Gå til innhold

Hvor ofte drikker du/din samboer øl?


Kenelz

Anbefalte innlegg

Øl, aldri, da ingen av oss liker det. 
Men vi drikker cider og vin et par -tre ganger i måneden, da til mat i helgene, som regel. Om sommeren kan det bli litt oftere, da det kan være godt med en cider til grillmat selv om det er midt i uka. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/27/2020 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Et glass 2-3 ganger i uka. Han er ølbrygger så en av våre hobbyer er å prøvesmake diverse øl til forskjellig mat blant annet. 

Anonymkode: 10aa4...75d

Uff høres ut som om dere er på vei til å bli alkoholikere begge to 

Anonymkode: da597...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt en til to ganger pr. Måned. På sommeren kan det bli litt oftere, når grillen er i bruk. Synes ikke det er spesielt mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff høres ut som om dere er på vei til å bli alkoholikere begge to 

Anonymkode: da597...404

😂😂😂 her inne kan man jo knapt ta seg et glass vin et par ganger i uka uten å få «alkoholiker» Stempelet slengt etter seg 

Anonymkode: 10aa4...75d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-6 ganger i året, kommer an på hvor ofte jeg går ut. 

Anonymkode: 096f9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt en gang annenhver måned. 

Anonymkode: 27968...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte, vi tar oss gjerne noen pils til helga. Og kanskje en på hverdag hvis vi sitter ute i solveggen 

Anonymkode: efb66...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker 1 enhet hver ca 4 ganger i uka. Går vi ut på noe blir det 3-4 enheter hver. 

Anonymkode: bd4fa...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfri øl hver helg, med alkohol ca 2 ganger i måneden. Skulle gjerne drukket mer, men vil begrense alkohol og kalorier.

Anonymkode: 04d36...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Uff høres ut som om dere er på vei til å bli alkoholikere begge to 

Anonymkode: da597...404

2-3 glass i uken = alkoholiker?? 😂

Anonymkode: 04d36...b79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2020 den 0.24, SPOCA skrev:

Verken han eller jeg drikker alkohol, så jeg må si aldri. Eller, det hender han tar seg en alkoholfri øl en sjelden gang.

Så heldig :) 

Anonymkode: 649f2...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker som regel en sixpack til helgen. Min samboer drikker veldig sjelden, kjøper seg kanskje en øl eller tar et glass whisky noen få ganger i halvåret. Også går vi på fest noen få ganger i året, blitt for gamle til at vi gidder feste så ofte.

Anonymkode: eb098...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2-3 glass i uken = alkoholiker?? 😂

Anonymkode: 04d36...b79

Bare på kg 🤪

Anonymkode: 10aa4...75d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meg 30 år, fylla 1-2 ganger i året. 1-2 enheter 6 ganger i året.

Mannen 35 år, fylla 3-4 ganger i året. 1-2 enheter 10 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er enorm bredde i normalområdet her. Angående det å være alkoholiker, så har nok det med andre ting å gjøre enn bare hvor ofte eller hvor mye man drikker. Du er ikke alkoholiker bare du er glad i en kald øl eller et glass vin i sola.

Noen tar et par glass hver dag til middagen. Andre igjen er glade i et sosialt liv ute og er ute flere ganger i uka. Noen drikker minimalt eller ingenting, og alt dette er helt greit. Problemet oppstår hvis man enten gjør dumme ting når man drikker, at drikkingen går ut over jobb, aktiviteter eller familieliv, at man ikke greier å begrense seg og MÅ drikke seg drita eller bruker så mye penger på alkohol at det går ut over andre ting. 
 

For min egen del elsker jeg øl, særlig hveteøl og særlig om sommeren. Dessverre er det mye kalorier og jeg drikker derfor aldri på hverdager, og drikker aldri store mengder. Men særlig om sommeren er det klart det frister med en kald øl! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker så sjelden at jeg er usikker på hvor mange ganger det er. 3-4 ganger i året, 1-2 drinker hver gang. Min mann drikker gjerne 2-3 halvlitere om dag.

Anonymkode: 32418...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...