Gå til innhold

Katten min angrep meg idag igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Musculi
Skrevet

Hun liker at jeg ser på tv, men jeg reiste meg opp og gjorde noen ting og så ble hun sur igjen da og angrep meg, masse sår overalt på bena og armene, er din sånn også? ;o

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her et det en hel del kontekst som ikke kommer frem. Katter angriper ikke bare ut av ingenting. 

Anonymkode: 39e02...bf2

• Liker 8
Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her et det en hel del kontekst som ikke kommer frem. Katter angriper ikke bare ut av ingenting. 

Jeg har ikke gjort noe

AnonymBruker
Skrevet

Hvis katten har gjort dette helt totalt uprovosert, da er en tur til veterinæren på sin plass.

Anonymkode: cfd6a...847

• Liker 7
Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis katten har gjort dette helt totalt uprovosert, da er en tur til veterinæren på sin plass.

Nja, kanskje hun sliter litt bare

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Musculi skrev:

Nja, kanskje hun sliter litt bare

Sykdom kan endre atferden til en katt. Ta den med til legen for en sjekk.

• Liker 13
Skrevet

Sikker på katten ikke har vondt eller er syk? Slik oppførsel kan være en indikasjon..

• Liker 1
Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, FlyBabe skrev:

Sikker på katten ikke har vondt eller er syk? Slik oppførsel kan være en indikasjon..

Hun virker helt normal egentlig, det er bare at hun blir sur når jeg ikke ser på tv, men det blir så fort kjedelig å se på

Skrevet
Akkurat nå, Musculi skrev:

Hun virker helt normal egentlig, det er bare at hun blir sur når jeg ikke ser på tv, men det blir så fort kjedelig å se på

Men slik oppførsel er ikke normal, jeg ville ha tatt den med meg til veterinæren for en generell sjekk. Får den mosjon/lek? Utetid? 

(Om du skal avvise alle svar, hva vil du egentlig med innlegget ditt? Jeg har to katter, har hatt katt før, og ingen av de har angrepet meg)

• Liker 11
Gjest Musculi
Skrevet

Men slik oppførsel er ikke normal, jeg ville ha tatt den med meg til veterinæren for en generell sjekk. Får den mosjon/lek? Utetid? 

(Om du skal avvise alle svar, hva vil du egentlig med innlegget ditt? Jeg har to katter, har hatt katt før, og ingen av de har angrepet meg)

Avviser ingen svar, dere bare antar ting

Skrevet
1 minutt siden, Musculi skrev:

Avviser ingen svar, dere bare antar ting

Selvsagt antar vi ting, vi er ikke katten din og vet hva den føler...

• Liker 5
Gjest Musculi
Skrevet

Selvsagt antar vi ting, vi er ikke katten din og vet hva den føler...

Jeje, bortkasted tråd igjen

AnonymBruker
Skrevet

nei dyr får ikke menneskelige egenskaper slik det å være sur er.

Anonymkode: ae740...ccd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Musculi skrev:

Jeg har ikke gjort noe

Du sier du ikke har gjort noe, men det er mye vi mennesker gjør som katter tolker på sitt språk. Eks: katter legger seg på ryggen og viser magen. Dette viser tillit fra kattens side, mens mennesker oppfatter dette som en invitasjon til å klappe magen, og blir så angrepet av katten, da katter ofte ikke liker å bli berørt på magen.

Som andre skriver det kan også være snakk om sykdom hos katten. Ikke en dum ide å ta kontakt med en vetrinær.

• Liker 9
Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier du ikke har gjort noe, men det er mye vi mennesker gjør som katter tolker på sitt språk. Eks: katter legger seg på ryggen og viser magen. Dette viser tillit fra kattens side, mens mennesker oppfatter dette som en invitasjon til å klappe magen, og blir så angrepet av katten, da katter ofte ikke liker å bli berørt på magen.

Som andre skriver det kan også være snakk om sykdom hos katten. Ikke en dum ide å ta kontakt med en vetrinær.

Behandler henne så godt jeg kan så, ja takker for hjelpen

Skrevet

Jeg har hatt flere katter og ingen av dem har «angrepet» noen, untatt ved lek. Sånn som i tråd nederst i buksa, eller tær utenfor dyna osv.
Kan bli små riper, men aldri masse sår på armer og ben.

Ikke normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten liker kanskje ikke brå bevegelser, blir utrygg og går i angrepsmodus?

Anonymkode: aa629...950

Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Katten liker kanskje ikke brå bevegelser, blir utrygg og går i angrepsmodus?

Anonymkode: aa629...950

Nja, jeg så på tv bare, gjorde ingenting egentlig, bare reiste meg opp og gjorde noe på dataen, men hun ble visst sur av det så

Gjest Musculi
Skrevet
5 minutter siden, LittDiva skrev:

Jeg har hatt flere katter og ingen av dem har «angrepet» noen, untatt ved lek. Sånn som i tråd nederst i buksa, eller tær utenfor dyna osv.
Kan bli små riper, men aldri masse sår på armer og ben.

Ikke normalt.

Skjønner, klappet henne litt nå, hun virker glad igjen nå så

AnonymBruker
Skrevet

Ingen katter blir sure for at eieren ikke ser på tv. Lek med katten, hun har sikkert masse innestengt energi. Energi bygger seg opp hele tiden, og får de den ikke ut eksploderer de = angriper 

Anonymkode: 3b100...172

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...