AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Del Skrevet 27. mai 2020 Som overskriften Hører gjerne også om dårlige erfaringer. (kan også tenke meg å vurdere et slags kombi, dvs: ikke bare pulsklokke, men også til annet - noen erfaringer med kombi?) Anonymkode: 9c2d5...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Del Skrevet 27. mai 2020 Mener du treningsklokke eller aktivitetsbånd når du skriver kombi? Hva slags type trening driver du med? Hva ønsker du å tracke utenom puls? Skal du ha med mobil i tillegg til klokke eller ønsker du musikk og gps i klokka? Vil du bruke pulsbelte, eller ha det enklere men noe mer unyansert med måling på håndleddet? Anonymkode: c45f6...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg jogger, trener en del andre ting (på treningsstudio) og går en del på ski, sykler etc. Ønsker å følge med på pulsen. Men har hørt at pulsklokke kan også ha andre ting, som at man får beskjed om at man har fått sms f.eks. Den type ting. Gps er ønsket fordi det kan gi meg mulighet til å følge med bla. hvor langt jeg jogger, tid (hvis det er samme rute, slik at jeg kan måle effekten) etc. Noe slikt. Har søkt google, men får veldig mange forskjellige svar, så tenkte å spørre her på treningsforumet om noen vet konkret om en slik type "klokke" og som har slike funksjoner. Anonymkode: 9c2d5...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Del Skrevet 27. mai 2020 Polar Ignite er fin for løping og trening på senter. Anonymkode: c45f6...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Del Skrevet 27. mai 2020 Har prøvd både Fitbit og Apple Watch. Sistnevnte syntes jeg var bra! Avhengig av hvilken telefon du har (tror apple Watch kun fungerer på iPhone hvis jeg ikke tar helt feil). Dersom det ringer eller du får meldinger, så kan du svare med klokka. Den har ulike apper du kan installere for å se blant annet søvn, ski, slalåm, joggetur osv. Det var tungvint å se hvor mange skritt du har gått med klokka (må inn noe greier på mobilen). Med Fitbit kan du se hvem som ringer, og hvem som sendte deg tekstmelding - men du kan ikke svare på disse via klokka. Utenom det så kan du heller ikke se søvn hvis dette er viktig for deg. Når det er snakk om GPS på denne, så må du installere en app på telefonen (Endomondo) for å se hvor du har gått. Med bare ett enkelt "touch" på klokka, så kan du se både skritt, km, distanse og mer. Jeg dusjet bestandig med klokken(e) på, da disse tåler vann (Ikke dypere enn 5 meter elns). Anonymkode: 90d00...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Del Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har prøvd både Fitbit og Apple Watch. Sistnevnte syntes jeg var bra! Avhengig av hvilken telefon du har (tror apple Watch kun fungerer på iPhone hvis jeg ikke tar helt feil). Dersom det ringer eller du får meldinger, så kan du svare med klokka. Den har ulike apper du kan installere for å se blant annet søvn, ski, slalåm, joggetur osv. Det var tungvint å se hvor mange skritt du har gått med klokka (må inn noe greier på mobilen). Med Fitbit kan du se hvem som ringer, og hvem som sendte deg tekstmelding - men du kan ikke svare på disse via klokka. Utenom det så kan du heller ikke se søvn hvis dette er viktig for deg. Når det er snakk om GPS på denne, så må du installere en app på telefonen (Endomondo) for å se hvor du har gått. Med bare ett enkelt "touch" på klokka, så kan du se både skritt, km, distanse og mer. Jeg dusjet bestandig med klokken(e) på, da disse tåler vann (Ikke dypere enn 5 meter elns). Anonymkode: 90d00...b45 Joda, du kan se søvn, herregud. Nå surret jeg. Det er jo bare å ha Fitbit appen. Anonymkode: 90d00...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Del Skrevet 27. mai 2020 Veldig fornøyd med polar ignite Anonymkode: 7be91...