Gå til innhold

Katten min angrep meg idag igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Musculi
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen katter blir sure for at eieren ikke ser på tv. Lek med katten, hun har sikkert masse innestengt energi. Energi bygger seg opp hele tiden, og får de den ikke ut eksploderer de = angriper 

Anonymkode: 3b100...172

Ja, lurt råd egentlig

Videoannonse
Annonse
Gjest Musculi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei dyr får ikke menneskelige egenskaper slik det å være sur er.

Anonymkode: ae740...ccd

Tegnet litt je hihi

958D2500-8CD3-4CDD-9980-E853A17A7ABA.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du virker helt frisk. Har katten mat, vann, får den gå ut? 

Anonymkode: 5e218...07f

• Liker 4
Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du virker helt frisk. Har katten mat, vann, får den gå ut? 

Anonymkode: 5e218...07f

Jada, har alt den

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Musculi skrev:

Behandler henne så godt jeg kan så, ja takker for hjelpen

Da er det mye mulig at katt ikke er dyret for deg om dette er resulatet.

Anonymkode: cfd6a...847

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Musculi skrev:

Jeg har ikke gjort noe

Ikke oppdratt den heller?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, min katt kan "angripe" når han ønsker oppmerksomhet, og noen ganger oppleves det som helt uprovosert. Skriver det i hermetegn, fordi jeg tenker han ikke gjør det av vond vilje eller for å angripe. Det er en katt som er adoptert fra en dyrevernorganisasjon, og som har hatt det vanskelig i "sitt tidligere liv". Jeg tenker at det kan ha gjort han mer tilbøyelig til å ha en slik kontaktform. Jeg har hatt han i 2 år, og han blir stadig tryggere og "angrepene" kommer sjeldnere. (Min katt er sjekket av dyrlege ved overtakelse og siden hvert år i forbindelse med vaksinasjon, og er funnet helt frisk. Han er aktiv og leken, ute og inne, har bra matlyst og lever det gode katteliv.)

Anonymkode: 659b9...e76

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei dyr får ikke menneskelige egenskaper slik det å være sur er.

Anonymkode: ae740...ccd

Dyr kan bli sure jo. Det ser jeg på min katt om jeg avviser han(ikke vil kose med ham). Da ignorerer han meg i timesvis, noe han aldri gjør. Han angriper aldri da. Jeg vil si det handler enten om smerter, sykdom eller dårlig oppdragelse. Har katten alltid bitt uprovosert? Hvor gammel er den?

Anonymkode: 25101...77f

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Gjest Musculi skrev:

Tegnet litt je hihi

958D2500-8CD3-4CDD-9980-E853A17A7ABA.jpg

Kan ærlig talt ikke se hva du har prøvd å tegne her 😶

Anonymkode: b8e60...46d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 5/30/2020 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

Hvis katten har gjort dette helt totalt uprovosert, da er en tur til veterinæren på sin plass.

Anonymkode: cfd6a...847

Ja hadde avlivet den hadde det vært min katt

Anonymkode: 47721...f05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hadde avlivet den hadde det vært min katt

Så du hadde bare avlivet dyret ditt uten å sjekke om det faktisk var sykt eller har vondt? Wow...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du hadde bare avlivet dyret ditt uten å sjekke om det faktisk var sykt eller har vondt? Wow...

Ja med en mannevond katt så 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja med en mannevond katt så 

Hjelpes... du bør kanskje finne ut HVORFOR katten er sånn? De er ikke bruk og kast. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda et bevis på at katter er utilregnelige dyr som ikke hører hjemme i hus sammen med mennesker. Skjønner ikke hva folk skal med sånne mannevonde skapninger. 

Anonymkode: ce062...e5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et bevis på at katter er utilregnelige dyr som ikke hører hjemme i hus sammen med mennesker. Skjønner ikke hva folk skal med sånne mannevonde skapninger. 

Fordi EN katt sliter med noe så er det et bevis på at de ikke hører sammen med mennesker? 😂 greit nok at du ikke liker katter altså, men halo..

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er ikke mannevonde. Jeg og min familie har hatt katter igjennom hele min oppvekst og nå som voksen så har jeg også egne katter. Kattene har aldri gjort oss noe vondt i det hele tatt. De har vært kjærlige, snille, gode, og kosete. De har vært en del av familien min. Utifra utsagnet ditt, så antar jeg at du aldri har hatt en katt. Ingen katter er like og bare fordi en katt sliter med f eks å forholde seg til enkelte mennesker, så betyr ikke det at absolutt alle katter er like.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboen min fikk en kattunge som aldri ble tam for andre enn eieren. Katten var veldig skvetten og redd og gjemte seg under sofaen når det kom besøk. 

Etter et par år begynte katten plutselig å angripe sin eier så voldsomt noen ganger, at h*n måtte 2 ganger på legevakten for stivkrampesprøyte.

Min nabo tok katten til dyrlegen og hun mente katten hadde psykiske problemer faktisk, og at katten kom bare til å bli mer utagerende hvis den ikke ble avlivet, og det ble den.

Jeg sier ikke at din katt har psykiske problemer, men katter har issues de også! 

Anonymkode: 5b6ab...b67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Fordi EN katt sliter med noe så er det et bevis på at de ikke hører sammen med mennesker? 😂 greit nok at du ikke liker katter altså, men halo..

På 1.6.2020 den 22.27, Kittykat skrev:

Katter er ikke mannevonde. Jeg og min familie har hatt katter igjennom hele min oppvekst og nå som voksen så har jeg også egne katter. Kattene har aldri gjort oss noe vondt i det hele tatt. De har vært kjærlige, snille, gode, og kosete. De har vært en del av familien min. Utifra utsagnet ditt, så antar jeg at du aldri har hatt en katt. Ingen katter er like og bare fordi en katt sliter med f eks å forholde seg til enkelte mennesker, så betyr ikke det at absolutt alle katter er like.

Ikke all katter men mange. Hører ofte om katter som klikker uten grunn. Mange flere tilfeller enn hunder. 
Jo jeg har hatt katt, siden dere lurer. De har kort lunte og passer ikke som familiedyr ihvertfall. Kanskje hos noen godt voksne mennesker uten barn som orker å hanskes med den egoistiske og uempatiske oppførselen deres. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke all katter men mange. Hører ofte om katter som klikker uten grunn. Mange flere tilfeller enn hunder. 
Jo jeg har hatt katt, siden dere lurer. De har kort lunte og passer ikke som familiedyr ihvertfall. Kanskje hos noen godt voksne mennesker uten barn som orker å hanskes med den egoistiske og uempatiske oppførselen deres. 

Har faktisk ikke hørt om noen katter som har klikket uten grunn i min omgangskrets 😂 avskyen din skinner, ikke så sjarmerende 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt om noen katter som har klikket uten grunn noen gang. Katter er fantastiske som familiedyr. Vi har 3 barn og har 2 katter. De har det kjempebra. Mine foreldre har hatt flere katter opp igjennom årene, i tillegg til at de hadde 5 barn. Egoistiske og uempatiske katter/hunder (og hvilket som helst kjæledyr egentlig) er sjeldne. Ja, de finnes, men de er sjeldne. 

Men jeg vil også tippe det at de kattene som blir "mannevonde" har blitt mishandlet av eieren, i de fleste tilfeller. Hvordan eieren og omgivelsene er mot katten, har ganske mye å si.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...