Gå til innhold

Hvilken salatdressing til kebabtallerken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gjenskape takeaway-stedene sin kebabtallerken, og det jeg mangler er dressingen de bruker på salaten sin. Ikke kebabdressingen på kjøttet, men den som er på salaten. Hva er det? Er det bare vanlig Thousand Island eller er det noe annet?

Anonymkode: dbb7f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er en slags thousand Island ja. Men det finnes jo forskjellige merker og ikke alle smaker likt.

Anonymkode: 05c50...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer sikkert litt fra sted til sted. Noen bruker nok Iduns kebabdressing mens andre kanskje lager sin egen.
Du kan jo finne ut hvilket firma som leverer dressingene til favorittkebabsjappa di og se om du finner produktet på nett.

Anonymkode: a5f7e...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... så at det var salatdressing du var ute etter, ja.... Antageligvis en thousand island-variant, ja

 

Anonymkode: a5f7e...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye «kebab og pizza» dressing fra Spar når jeg spiser salat. Er litt spicy, kebabaktig og veldig god :) 

Anonymkode: 3a998...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du oppskrift på resten av kebabtallerkenen? 😊

Anonymkode: 03f87...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å kjøpe kebabdressing på Rema. Svart flaske, innbiller meg det står Aramiso eller noe sånt på. Smaker likt som hvitløksdressingen jeg har fått på salaten på kebabpizza og kebabtallerken. 

Anonymkode: 6ec98...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar. Jeg har mye å teste skjønner jeg, men får bare sette i gang.

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppskrift på resten av kebabtallerkenen? 😊

Anonymkode: 03f87...ccd

Jeg har funnet to typer kebabkjøtt, Kanda på Rema (frysedisken) og Folkets på Meny (sammen med kjøttboller og sånne ting i kjøledisk). Skal teste begge så får vi se hvilken som er best. Utover det blir det pommes frites og salat av issalat, mais, agurk og tomat og med dressing på. Og så selvsagt kebabdressing på kjøttet. Har kjøpt både mild og sterk, må teste begge. :) 

Anonymkode: dbb7f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømmedressingen til Peppes (den i små bokser, ikke flaske) 👌 Den er også supergod som dip :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for mange svar. Jeg har mye å teste skjønner jeg, men får bare sette i gang.

 

Jeg har funnet to typer kebabkjøtt, Kanda på Rema (frysedisken) og Folkets på Meny (sammen med kjøttboller og sånne ting i kjøledisk). Skal teste begge så får vi se hvilken som er best. Utover det blir det pommes frites og salat av issalat, mais, agurk og tomat og med dressing på. Og så selvsagt kebabdressing på kjøttet. Har kjøpt både mild og sterk, må teste begge. :) 

Anonymkode: dbb7f...84a

Ja ok, tenkte kanskje du hadde laget alt fra bunnen av. 😄 takk for svar!

Anonymkode: 03f87...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok, tenkte kanskje du hadde laget alt fra bunnen av. 😄 takk for svar!

Anonymkode: 03f87...ccd

Det får bli neste prosjekt kanskje! Først skal jeg teste ut ferdig-kjøttet. :) 

Anonymkode: dbb7f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...