr, tape er lurt. Ja, det blir skille i år, men sol på arr er ikke lurt. Solkrem må på med jevne mellomrom og det er fort gjort å glemme. Til neste sommer vil det ikke være skille lenger. Jeg ser ikke problemet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...