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Del Skrevet 27. mai 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd både Fitbit og Apple Watch. Sistnevnte syntes jeg var bra! Avhengig av hvilken telefon du har (tror apple Watch kun fungerer på iPhone hvis jeg ikke tar helt feil). Dersom det ringer eller du får meldinger, så kan du svare med klokka. Den har ulike apper du kan installere for å se blant annet søvn, ski, slalåm, joggetur osv. Det var tungvint å se hvor mange skritt du har gått med klokka (må inn noe greier på mobilen). Med Fitbit kan du se hvem som ringer, og hvem som sendte deg tekstmelding - men du kan ikke svare på disse via klokka. Utenom det så kan du heller ikke se søvn hvis dette er viktig for deg. Når det er snakk om GPS på denne, så må du installere en app på telefonen (Endomondo) for å se hvor du har gått. Med bare ett enkelt "touch" på klokka, så kan du se både skritt, km, distanse og mer. Jeg dusjet bestandig med klokken(e) på, da disse tåler vann (Ikke dypere enn 5 meter elns). Anonymkode: 90d00...b45 Du trenger ikke endomondo. Jeg bruker fitbit-appen for å se kart over hvor jeg har gått/løpt, tempo, distanse osv. Bare trykk på «exercise this week» så kommer alle øktene opp. Anonymkode: c45f6...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Del Skrevet 28. mai 2020 På 27.5.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke endomondo. Jeg bruker fitbit-appen for å se kart over hvor jeg har gått/løpt, tempo, distanse osv. Bare trykk på «exercise this week» så kommer alle øktene opp. Anonymkode: c45f6...80e Trenger man pulsbelte til fitbit? Har dere noen linker til den fitbit klokka dere har? Anonymkode: 55815...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg var fornøyd med Fitbit-appen, men klokkene ble utrolig fort ødelagt. Kjøpte en Blaze som HR-sensoren sluttet å virke på etter ett år, fikk tilsendt ny brikke. Denne hadde litt feil størrelse så menyknappen ble konstant holdt inne slik at klokken vibrerte og batteriet ble oppbrukt med en gang. Valgte ikke å få tilsendt ny Blaze gratis, tok 50% på en Versa. Etter 6 mnd røk båndet på denne, fikk tilsendt nytt. Så røk klokka etter 6 mnd til, fikk tilsendt Versa 2. Da gadd jeg ikke mer, solgte den nye på Finn og kjøpte Garmin Vivoactive 4s som jeg er veldig fornøyd med. Anonymkode: 956a0...197 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #11 Del Skrevet 29. mai 2020 Fitbit er ikke en treningsklokke. Den måler svært upresist på håndleddet, i hvert fall når man trener og pulsen går raskt opp og ned. Når jeg sykler bruker jeg bare pulsbeltet til polar sammen med polar beat appen. Da får jeg gull oversikt over treningen på en enkel måte. Når jeg løper kobler jeg til klokka og får dermed full oversikt over puls til enhver tid hvis målet er å løpe i fastsatte soner. Vil du ha oversikt over søvn og skritt kjøper du fitbit, vil du trene kjøper du polar eller en annen treningsklokke. Anonymkode: ad832...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 29. mai 2020 #12 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg bruker Garmin Vivoactive HR og er godt fornøyd med den. Måler søvn, puls, GPS + + til en rimelig pris. I tillegg bruker jeg Endomondo på telefonen og synkroniserer også klokka mot telefonen så jeg får den infoen jeg trenger til enhver tid. Jeg har sammenliknet pulsen fra belte mot klokka (håndledd) og det stemmer overraskende bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 29. mai 2020 #13 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg har kjøpt Fitbit Versa 2, og er veldig fornøyd. Ville ha en blanding av treningsklokke og smartklokke, og føler jeg har fått akkurat det jeg ønsket. - God