Gå til innhold

Bytte av bleie på stranden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå som det er blitt mer sommer ute blir det sikkert en del turer til stranden. Barnet vårt på 2 bruker bleie. Hva har dere andre gjort i forbindelse med skifting på stranden? de stedene vi pleier å gå er veldig folksom. Er det innafor å gå så langt unna som mulig for å bytte, selv om det er bæsjebleie? Kun tiss er raskere å bytte og mindre styr selvsagt. 
Det er ikke stellerom/toalett på disse strendene. Hadde selvsagt valgt å gå dit om det var en mulighet. 

Anonymkode: 9fb52...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke sitter en meter fra meg å bytter bæsjbleie så bryr det meg fint lite hva folk gjør. Folk får se en annen vei om de ikke tåler å se at noen bytter bleie på ungen sin .

Anonymkode: d1976...d7a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått et sted hvor det ikke var folk og skifta bæsjebleie. Tissebleie ville jeg bare skiftet ved håndkleet 

Anonymkode: ac4f9...b08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke sitter oppi en folkemengde som sitter å spiser/griller. Så er det nok få som bryr seg. Det er jo ofte parkeringsplass i nærheten, så du kan jo gå dit og da unna folkemengden. 

Anonymkode: 59f81...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse dager skal jo ikke folk sitte tett oppi hverandre, så det går sikkert fint å skifte der dere sitter.  Er noen år siden det var en problemstilling for meg, men jeg hadde nok skiftet der vi satt hvis det ikke var noe stellerom/ toalett i nærheten. Man skjermer jo selvfølgelig så godt man kan 😎

Anonymkode: 48985...329

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om badebleie?

Anonymkode: aa0c5...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hørt om badebleie?

Anonymkode: aa0c5...72d

Badebleier må fortsatt byttes? 

Anonymkode: 3a230...a31

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hørt om badebleie?

Anonymkode: aa0c5...72d

Tror du ikke at en badebleie må byttes når ungen har bæsjet? 

Anonymkode: d1976...d7a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet på et håndkle på stranda. Passer på at det ikke sitter folk rett i nærheten. 
 

Er det veldig folksomt så går jeg i bilen og skifter i bagasjerommet. Har med stellematte eller håndkle. Mest for å skjerme ungen og ikke for å ta hensyn til andre 🤭 vil liksom ikke at tissen og rumpa hans skal stå på display for alle. 

Anonymkode: 407fd...d9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å gjøre det synlig i nærheten av folk som spiser.

Anonymkode: fece0...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jegvaldri tenkt på. Om det passer og det er plass, gå unna, hvis ikke må jo den bleien byttes uansett, og man er ute i det fri, likt er ikke då plagsom da. Det er jo ikke en vedvarende lukt. Verre med de som griller i en times tid og du sitter i rett vindretning. 

Anonymkode: e6ddc...e15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare gått litt unna ☺️ ingen burde bry seg om det, hva skal man gjøre liksom? 

Anonymkode: d4219...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du beviser bare det jeg alltid har sagt, noen foreldre ser ikke mer enn seg selv og gullungene, som selvsagt aldri er ekle, selv med bæsj oppover ryggen. Man går unna folk når man bytter en bæsjbleie, det stinker død! Kunne aldri falt meg inn å bytte en ekkel bæsjbleie rett ved siden av noen som sitter å koser seg i sola, det er rett og slett dårlig folkeskikk å ikke ta slike hensyn. 

Anonymkode: d1976...d7a

Har man flere barn er det ikke alltid det lar seg gjøre å gå langt unna. 

Anonymkode: 7b7cd...bd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har jo som regel med en parasoll eller andre ting for å skygge de minste litt for sola, det holder lenge med å bruke den som skjerming. Sitter folk veldig nær så trekker man litt unna, null stress. 

Anonymkode: f339e...d65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har med bil skifter du i bilen. Hvis ikke går du langt fra folk når du skal bytte. 

Anonymkode: c3c8f...c2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg en til person med meg, ber jeg vedkommende om å holde et håndkle rundt oss. Som et telt liksom. 
Men jeg ammer under et teppe også... ligger et helseteppe over skulderen og babyen min. 
Jeg velger å gjøre det slik, jeg er blyg og vil ikke vise pupp, ei heller ikke mitt barns bæsjebleier 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En 2 åring ville jeg bare tatt og gått litt bort fra folk og byttet bæsjebleie på. Da er det stort sett ikke "bæsj oppetter ryggen" som på babyer, bare et par klumper i en bleie, som krever litt tørk og ny (bade)bleie, fort gjort. Tissebleier byttes bare  der og da, null stress. 

 

Anonymkode: c2366...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissbleie bytter jeg på stranda. Bæsjbleie kommet ann på, er det bare å tørke litt er det mulig jeg bare vasker i full fart. De som synes det er ekkelt får sku seg vekk. 

Anonymkode: cb664...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh? Hvorfor skulle du ikke fått skifte bleie på barnet? Skal barne gå rundt på stranda med bæsjebleie da eller?

Anonymkode: aaeb9...510

Nei selvfølgelig skal ikke barnet gå med full bleie. Jeg bare ønsker å høre hva andre mener om dette og hvor det er akseptert å skifte på stranden (eller generelt plasser for publikum uten toalett).

Anonymkode: 9fb52...a04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å gjøre det synlig i nærheten av folk som spiser.

Anonymkode: fece0...9fb

På stranda....?? 

Anonymkode: 5a895...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...