Gå til innhold

Tips til mat til kurvfest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert på kurvfest,og aner ikke hva jeg skal ta med. Jeg er eleendig til å lage mat,og er superkresen.. er jo ikke nødt til å like det selv,så håper noen kan hjelpe meg litt å komme på noe enkelt,men ikke flaut å ta med😇

Anonymkode: ef846...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo ta med deg alt mulig fra laks og eggerøre til pastasalat, en form med lasagne, bruschetta, pai, et fat spekemat, potetsalat, brokkolisalat, en bolle med reker+ loff, sitron og majones, Kyllingvinger og dip, lefseruller... bare fantasien setter grenser.

Anonymkode: dc944...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe ferdig på butikken.  Det er det de fleste gjør. 

Du kommer til å oppdage at flere kommer med ferdigkjøpt potetsalat, salat på pose, spekekjøtt og focaccia pluss en skikkelig som har vært litt gal og har med noe så vilt som et glass oliven.

Og i alle vennegjenger er det alltid en som lager alt fra bunnen og ikke er redd for å si det... hun kommer til stille med pai eller pastasalat og hjemmebakt focaccia... 

Anonymkode: 2771c...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango og avocado salat

Ingredienser

3 stk mango

3 stk avokado

3 stenger vårløk

3 stk lime

3 stk chili

3 ss olivenolje

Del mango og avokado, og fjern steinene. Hakk mango, avokado, vårløk og chili. Bland godt. Hell over limesaft og olje.

 

 

Anonymkode: 27646...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater konseptet kurvfest når ikke matretter er fordelt på forhånd. Alle kommer med brød, spekeskinke eller salat, liksom. Blir mye brød. Eller lefseruller. 

Jeg ville laget en pai med spinat, fetaost og soltørket tomat. Det metter, er lett å lage og er noe de fleste liker. Pai er vanlig å ha med, men det gjør ikke noe om det blir flere ulike paier. 

Alternativt en stor bolle taboulleh med halloumi på toppen og tzatziki eller hummus i en bolle ved siden av. 

Såkan du selvfølgelig lage lefseruller, noen med røkelaks og noen med spekeskinke. Bare vær forberedt på at det ofte er mye lefseruller. 

En stor bolle gresk salat er også noe de fleste liker. Men igjen, det er ofte mye salat. 

Anonymkode: 546a6...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antageligvis er det flere som lurer på det og som også har spurt verten om det er greit med "ditt eller datt", så sjekk med arrangøren 😊  Det har jeg gjort flere ganger, og da har jeg alltid fått vite om en del ting som andre har sagt de skal ta med. (Hvis jeg har oversikt over alle/ de fleste som kommer, så snakker jeg med dem og lager avtaler om hva den enkelte skal ha med seg).  

Anonymkode: 981b2...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp noe ferdig på butikken.  Det er det de fleste gjør. 

Du kommer til å oppdage at flere kommer med ferdigkjøpt potetsalat, salat på pose, spekekjøtt og focaccia pluss en skikkelig som har vært litt gal og har med noe så vilt som et glass oliven.

Og i alle vennegjenger er det alltid en som lager alt fra bunnen og ikke er redd for å si det... hun kommer til stille med pai eller pastasalat og hjemmebakt focaccia... 

Anonymkode: 2771c...008

Ha,ha, du må skaffe deg flere venner som er glade i å lage mat 😄 I min krets blir slike lag alltid til et fantastisk måltid med mye spennende og variert mat, men vi pleier å avtale oss i mellom hva vi skal lage sånn at det blir mye forskjellig. 

Anonymkode: 981b2...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er en kurvfest? 

Anonymkode: 58e2f...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...