batteritid - Spotify rett i klokken - Fitbit pay (tæpping, bare med klokken, topp hvis man har glemt lommeboken) - Svare telefon og sms (du kan ta telefonen, men må snakke via ørepropper/headset) - Kalenderpåminnelser på klokken - Pulsklokke - Flere treningssettinger (Løpe, sykle, svømme, tur, ellipse, osv) - Skritteller - Logger søvnkvalitet - Artige bakgrunner (har bitmojien min der nå f.eks, og den endres ift om jeg har vært slapp/aktiv og når på dagen det er) - Vanntett - Du trenger ikke pulsbelte (klokker med pulsbelte gir mest korrekt resultat, men med mindre helt nøyaktig puls er superviktig for deg, så klarer du deg fint med en klokke uten) - Du kan ha artige challenges med andre som har fitbit - God pris Det den ikke har er GPS, men det har du i fitbit-appen, så om du er som meg og alltid har med deg telefonen, vil telefonen logge ruten for deg, med info om hastighet, tid, distanse, kaloriforbruk, osv. Den er nok ikke i toppsjiktet hverken som treningsklokke eller som smartklokke, men jeg synes den har med seg det viktigste fra begge, så til mitt bruk er den helt topp. I tillegg er den ikke så stor og klumpete på armen, men heller nett og fin og ikke noe problem å ha på selv til penere antrekk. Jeg betalte rundt 1900 for min på XXL i en fin rosegull farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Del Skrevet 31. mai 2020 På 29.5.2020 den 8.06, AnonymBruker skrev: Fitbit er ikke en treningsklokke. Den måler svært upresist på håndleddet, i hvert fall når man trener og pulsen går raskt opp og ned. Når jeg sykler bruker jeg bare pulsbeltet til polar sammen med polar beat appen. Da får jeg gull oversikt over treningen på en enkel måte. Når jeg løper kobler jeg til klokka og får dermed full oversikt over puls til enhver tid hvis målet er å løpe i fastsatte soner. Vil du ha oversikt over søvn og skritt kjøper du fitbit, vil du trene kjøper du polar eller en annen treningsklokke. Anonymkode: ad832...81d Polar gir oversikt over søvn og skritt også i tillegg til trening 😉 Jeg har Polar Vantage og er kjempefornøyd! Anonymkode: 88d69...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 31. mai 2020 #15 Del Skrevet 31. mai 2020 På 27.5.2020 den 21.30, AnonymBruker skrev: Har prøvd både Fitbit og Apple Watch. Sistnevnte syntes jeg var bra! Avhengig av hvilken telefon du har (tror apple Watch kun fungerer på iPhone hvis jeg ikke tar helt feil). Dersom det ringer eller du får meldinger, så kan du svare med klokka. Den har ulike apper du kan installere for å se blant annet søvn, ski, slalåm, joggetur osv. Det var tungvint å se hvor mange skritt du har gått med klokka (må inn noe greier på mobilen). Med Fitbit kan du se hvem som ringer, og hvem som sendte deg tekstmelding - men du kan ikke svare på disse via klokka. Utenom det så kan du heller ikke se søvn hvis dette er viktig for deg. Når det er snakk om GPS på denne, så må du installere en app på telefonen (Endomondo) for å se hvor du har gått. Med bare ett enkelt "touch" på klokka, så kan du se både skritt, km, distanse og mer. Jeg dusjet bestandig med klokken(e) på, da disse tåler vann (Ikke dypere enn 5 meter elns). Anonymkode: 90d00...b45 Jeg har Apple Watch, jeg får opp skrittelleren veldig lettvint på klokka. Man kan bestemme selv hva som skal være konstant fremme på skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #16 Del Skrevet 31. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Polar gir oversikt over søvn og skritt også i tillegg til trening 😉 Jeg har Polar Vantage og er kjempefornøyd! Anonymkode: 88d69...722 Ja, selvfølgelig. Poenget var mer at fitbit ikke er en treningsklokke selv om noen tror det fordi den viser puls. Anonymkode: ad832...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå