Gå til innhold

Barne oppdragelse slettet


sørlands-jenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje du burde be henne om å etterspørre COS-kurs på helsestasjonen. Det er noe for venninnen din. 

Anonymkode: 8d3c7...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev du om i går også, så hva er vitsen med å skrive nøyaktig samme innlegg nå?

Dette er ikke ditt problem og du har ingenting med det å gjøre. Så lenge moren dekker alle behovene til barnet så er det ikke krise at han får snop nå og da.

Anonymkode: ed69d...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skal vi synes om det? Det høres ikke helt bra ut. 

Anonymkode: 6a113...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne moren gjør barnet sitt en bjørnetjeneste. Hvordan blir det når denne ungen møter motgang senere i livet tror du? 
Mor bør ta COS kurs og lese om grensesetting.

Anonymkode: e0fd7...4e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sørlands-jenta skrev:

Hva synes dere om dette?

 

ei jeg kjenner har et barn på 3,5 år. Jeg har vært med hun og barnet en del. Jeg har sett ofte at det brukes godsaker for å få barnet til å lye. Feks vist du tar på deg dressen skal du få is. Eller vist du bader skal du få en snope ting. Dette høre jeg hver gang jeg er med hun og barnet og er med dem en del. En gang skulle barnet vaske hennende . Barnet ville ikke vasket med såpe så da trengte han ikke vaske med såpe.

En gang var ungen  dass våt i buksen fordi han hadde drukket vann i bilen. Kjæresten til mor ville gi han en ny bukse men ungen begynte å trasse og da sa moren at han får bare gå sånn. En annen gang hadde han tisset i bleien også skulle de skifte, men så begynte ungen å trasse og da ga hun seg så da akiftet hun heller bleien når han hadde sovnet.

en gang jeg var der satt barnet oppå tv benken og spiste middag.  Når ungen bader ser jeg ofte at barnet bader alene på badet . Så sitter moren på tlf inne i stuen. Når vi er på lekeplass så setter moren seg rett på tlf og det er mest meg som leker med barnet.  Sett noen ganger at barnet får is før middag så orker han ikke middag eller at han orker lite.  Så når han har lagt seg så blir han sulten også får han eple eller ei kalde pølse i sengen.  Ungen har tv og data på rommet så han sovner til netflix hver kveld.  De pusser tennene hans i sengen hans når han har lagt seg. Noen ganger får han bare fluor. Så en del ganger når han har lagt seg og de har pusset tennene hans i sengen eller bare fluor . Så får han tyggis etterpå. 

 

I fjor var det en dag der det var 30 grader. Så var jeg med hun og barnet . Da hadde hun bare tatt med en liten juice .de var alså på besøk hos meg. Når vi kom inn hadde ungen sand på føttene og hennende. Hun går bare å setter seg ned i sofaen på tlf. Så ender opp med at jeg vasker føttene og hennende hans. Hun spør heller ikke etter drikke til barnet. Hun bare sitter på tlf. Så jeg finner frem drikke. Når vi setter oss i sofaen så sier hu ikke noe til ungen. Ungen satt bare i sofaen og kjedet seg. Da hadde ikke ungen vært hos meg så han var veldig sjenert og turde ikke ta drikke. Så jeg spurte om han ville ha og tok glasset bort til han og da drakk han. Moren sitter fremdeles på tlf.  

 Merker at hun ikke takler når ungen begynner å trasse.  En gang var vi i butikken og da ville han ha snop var på en onsdag. Og da fikk han det og da sier hun at det er jo vanskelig å si nei. Ofte når jeg har vært der har jeg sett at barnet har en liten skål med chips eller kjeks eller snop.

Dette er bare noe av det jeg kommer på.

Høres ut som hun trenger en kombo av COS/DUÅ og Marte Meo 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Høres ut som hun trenger en kombo av COS/DUÅ og Marte Meo 

marte meo er sånn de filmer er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, denne moren gjør barnet sitt en bjørnetjeneste. Hvordan blir det når denne ungen møter motgang senere i livet tror du? 
Mor bør ta COS kurs og lese om grensesetting.

Anonymkode: e0fd7...4e7

helt enige at hun bør lese litt om grensesetting . grensesetting er veeeeldig viktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sørlands-jenta skrev:

marte meo er sånn de filmer er det ikke det?

Jo det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...